Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@00:56:58 GMT

نماینده اصفهان اموال خود را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۰۰۸۶

نماینده اصفهان اموال خود را اعلام کرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در راستای شفافیت و اعلام دارایی‌های مسئولین کشور، لیست کامل اموال و دارایی‌های خود را به صورت عمومی اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، حسن کامران دستجردی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی لیست اموال خود را به صورت عمومی اعلام کرد.

این عضو با سابقه مجلس شورای اسلامی که در تمامی ادوار چهارم تا دهم مجلس شورای اسلامی، به استثنای دوره ششم، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی بوده است، نامه خود خطاب به ریاست قوه قضائیه را در اختیار خبرنگار ایرنا قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نامه که در راستای شفافیت و اعلام دارایی های مسئولین کشور است، تاکید کرده است: به دلیل عدم امکان ثبت اموال در سامانه ثنا، اینجانب لیست اموال خود را به صورت داوطلبانه اعلام می دارم.

در لیست اموال این نماینده اصولگرا چهاردانگ یک واحد آپارتمان ۱۱۵ متری در منطقه ۱۱ تهران، سه دانگ از خانه ای به مساحت ۱۱۵ متر در منطقه ۵ اصفهان، یک دستگاه پژوه ۴۰۵ مدل سال ۸۹، چهار ساعت آب قنات روستای یخچال و یک منزل قدیمی در روستای دستجرد جرقویه ذکر شده است.

کامران با تاکید بر این که به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه تهران، از هیچ امتیازی اعم از وام، مسکن، سفر خارج، خودرو، زمین، پاداش و حق ماموریت استفاده نکرده است، برخی از اموال خود را هم مربوط به سهم الارث پدربزرگ خود عنوان کرده است.

پس از الزام رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه برای ثبت اموال و دارایی کارگزاران در سامانه آنلاین طراحی شده، هم اکنون مسئولان با دریافت کد ثنا در حال ثبت اموال خود در این سامانه هستند. این اطلاعات در اختیار قوه قضائیه قرار دارد و عموم مردم از جزئیات اموال مسئولین مطلع نخواهند شد. اما در این میان برخی مسئولین مانند مسعود نمکی وزیر بهداشت داوطلبانه اموال و دارایی‌های خود و خانواده خود را منتشر کرده‌اند.

اقدام حسن کامران نیز در انتشار عمومی اموال خود، در صورت تسری پیدا کردن به سایر نمایندگان مجلس و مسئولین کشور، علاوه بر ایجاد شفافیت،  باعث اعتماد بیشتر میان مردم و مسئولین خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 397974

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نماینده مردم اصفهان در مجلس دارایی مسئولان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۰۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «فابیان ماینفیش»، سخنگوی دبیرخانه امور اقتصادی کشور سوئیس در سخنانی اعلام کرده است که این کشور هنوز تصمیمی در مورد استفاده از سود دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه نگرفته است.

این مقام سوئیسی در عین حال افزود که کشورش با دقت بحث و بررسی‌ها در گروه هفت و اتحادیه اروپا را دنبال می‌کند.

دو روز پیش، وزیر دارایی بلژیک از تلاش اروپا برای بهره گیری از دارایی‌های بلوکه شده روسیه خبر داد. «وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی‌ها در راستای تحریم‌های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی‌های خارجی روسیه هستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش پیشنهاد داد که ۹۰ درصد از سود حاصل از دارایی‌های خارجی روسیه، به صندوق صلح اروپا واگذار شود تا برای تهیه تسلیحات نظامی برای اوکراین صرف شود و بقیه آن نیز به بودجه اتحادیه اروپا برای حمایت از صنعت دفاعی کی یف منتقل می‌شود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در مقابل اعلام کرده است که مسکو با ابتکار غیرقانونی آمریکا برای مصادره دارایی‌های روسیه مقابله خواهد کرد. پسکوف گفته است که این کار غیرقانونی است و در نتیجه مشمول اقدامات تلافی جویانه و اقدامات قانونی خواهد شد. سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که چنین اقداماتی اساساً نابودی تمام پایه‌های نظام اقتصادی است. این کار تجاوز به اموال دولتی، دارایی‌های دولتی و دارایی خصوصی است. به هیچ وجه نباید این اقدام قانونی تلقی شود.

پسکوف افزود که این کار غیرقانونی است و در نتیجه مشمول اقدامات تلافی جویانه و اقدامات قانونی خواهد شد.

پیشتر نیز «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به مصادره اموال روسیه در غرب هشدار داد و گفت در صورت مصادره دارایی‌های روسیه، مسکو بر اساس اصل متقابل عمل خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که در صورت مصادره دارایی‌های روسیه توسط غرب، روسیه بر اساس اصل متقابل در روابط بین الملل عمل خواهد کرد و حق پاسخ متقابل را برای خود محفوظ می‌دارد.

براساس گزارش‌ها، دولت آمریکا متحدان خود را برای بهره‌برداری غیر قانونی از دارایی‌های خارجی روسیه تحت فشار قرار داده است.

نشریه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود گزارش داده است که «جو بایدن» رئیس جمهورآمریکا سران گروه هفت را تحت فشار قرار داده تا طرح استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای تأمین مالی اوکراین را تا زمان نشست ماه ژوئن نهایی کنند.

به نوشته راشاتودی، انگلیس و کانادا هر دو از مصادره دارایی‌های دولتی مسدود شده روسیه برای تأمین ارتش اوکراین و بازسازی آن حمایت می‌کنند، اما دو کشور فرانسه و آلمان هنوز در این باره ملاحظاتی دارند.

بیشتر دارایی‌های روسیه در اتحادیه اروپا و عمدتاً در مرکز تهاتر یوروکلیر مستقر در بلژیک قرار دارد. بر اساس گزارش بلومبرگ، مقامات اروپا نگرانند یک اقدام بیش از حد و بدون توجیه قانونی در این خصوص ممکن است موقعیت یورو را به عنوان یک ارز ذخیره تضعیف کند و آسیب جدی به شهرت اتحادیه اروپا وارد کند.

همچنین روسیه مسدود کردن حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از ثروت ملی خود را غیرقانونی دانسته و هشدار داده است که هرگونه اقدام برای در این زمینه مجرمانه است و بدون پاسخ نمی‌ماند.

«جنت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا هم پیشتر اعلام کرده بود که واشنگتن و متحدانش به دنبال گزینه‌هایی برای بهره برداری از دارایی‌های مسدود شده روسیه خواهند بود. وزیر خزانه داری آمریکا همچنین روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای به رویترز گفت که هر اقدامی نیاز به یک دلیل محکم قانونی دارد.

کد خبر 6087123

دیگر خبرها

  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • علیرضابیگی: مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود