Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین روز یکشنبه در نشست سرمایه‌گذاری روستاهای استان قزوین افزود: پردیس تولیدات روستایی ایده بسیار خوبی است که برای موفقیت در بافت روستاها باید روی تولید و فروش متمرکز شود.

علی فرخ زاد اظهار داشت: کارهای خوبی با هدف توانمندسازی روستاییان در قزوین انجام شده است، اما جای کار تشکیلاتی و سازمانی در حوزه اشتغال روستاها همواره مغفول بود و اکنون با پردیس روستایی می‌توان اهداف مورد نظر را محقق ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به پرداخت میلیاردها تومان تسهیلات بهین باب و روستایی برای اشتغال در قزوین اشاره کرد و گفت: با وجود همه اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال و تولید، متاسفانه  در اشتغال روستایی چندان موفق نبودیم و بیشتر اعتبارات در این حوزه به هدر رفته است.

فرخ زاد شروع کار در حوزه پردیس روستایی را متمرکز عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم کار متمرکزی را روی ۳ تا چهار نقطه روستایی پیگیری کنیم، به طور حتم از پراکنده کاری در نقاط مختلف جلوگیری شده و زودتر ما را به نتیجه می‌رساند.

این مسئول سپس به شهرستان آوج اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون بدون وجود پردیس هر خانه روستایی در اردلان آوج به یک واحد تولیدی تبدیل شده و خیلی از روستاییان ما تمایل دارند سرمایه خودشان را د روستاهای خودشان هزینه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در ادامه به تسهیلات لازم برای اجرای این طرح پرداخت و گفت: تعاونی‌های روستایی پتانسیل بسیار خوبی دارند و می‌توان از ظرفیت بنیاد مسکن، منابع طبیعی و امور اراضی استفاده کرد.

سیب آوج، زیتون طارم، زغال اخته الموت، کشمش تاکستان و برخی از تولیدات کشاورزی در استان قزوین نیازمند زنجیره تولید و فروش هستند و باید در اولویت طرح پردیس قرار گیرند.

استان قزوین دارای ۸۲۴ روستای دارای سکنه است.  

برچسب‌ها تسهیلات اشتغال توسعه روستایی استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات اشتغال توسعه روستایی استان قزوین تسهیلات اشتغال توسعه روستایی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۰۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان در بازدید از کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان گفت:  با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در طی دو سال آینده با راه‌اندازی کارگاه‌های سنگ‌شکن شماره ۲، ۴، ۵ و ۶ برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و همچنین تولید محصولات سنگ‌آهن دانه بندی به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و فروش و فرآوری کلوخه سنگ آهن به ۴ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

علی رسولیان افزود: باراه‌اندازی کارگاه‌های سنگ‌شکن علاوه برایجاد اشتغال، ارزش افزوده محصولات سنگ آهن افزایش می یابد و هزینه تولید و مخاطرات زیست محیطی کمتری نسبت به بقیه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه سنگ‌آهن خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد مازندران
  • دهیاران در روستاها منابع درآمدی ایجاد کنند
  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • فهرج یزد، روستای هدف گردشگری می‌شود
  • مهمترین کانون برای جهش تولید روستاها هستند
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه به تولید در ۱۴۰۳
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید