Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: ‌شهرداری کلانشهر اهواز مسئله مدیریت بحران را جدی نمی‌گیرد و امکانات شهرداری کلانشهر اهواز به اندازه"یک محله" شهر تهران هم نیست. ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، کیامرث حاجی‌زاده مدیر کل مدیریت بحران خوزستان در جلسه هماهنگی و برگزاری بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس خوزستان با اشاره به برگزاری مانور زلزله در مدارس اظهار داشت: مانور زلزله برای خوزستان اهمیت بالای دارد زیرا استان روی گسل فعال و جوان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی‌زاده در این نشست ضمن انتقاد از عدم حضور مدیران استان در این جلسه اظهار داشت: استان خوزستان یکی از استان‌های پرزلزله است. لازم است مدیران و مردم آموزش‌ها و آمادگی های لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای کسب آمادگی لازم، مانور سراسری زلزله چهارشنبه 6 آذرماه ساعت 9صبح با حضور استاندار خوزستان در مدرسه بعثت اهواز برگزار می‌شود.  همچنین پیشنهاد دادیم این مانور در دانشگاه‌ها نیز برگزار شود.

مدیر‌کل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: امسال مانور زلزله را باید به مانور اقتدار استان مقابل بحران‌های طبیعی تبدیل کنیم. این مانور باید در سراسر استان برگزار شود و امیدواریم صداوسیما نیز در این زمینه حضور فعال داشته و این گونه برنامه‌ها را مناسب پوشش دهد.

وی گفت: با توجه به حضور استاندار، مدیران استان باید در مانور حضور داشته و مرخصی‌های خود را لغو کنند. دستگاه‌های متولی نیز امکانات لازم را فراهم کنند.

حاجی‌زاده با اشاره به حوادث اخیر خوزستان اظهار داشت: برخی آشوب‌گر که خود را طرفدار مردم می‌دانند در هفته گذشته و در پی افزایش قیمت بنزین به دستگاه های مثل اورژانس و بیمارستان نیز رحم نکردند و بیمار قلبی را در مسیر اهواز از آمبولانس پیاده کردند. این آشوبگران با مسدود کردن مسیر بیمارستان سینا کارون مانع از انتقال بیماران شدند.

وی با انتقاد شدید از عدم آمادگی شهرداری اهواز در زمینه مقابله با بحران گفت: شهرداری کلانشهر اهواز در این زمینه عملکرد نامناسبی دارد و امکانات مدیریت بحران شهرداری در اندازه یک محله شهر تهران هم نیست.

رئیس جمهور فردا به مناطق زلزله‌زده "میانه و سراب" می‌رود / افتتاح نیمی از راه‌آهن "میانه ـ تبریز" پس از 20 سال‌مانور زلزله مدارس استان بوشهر آذر ماه برگزار می‌شودزلزله 4.3ریشتری بهمئی هیچ خسارتی نداشته است

علیرضا مسرور رئیس سازمان دانش آموزی خوزستان نیز در ادامه نشست گفت: این سازمان مطابق دستورالعمل های ابلاغی تمامی اقدامات لازم برای مانور را فراهم کرده است. در 40 مدرسه خوزستان به شکل نمادین مانور سراسری زلزله برگزار می‌شود.

وی گفت: آموزش های لازم به دانش آموزان برای مقابله با بحران داده شده و در بیش از 10 منطقه آموزشی دوره های لازم ارائه شده است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی خوزستان گفت: دستگاه ها همکاری‌های لازم برای برگزاری مانور را انجام دادند و دو دستگاه شهرداری و سازمان نوسازی مدارس در این زمینه همکاری لازم را نداشتند.

رقیه حاجی‌پور معاون جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به برگزاری طرح دادرس در مدارس گفت: آموزش های لازم به دانش آموزان برای مقابله با بحران در مدارس استان داده شده است.

به گزارش تسنیم؛ خوزستان یکی از استان های بحران خیز کشور است که پس از گذشت چندماه و انتصاب حاجی زاده به عنوان معاون استانداری؛ مسئول و متولی مجزا ندارد. این مساله سبب شده مدیریت بحران جدی گرفته نشود. عدم حضور مسئولین در جلسه مدیریت بحران و تزئینی شدن این گونه جلسات مهم نشانه های پررنگ از آسیب پذیری استان در صورت وقوع بحران های طبیعی پیش بینی نشده است.

انتهای پیام/ش

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۰۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت

ایسنا/کرمان فرماندار جیرفت از اعضای ستاد مدیریت بحران خواست تدابیر لازم را جهت برگزاری آزمون سراسری به بهترین نحو اتخاذ نمایند.

احمد بلندنظر شامگاه پنجم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از حوزه‌های برگزاری کنکور گفت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به عنوان میزبان برگزاری آزمون سراسری نیز ستاد مدیریت بحران درون سازمانی را شکل دهند.

وی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارش‌های شدید و سیل آسا در روزهای آینده افزود: بخشداران و دهیاران همانند روزهای گذشته آمادگی لازم را جهت مدیریت مناطق و حوزه‌های کاری خود در صورت رخداد شرایط حاد و بحرانی ناشی از بارش شدید باران داشته باشند.

فرماندار جیرفت از همه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان خواست در روزهای برگزاری کنکور همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری در روزهای پنجشنبه و جمعه بیان کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران نیز باید تدابیر لازم جهت برگزاری آزمون سراسری را به بهترین شکل ممکن اتخاذ کنند تا اینکه داوطلبان و خانواده‌هایشان با آسودگی خاطر و بدون دغذغه‌ از این مرحله عبور نمایند.

وی همچنین بر لزوم بازدید اعضای ستاد مدیریت بحران از خیابان‌های منتهی به حوزه‌های برگزاری آزمون تاکید کرد تا اینکه در رفع موانع اقدام کنند.

وی از مسوولان شهرداری خواست هم اکنون نسبت به بارش‌های احتمالی و آبگرفتگی معابر عمومی تدبیر کنند تا اینکه در این مورد برای داوطلبان در تردد و ایاب و ذهاب مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • مدیریت متفاوت در قرمز و آبی‌های اهواز؛ یکی دخالت می‌کند، یکی حمایت!
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • ۶۲ درصد جغرافیای ایران روی گسل یا در حاشیه گسل‌ها قرار دارد
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور