Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، اعزام کاروان‌های زیارتی به عتبات با وجود نام‌نویسی از متقاضیان در آبان‌ماه با توجه به شرایط عراق، پس از اربعین حسینی از سوی سازمان حج و زیارت متوقف شد تا جایی که برخی از زائرانی که برای حضور در عتبات تا نیمه آبان‌ماه برنامه‌ریزی کرده‌ بودند، امکان تشرف به این سفر زیارتی را نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن با آرام شدن عراق و ایجاد امنیت برای زائران، نام‌نویسی از متقاضیان سفر به عتبات با یک ماه وقفه از ۲۷ آبان‌ماه آغاز شد، اما سازمان حج و زیارت چندان رغبتی به اطلاع‌رسانی در رابطه با آغاز اعزام‌ها نشان نمی‌داد.

بر اساس برنامه‌‌‍ریزی سازمان حج و زیارت، در دور جدید اعزام‌ها که از ۹ استان و تنها به صورت هوایی صورت می‌گیرد، ۱۰۳ کاروان به عتبات مشرف می‌شوند که نخستین اعزام نیز، ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه امروز ۳ آذرماه انجام شد؛ به طوری که امروز از تهران دو پرواز به سمت نجف اشرف از سوی هواپیمایی ماهان انجام می‌شود.

بر همین اساس، نخستین کاروان اعزامی به عتبات از سوی سازمان حج و زیارت مشرف شد. کاروان‌های زیارتی به عتبات یک هفته‌ای در نظر گرفته شده‌اند. بر همین اساس ۳ شب در کربلا، ۳ شب در نجف اشرف و یک شب در کاظمین اقامت داشته و سفر دوره‌ای به سامرا برای زیارت حرم امامین عسکریین (ع) نیز پیش‌بینی شده است.

به گزارش فارس، این دوره از اعزام کاروان‌ها به عتبات تا ۱۴ آذرماه ادامه دارد و تاکنون ظرفیت بسیاری از کاروان‌ها پر شده است.

انتهای پیام/

20 / 20 اعزام کاروان‌های زیارتی به عتبات بازگشایی راه کربلا آرام شدن عراق و ایجاد امنیت برای زائران نخستین کاروان اعزامی به عتبات کاروان‌های زیارتی به عتبات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اعزام کاروان های زیارتی به عتبات بازگشایی راه کربلا کاروان های زیارتی به عتبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی

مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: اولین کاروان حج عمرهT فردا پنجم اردیبهشت از بروجرد به سرزمین وحی اعزام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، سیدحمید مصطفایی اظهار کرد: اولین کاروان حج عمره لرستان در قالب یک کاروان با ظرفیت ۸۵ نفر از شهرستان بروجرد اعزام می‌شود.

وی افزود: از اواخر اردیبهشت اعزام زائران حج تمتع آغاز می‌شود و لرستان برای حج تمتع ۸ کاروان با ظرفیت هزار و ۲۱۰ نفر دارد.

مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: از این تعداد دو کاروان خرم‌آباد، دو کاروان بروجرد، یک کاروان کوهدشت، یک کاروان الیگودرز، یک کاروان سلسله و دلفان و یک کاروان نیز متعلق به شهرستان دورود است.

وی تصریح کرد: کاروان‌های تمتع از بیستم تا بیست‌وپنجم اردیبهشت عازم مدینه منوره می‌شوند، اما تاریخ دقیق اعزام کاروان لرستان هنوز مشخص نیست.

مصطفایی با بیان اینکه اعزام کاروان‌ها از طریق تهران و از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) انجام می‌شود، گفت: کلاس‌های آموزشی زائران توسط مسئولان کاروان‌ها نیز در حال انجام است.

کد خبر 747202

دیگر خبرها

  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه
  • اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • نخستین کاروان عمره گزاران ایرانی عازم سرزمین وحی شد 
  • ۱۲ اردیبهشت، اعزام زائران حج عمره از شیراز