Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@15:22:47 GMT

دروگر برداشت نیشکر در شوشتر ساخته شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۲۵۰۵

دروگر برداشت نیشکر در شوشتر ساخته شد

ناصر مجدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:در ۲ دهه گذشته در صنعت نیشکر به دلایل مختلف مثل کمبود نیروی کارگری، هزینه بالای به کارگیری و سرپرستی نیروی انسانی و همچنین راندمان پایین، توجه به برداشت ماشینی محصول در کشور مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: از سال ۱۳۷۸ با بهره برداری نخستین واحد کشت و صنعت در مجموعه شرکت توسعه نیشکر وصنایع جانبی در خوزستان، خرید دروگر نیشکر از شرکت AUSTOFT و مونتاژ در شرکت هپکو اراک در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) شوشتر ادامه داد : در یک دهه اخیر به دلیل فشار تحریم و مشکل تامین قطعات از خارج از کشور و همچنین افزایش اعتماد به نفس صنعتگران استان و کشور، روند ساخت داخل قطعات این دستگاه با جدیت دنبال شد و نتایج درخشانی حاصل شد.

وی گفت: روند داخلی سازی با نظارت کارشناسان فنی در سال ۱۳۹۴ منجر به برگزاری نمایشگاه ساخت داخل قطعات در شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) و مناقصه تعداد ۳۴۶ قلم کالای دروگر نیشکر برای تولید توسط سازندگان داخلی شد.

مدیر تجهیزات مکانیکی کشت و صنعت امام خمینی (ره)نیز در این باره گفت: این نمایشگاه که با استقبال سازندگان داخلی از استان های مختلف کشور همراه شد منجر به افزایش کیفیت قطعات در نتیجه شناسایی سازندگان برتر، افزایش تعداد قطعات داخلی شده و ورود سازندگان از استان های مختلف کشور به مقوله ساخت قطعات این دستگاه شد.

منوچهر عبادیان ادامه داد: در این مرحله تقریبا تمامی قطعات بدنه، کابین، سیستم تغذیه، سیستم برش، سیستم بارگیری، انواع دنده ها، فن ها و کلاهک ها داخلی سازی شد.

وی  افزود: در ادامه لاستیک های عقب دستگاه نیز توسط یک شرکت معتبر داخلی ساخته شد تا علاوه بر تکنولوژی بهتر و کارکرد بیشتر از خروج ارز از کشور جلوگیری شود چرا که قطعه لاستیک از قطعات پرمصرف و پر هزینه است.

مدیر تجهیزات مکانیکی کشت و صنعت امام خمینی (ره) گفت: در نهایت در سال ۱۳۹۵ شاسی دستگاه نیز توسط شرکت هپکو ضمن ارتقا ساخته شد تا شرایط برای تولید داخل این دستگاه آماده شود.

وی افزود: بدین ترتیب در دی ماه و بهمن ماه ۱۳۹۷ تلاشگران عرصه صنعت در تجهیزات مکانیکی کشت و صنعت امام خمینی (ره) با عزم راسخ تصمیم گرفتند یک دستگاه دروگر نیشکر ایرانی با حداکثر استفاده از قطعات داخلی و ارتقا یافته نسبت به نمونه خارجی تولید کنند که این مهم در ۴۵ روز کاری و با ثبت رکوردهای چشمگیر و غرور آفرین محقق شد و دستگاه تولید شده با نام دروگر ملی ایران (DEMA) در سیستم برداشت ماشینی شرکت فعال شد.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه با ۱۰درصد هزینه خرید دستگاه خارجی ،ساخته شده است ، گفت: بومی سازی دروگر نیشکر با توجه به  شرایط تحریم و نبود امکان خرید نمونه خارجی ،کاهش هزینه  بالاسری ساخت با توجه به امکان ساخت در داخل، افزایش توانایی فنی متخصصان و مکانیزاسیون نیشکر، ایجاد بازار کار در منطقه و کشور با داخلی سازی قطعات، ایجاد اعتماد به نفس در سازندگان داخلی و ارتقا و بهبود نمونه خارجی با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان  و بهبود عملکرد از اهداف ساخت این دروگر ملی است.

برچسب‌ها مكانيزاسيون کشاورزی شوشتر خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مكانيزاسيون کشاورزی شوشتر خوزستان مكانيزاسيون کشاورزی شوشتر خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۲۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناترازی‌های مالی، منشا اصلی ناترازی برق در کشور

     به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران امروز در نشست «فرآیند اصلاح ساز و کار‌های مالی صنعت برق» در مشهد گفت :‌ با اصلاح فرآیند‌های مالی، جریان نقدینگی در صنعت برق رشد محسوس می یابد و چالش‌های موجود در تولید و مصرف برطرف خواهد شد.   حمیدرضا باقری بیان کرد: با اصلاح فرآیند ساز و کار‌های مالی در صنعت برق و با توجه به اصلاح نرخ ترانزیت توزیع و انتقال، درصدی از وصول مطالبات قبوض برق به حساب جاری شرکت‌های توزیع واریز می‌شود تا هزینه‌های جاری آنها را پوشش دهد.   معاون بازار برق ایران ادامه داد: بقیه وصول مطالبات از قبوض، بعد از پرداخت حقوق و عوارض دولتی و مالیات بر ارزش افزوده به حساب‌های وکالتی آنها جهت خرید برق واریز می‌شود تا برق مورد نیاز مشترکین در درجه اول از بورس انرژی خریداری شود، در غیر این صورت باید با قیمت‌های بازار برق از مدیریت شبکه خرید کرده و به طور هفتگی مطالبات نیروگاه‌ها تسویه شود.   وی گفت: امسال مشترکین صنعتی۲ درصد و مشترکین اداری نیز باید دستکم پنج درصد از انرژی مورد نیاز خود را از تابلوی سبز بورس انرژی خریداری کنند، در غیر این صورت باید نسبت به ساخت سامانه خورشیدی اقدام نمایند.   باقری اظهار کرد: در صورت نخریدین انرژی از بورس یا تامین نشدن برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر، هزینه‌های خرید انرژی با توجه به نرخ تابلو سبز در صورت حساب ایشان منظور خواهد شد.   نشست فرآیند اصلاح ساز و کار‌های مالی صنعت برق با حضور مدیران و کارشناسان دفاتر بازار برق، فروش و خدمات مشترکین و امور مالی شرکت‌های برق استان‌های خراسان و اعضای کمیسیون بازار برق کشور در محل ستاد شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • گام‌های رو به‌ جلو صنعت پالایش ایران در ۱۴۰۲ چه بود؟
  • ساخت مدرسه ۶ کلاسه در شوشتر
  • سال بد برای صنعت؛ چطور شرکت‌های ایرانی از بازار عراق حذف شدند؟
  • ناترازی‌های مالی، منشا اصلی ناترازی برق در کشور
  • حضور بیش از ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • شکست انحصار تولید پرینتر سه‌بعدی فلزی با قابلیت ساخت قطعات پیچیده
  • شروع به کار دستگاه دروگر سنبل آبی در تالاب انزلی
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی «ایران ساخت»
  • تولید قطعات صنعتی با چاپگر‌های سه بعدی فلزی در کشور