Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@03:03:13 GMT

یورش نیروهای امنیتی مصر به دفتر سایت «مدی مصر»

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۳۷۶۳

نیروهای امنیتی مصر با پوشش شخصی عصر امروز (یکشنبه) به دفتر سایت مستقل «مدی مصر» یورش برده و اعضای این سایت را بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، جمال عید، مدیر شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر در توییتی نوشت، نیروهای امنیتی به سایت مذکور یورش برده و اعضای آن را بازداشت کردند.

عید در مورد وضعیت سردبیران سایت اظهارنظری نکرده و احتمال داد که این حمله با خبری که سایت مدی مصر درباره برکناری محمود سیسی، پسر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر از دستگاه اطلاعات این کشور در ارتباط باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، سازمان عفو بین‌الملل حمله نیروهای امنیتی مصر به سایت مذکوررا محکوم کرد و در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: در یک اقدام خطرناک، نیروهای امنیتی مصر به دفتر سایت مدی مصر یورش برده و مانع از ورود وکلای مدافع به این دفتر شدند. مقامات امنیتی باید هرچه سریع‌تر این مکان را ترک و اعضای سایت را به دلیل انجام وظیفه خود، مورد تعرض قرار ندهند.

سایت مدی مصر دو روز پیش فاش کرده بود، سیسی تصمیم گرفته، پسرش محمود سیسی را از صحنه سیاسی داخل مصر خارج و او را نماینده مصر در روسیه قرار دهد، مسأله‌ای که باعث جنجال در رسانه‌های مصر شد.

این سایت به نقل از دو منبع جدا در داخل سازمان اطلاعات مصر اعلام کرد، پس از اینکه افزایش نفوذ محمود که معاون این سازمان است، تأثیر سوء بر پدرش گذاشت و از طرفی هم در مدیریت پرونده‌هایی که بر عهده وی گذارده شده بود، موفق عمل نکرد، عبدالفتاح سیسی تصمیم مذکور را اتخاذ کرد.

نیروهای امنیتی مصر همچنین روز جمعه شادی زلط، روزنامه‌نگار سایت مدی مصر را بازداشت کردند و تاکنون محل بازداشت وی مشخص نشده است.

همچنین منابع حقوق بشری مصر از آزادی سه تن از سردبیران سایت "مدی مصر" پس از گذشت چند ساعت از بازداشت آنها توسط مقامات امنیتی خبر دادند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت بنزین مزدک میرزایی رده بندی فیفا هفته بسیج یارانه حمایتی مهناز افشار کد دستوری طرح معیشتی مصر سایت قیمت بنزین مزدک میرزایی رده بندی فیفا هفته بسیج یارانه حمایتی مهناز افشار کد دستوری طرح معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۳۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان حادثه امنیتی نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران در پاریس

رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند پلیس فرانسه‌ فردی را که تهدید کرده بود خود را در نزدیکی ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس، منفجر می‌کند، بازداشت کردند.   به گزارش ایسنا، ایستگاه رادیویی اروپا 1 امروز جمعه با اشاره به یک منبع پلیس فرانسه گزارش داد که به دنبال تهدید یک فرد ناشناخته، نیروهای امنیتی در محل حاضر شده‌اند.   به گزارش اسپوتنیک، فرد مورد نظر که هویت و انگیزه‌اش هنوز اعلام نشده، بازداشت شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پایان حادثه امنیتی نزدیک ساختمان دیپلماتیک ایران در پاریس
  • ببینید | بازداشت عامل حمله امنیتی به سفارت ایران در پاریس
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن این ۲ کشور شد | ماجرای جلسه فوری و محرمانه در دفتر او
  • صهیونیست ها تعدادی از فلسطینی ها را بازداشت کردند
  • یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری/ شمار زیادی بازداشت شدند
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری/ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • شهادت یکی دیگر از اعضای خانواده هنیه
  • بازداشت ۵ هزار فلسطینی در غزه از هفتم اکتبر تا کنون