Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  تعدادی مومیایی حیوانات برای اولین بار در نزدیکی اهرام مصر شناسایی شده که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد قدمت آن‌ها به ۶۶۴ تا ۳۳۲ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد.

از جمله حیوانات مومیایی شده این مجموعه می‌توان به تعدادی توله شیر، چندین تمساح، پرنده و گربه‌های مختلف اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهرامی که این مومیایی‌ها در اطراف آن‌ها کشف شده اند طی سال‌های ۲۹۲۰تا۲۷۷۰ قبل از میلاد مسیح ساخته شده اند.

بیشتربخوانید: قدیمی‌ترین درخت جهان کجاست؟ +تصاویر

فرایند شناسایی مومیایی‌های مذکور توسط باستان شناسان مصری و بدون مداخله پژوهشگران خارجی اتفاق افتاد. پیش از این در سال ۲۰۰۴ اسکلت شیر برای اولین بار در اطراف اهرام مصر شناسایی شد، اما این اولین بار است که مومیایی این حیوان در این منطقه به دست می‌آید.

از جمله دیگر اقلام شناسایی شده در جریان این حفاری‌ها می‌توان به مجسمه‌های برنزی چند گربه و یک سوسک سنگی نادر اشاره کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مومیایی اهرام مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۳۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حماس به کشف گور جمعی در بیمارستان الشفای غزه

در بیانیه جنبش حماس آمده است: صحنه‌های هولناک گور دسته جمعی جدیدی که امروز در یکی از حیاط‌های مجتمع پزشکی الشفا کشف شد، حاوی تعدادی اجساد متلاشی شده شهدا است که اشغالگران قبل از عقب نشینی از مجتمع، آنها را با بولدوزر‌های نظامی خود در زیر خاک دفن کردند.

در ادامه این بیانیه آمد: این فاشیسم منفور صهیونیستی که با سوء استفاده از سکوت شرم آور بین‌المللی به نقض قوانین بین المللی و جنگ تمام عیار و نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهد، بی‌حد و مرز است.

حماس تاکید کرد: این مجموعه بی پایان از جنایات کشف شده در مجتمع پزشکی الشفا و اطراف آن از جمله گور‌های دسته جمعی، آثار اعدام، صد‌ها جسد زیر آوار و ویرانی عظیم، توسط جامعه بین‌المللی و نهاد‌های سیاسی، بشردوستانه و قضایی آن به رهبری دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان کیفری بین‌المللی به عنوان جنایات جنگی شناخته شده است.

حماس در ادامه خواستار بازخواست رژیم صهیونیستی به خاطر این جنایات از سوی جامعه بین‌المللی و نهاد‌های حقوقی بین‌المللی شد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که پیکر‌های ۹ فلسطینی که توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی در محوطه بیمارستان شفا به شهادت رسیده بودند، امروز از زیر آوار خارج شد.

«اسماعیل الثوابته» مدیر دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه در این باره اعلام کرد رژیم اشغالگر، ۴۰۰ فلسطینی را در مجتمع بیمارستانی الشفا به شهادت رساند که امروز توانستیم پیکر‌های چند تن از آنان را از زیر آوار خارج کنیم.

الثوابته افزود: در میان پیکر‌های کشف شده، پیکر شماری از بیماران بستری شده در بیمارستان الشفا به چشم می‌خورد که از زیر آوار در محوطه این بیمارستان خارج شده است.

مدیر دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه تأکید کرد: همراه برخی از پیکرها، لوازم پزشکی مورد استفاده بیماران نیز کشف شده است.

رسانه‌های فلسطینی سه شنبه گذشته گزارش دادند که تیم‌های پزشکی پس از پایان جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفای شهر غزه، ۳۸۱ جسد در اطراف این بیمارستان کشف کردند.

این رسانه‌ها همچنین اعلام کردند که تیم‌های امدادی ۳۰ جسد تجزیه شده را نیز در مناطق مختلف خان‌یونس در جنوب نوار غزه کشف کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه (۱۳ فروردین) از داخل بیمارستان الشفا و مناطق اطراف آن عقب نشینی کرد.

نظامیان این رژیم طی ۲ هفته اشغال این بیمارستان، ویرانی بسیار گسترده و فاجعه انسانی هولناکی برجای گذاشتند. آنها همچنین بخش گسترده‌ای از ساختمان‌های بیمارستان و منازل اطراف آن را به آتش کشیدند.

منبع: ایرنا 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • افزایش جای پارک موتورسیکلت در اطراف حرم حضرت معصومه (س)
  • رونمایی از جسد یک فرازمینی باردار در پرو
  • بازار کسب و کاری که اطراف کشتارگاه تهران سکه بود
  • واکنش حماس به کشف گور جمعی در بیمارستان الشفای غزه
  • تصویری از کشتی غول‌پیکر اسرائیلی در نزدیکی بندرعباس
  • تشدید اختلافات در کابینه نتانیاهو؛ بن گویر خواستار برکناری وزیر جنگ شد
  • زخمی شدن 4 نظامی اسرائیلی در نزدیکی مرز لبنان
  • افزایش تدابیر امنیتی در نزدیکی مدارس و عبادتگاه‌های یهودیان در فرانسه
  • خروش زرینه رود به سمت دریاچه ارومیه + فیلم | آب تنه درختان اطراف رودخانه را هم گرفت