Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@23:51:17 GMT

ساخت یک ماه‌نورد توسط ناسا!

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۴۰۴۵

ساخت یک ماه‌نورد توسط ناسا!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ناسا در تازه‌ترین تصمیمات خود قرار است یک ماه‌نورد جدید بسازد تا به فضانوردان و ربات‌های جست‌و‌جوگر کمک کند.

ناسا در نظر دارد با ساخت این ماه‌نورد جدید به کاشفان ماه کمک و بخشی از برنامه آرتمیس را پیاده کند.

فضانوردان قرار است طی برنامه آرتمیس که در سال ۲۰۲۴ اجرا می‌شود، برای دومین بار به همراه نخستین زن جهان وارد قمر زمین شوند و ناشناخته‌های ماه را کشف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تام کرمینز، مدیر همکار استراتژی و برنامه‌های ناسا گفت: چنین پروژه‌ای یک مشارکت دولتی و خصوصی است که می‌تواند توسط همکاری‌های چند جانبه محقق شود.

مدیر همکار استراتژی و برنامه‌های ناسا افزود: از این مریخ نورد برای انجام عملیات و افزودن به اهداف علمی استفاده می‌شود؛ ما امیدواریم تا فرود نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بر ماه، این ماه‌نورد رباتیک نیز آماده شود.

کارشناسان علمی تأکید می‌کنند، اکتشاف روباتیک یک استراتژی کلیدی برای گسترش دامنه فضانوردان است؛ ضمن اینکه فضانوردان محدودیت‌های اکسیژن دارند و ربات‌ها چنین محدودیت‌هایی ندارند؛ لذا گسترش ماه‌نورد‌های رباتیک که بتواند تنها قمر کره زمین را کشف کند، بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جهان زمین ناسا دولتی و خصوصی مریخ روباتیک روباتیک مریخ ناسا ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۴۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد

ایتنا - آژانس فضایی ایالات متحده روز دوشنبه ۲۲ آوریل (۳ اردیبهشت) اعلام کرد که کاوشگر وویجر ۱ ناسا، دورترین کاوشگر ساخته شده دست بشر در پهنه کیهان، پس از ماه‌ها اختلال در سامانه‌‌های خود اکنون در حال ارسال اطلاعات قابل استفاده به مرکز کنترل زمینی است.
این سفینه فضایی ارسال اطلاعات قابل‌ خواندن به زمین را در ۱۴ نوامبر ۲۰۲۳ متوقف کرد، اگرچه کنترل‌کننده‌های این فضاپیما می‌توانستند بگویند که وویجر ۱ هنوز دستورات از زمین را دریافت می‌کند.

در ماه مارس تیم‌هایی که در آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا مشغول کار بودند متوجه شدند که عیب تنها به یک تراشه خراب بازمی‌گردد. 

مهندسان ناسا نمی‌توانستند به شکل فیزیکی تراشه معیوب را تعمیر یا تعویض کنند، به همین خاطر تصمیم گرفتند کدهای مورد نظر را از راه دور در بخش دیگری از سامانه داده‌های پروازی (FDS) قرار دهند و با ابداع این اصلاح کدگذاری هوشمندانه سیستم حافظه رایانه‌ای ۴۶ ساله وویجر ۱ را از نو راه‌اندازی کردند.

ناسا در بیانیه خود گفته است فضاپیمای وویجر ۱ اکنون «در حال ارسال داده‌های قابل استفاده در مورد سلامت و وضعیت سیستم‌های مهندسی خود است.»

این سازمان اضافه کرد: «گام بعدی این است که فضاپیما را قادر سازیم تا دوباره اطلاعات علمی را به زمین ارسال کند.»

وویجر ۱ که در سال ۱۹۷۷ به فضا پرتاب شد، اولین فضاپیمای بشر بود که در سال ۲۰۱۲ توانست به محیط بین ستاره‌ای وارد شود و در حال حاضر بیش از ۲۴ میلیارد کیلومتر از زمین فاصله دارد.

پیام‌های ارسال‌شده از زمین حدود ۲۲ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا به فضاپیما برسد. دوقلوی وویجر ۱ یعنی وویجر ۲ نیز در سال ۲۰۱۸ از منظومه شمسی خارج شد.

هر دو فضاپیمای وویجر ۱ و ۲ دیسک‌های مسی با روکش طلا دارند که برای انتقال اطلاعات کلی دنیای بشر به فرازمینی‌ها طراحی شده است.

این دو صفحه شامل نقشه منظومه شمسی، یک قطعه اورانیوم (که به عنوان یک ساعت رادیواکتیو عمل می‌کند و به دریافت‌کنندگان اجازه می‌دهد تاریخ پرتاب سفینه فضایی را تعیین کنند) و دستورالعمل‌های نمادینی است که نحوه دسترسی به اطلاعات را نشان می‌دهند.

محتویات این صفحات همچنین شامل تصاویر رمزگذاری‌شده از حیات روی زمین و همچنین موسیقی و صداهای مناظر طبیعی سیاره ما است.

انتظار می‌رود که سوخت این دو فضاپیما در سال ۲۰۲۵ تمام شود. پس از این تاریخ، دو کاوشگر در پهنه کهکشان راه شیری سرگردان خواهند شد و احتمالاً تا ابد در سکوت به حرکت خود ادامه خواهند داد.

دیگر خبرها

  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • بودجه و شجاعت بازگشت به ماه وجود ندارد!
  • دلایل فرود نیامدن مجدد انسان روی ماه
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان
  • چرا بازگشت انسان به ماه سخت است؟
  • شام لاکچری فضانوردان آپولو ۸ چه بود؟ (+عکس)