Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتقد سینما و تلویزیون با ارزیابی جشنواره فیلم فجر امسال گفت: با توجه به تجربه های اخیر به نظر می رسد جوایز جشنواره امسال برای ابراهیم حاتمی کیا و مجید مجیدی خواهد بود و بقیه فیلم ها در حاشیه قرار می گیرند.

شهرام خرازی‌ها در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به تفاوت جشنواره فجر امسال با سال گذشته گفت: به نظر من جشنواره فیلم فجر امسال در مقایسه با پارسال برگ برنده‌ای ندارد و من هر دو جشنواره را در یک سطح می‌بینم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم‌هایی که پارسال در جشنواره فجر به نمایش درآمدند بسیار خوب بودند اما کارگردان آنها مانند کارگردانان امسال مطرح و بنام نبودند.

او ادامه داد: فیلم‌هایی که امسال در جشنواره فیلم فجر حضور دارند از کارگردانان بنامی هستند که قطعا توقع مردم را بالا می برند. حضور کارگردانانی مثل مسعود کیمیایی، ابراهیم حاتمی کیا، مجید مجیدی و... نوید  یک جشنواره پرشور و پربار را می دهد.

این منتقد سینما تصریح کرد: پارسال فیلم‌های «متری شیش و نیم»، «غلامرضا تختی»، «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد» و... با وجود اینکه بسیار کارهای خوب و حرفه‌ای بودند اما کارگردانان‌شان شهرت و تجربه کارگردانان امسال را نداشتند.

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با اشاره به ماهیت جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر برخلاف اسمش سینمایی نیست بلکه کاملا ماهیت سیاسی دارد، از اعضای هیات انتخاب گرفته تا داوری تحت‌الشعاع سیاست روز هستند. به نظر می‌آید اعضای آن بیشتر برمبنای مصلحت‌های سیاسی انتخاب می شوند.

شهرام خرازی‌ها بیان داشت: به نظر من دورنمای جشنواره امسال از الان کاملا روشن است. با توجه به تجربه‌های اخیر به نظر می رسد جوایز امسال برای ابراهیم حاتمی‌کیا و مجید مجیدی خواهد بود و بقیه فیلم‌ها در حاشیه قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: فیلم خوب همیشه کمدی نیست/تبلیغات دهان به دهان موثرتر از بیلبوردها و صدا و سیماست! پایان ۲۸ میلیاردی «متری شیش و نیم»

خبرنگار: الهام مرادی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر داریوش مهرجویی مسعود کیمیایی سینما جشنواره فجر ابراهیم حاتمی کیا متری شیش و نیم سرخپوست شبی که ماه کامل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند و باعث شوند دیگر اقشار نیز در جهش تولید هم‌گرایی خوبی داشته باشند.

اعظم روانشاد شامگاه چهارشنبه در ضیافت اندیشه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی شهرستان دورود ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع افزود: هدف از برگزاری این طرح شنیدن دغدغه‌ها و نظرات هنرمندان و تاثیرپذیری برای برنامه‌های پیش‌رو در سال جاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در سال جاری مهم‌ترین طرح فرهنگی، طرح شهید آوینی است که با محوریت تقویت حلقه‌های میانی هنرمندان و انجمن‌ها و با هدف تمرکززدایی از مرکز استان صورت خواهد گرفت.

تقویت جریان فرهنگی و حلقه‌های میانی از رویکردهای این اداره است

روانشاد تقویت جریان فرهنگی و حلقه‌های میانی را از رویکردهای این اداره عنوان کرد و افزود: با هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند اتفاق‌های خوبی در زمینه فرهنگ و هنر استان روی دهد.

نقش مهم هنرمندان در تحقق شعار سال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به شعار سال و نقش مهم هنرمندان در تحقق این شعار اشاره کرد و افزود: هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند و باید باعث شوند دیگر اقشار نیز در جهش تولید هم‌گرایی خوبی داشته باشند.

برگزاری جشنواره سرنانوازان در محل آبشار بیشه

وی به برگزاری نخستین جشنواره "سرنانوازان" در محل آبشار بیشه در شهرستان دورود اشاره کرد و افزود: این برنامه در تاریخ ۲۶ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

در این نشست اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دورود درباره مسائل و مشکلات موجود در زمینه فعالیت فرهنگی، هنری خود در فضای صمیمی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های حوزه زمین با سنددار شدن اراضی
  • دوهفته کارگردانان جشنواره کن جایزه جدید می‌دهد/تجلیل شانتال آکرمن
  • (عکس) تصویر عاشقانه فرهاد مجیدی و مادرش در دبی
  • عکس| گشت‌وگذار فرهاد مجیدی و مادرش در دبی
  • هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند
  • فرهاد مجیدی در دبی رویت شد + عکس
  • (عکس) تعطیلات نوروزی فرهاد مجیدی با یک مهمان ویژه
  • افزایش جوایز جشنواره شعر عربی «طوفان القوافی» به 4 میلیون دینار عراق
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • مربی محبوب فرهاد مجیدی در کنار کادر فنی استقلال + عکس