Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی گفت: نباید اجازه داد به بهانه گران شدن بنزین کالای دیگری گران شود.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در همایش بزرگ هشت هزار نفری بسیجیان مدافع حرم مطهر رضوی که یکشنبه شب در بارگاه منور امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، با بیان اینکه در این چهل سال هرکجا از تفکر بسیجی استفاده کردیم نقشه‌های دشمن نقش برآب شده است، ابراز کرد: اگر ما در این چهل سال در برابر همه ترفندهای دشمنان و توطئه‌های دشمنان سربلند بیرون آمدیم، به خاطر تفکر بسیجی بوده است، بسیجی لباس و ظاهری خاص ندارد، بسیجی یک فکر و اندیشه است و همه مردم ما بسیجی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با بیان اینکه دشمن تاکنون از تمام توان و امکانات خود برای ضربه به این انقلاب استفاده کرده اما هیچگاه موفق نبوده است، تصریح کرد: اینکه عده‌ای فریب خورده فتنه می‌کنند، آتش می‌زنند و بهانه به دست دشمنان می‌دهند، این تفکر و روحیه بسیجی ملت ایران است که توطئه دشمنان را نقش بر آب می‌کند و دشمنان را سرجایشان می‌نشاند.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر دشمن امروز این قدرت را داشته باشد که این نظام مقدس را ساقط کند، این کار را به فردا موکول نخواهد کرد، اینکه تاکنون این خواست آن‌ها محقق نشده، دلیلش ضعف و ناتوانی دشمن است که نمی‌تواند در برابر ایمان و اراده ملت ایران بایستد.
وی با تأکید بر اینکه ما در همه صحنه‌ها باید حضور داشته باشیم و از انقلاب، ایمان و ناموس‌مان دفاع و حراست کنیم، ابراز کرد: مردم ما با مشکلات، سختی‌ها و دشواری‌هایی روبه رو هستند و عده زیادی از مردم کشور از گرانی و بیکاری رنج می‌برند، اما مردم این‌ها را بخاطر انقلاب، کلیت نظام و رهبری معظم انقلاب تحمل می‌کنند.
وی مسئولان را برای خدمت مخلصانه و مستمر به مردم و تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی مورد خطاب قرار داد و گفت: بر مسئولان است که فرصت‌های طلایی صبوری و بصیرت مردم را مغتنم بدانند و لحظه لحظه عمرشان را در خدمت مردم قرار دهند و تلاش کنند به حد مقدورات از رنج مردم بکاهند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به مصوبه اخیر سران نظام در خصوص افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: سران قوا نشستند و تصویب کردند و رهبر معظم انقلاب هم بر این تصمیم صحه گذاشتند و فرمودند در دوران امام عظیم الشان هم گاهی حضرت امام(ره) تصمیم سران قوا را به عنوان تصمیم نظام می‌پذیرفتند.
وی اظهار کرد: در خصوص بنزین نیز تصمیمی گرفته شد که مردم حقیقتا بسیار صبورانه و بزرگوارانه با این تصمیم برخورد کردند، ما حساب عده‌ای قلیل، اغتشاشگر و فریب خورده را به حساب ملت بزرگ ایران نمی‌گذاریم، در هر جامعه‌ای عده‌ای فریب خورده بودند، در زمان پیغمبر(ص) و در حکومت امیر المؤمنین(ع) نیز بودند و همان فریب‌خورده‌ها در کربلا آن واقعه را رقم زدند، هیچ وقت جریان حق از این که عده‌ای فریب خورده را در مقابل خود ببیند فارغ نبوده است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه این تصمیم برای عده‌ای زیادی از مردم شرایط را سخت کرد. ابراز کرد: مسئولان و رؤسای محترم سه قوه که این تصمیم را گرفتید و تصمیم هم تصمیم نظام تلقی شد و مردم هم با بزرگواری با این تصمیم برخورد کردند، بر شماست که نگذارید این تصمیم شرایط دشواری را بر مردم تحمیل کند، با نظارت قوی و برخورد قدرتمند اجازه ندهید به بهانه گران شدن یک کالا، صدها کالای دیگر گران شود، نگذارید به بهانه گران شدن بنزین افراد سوء استفاده‌چی برای منافع پست و زود گذر دنیایی خود هر تخلفی را مرتکب شوند.
وی تأکید کرد: دولت، قوه مقننه و قوه قضاییه باید هر کدام به تناسب مسئولیتی که دارند، پاسخگوی بزرگواری مردم باشند، جواب کرامت مردم این نیست که از کنار این تصمیم آسان بگذریم و دستان سوء استفاده‌گران را در برابر این مردم نجیب باز بگذاریم.
وی تصریح کرد: ملت ایران در این ۴۰ سال نشان دادند برای اصل انقلاب و نظام همه سختی‌ها، دشواری‌ها و محرومیت‌ها را تحمل می‌کنند اما این امر بدان معنا نیست که ما در برابر مردم احساس مسئولیت نکنیم و دست چپاول‌گران را قطع نکینم و بر بازار نظارت قوی و مستمر نداشته باشیم که عده ای به مردم ظلم کنند.
وی ابراز کرد: مردم در صحنه هستند و این حضور وظیفه مسئولان را سنگین می‌کند، مسئولان وام دار مردم هستند، دستگاه‌های نظارتی پر رنگ‌تر از گذشته در بازار حضور داشته باشند تا از رهگذر این تصمیم فشار مضاعفی بر مردم حاکم نشود.
** تشکیل بسیج الهامی الهی بر قلب امام(ره) بود تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: بدون شک امام رضوان الله تعالی علیه‌ از مصادیق روایت شریفه «المؤمن فإنه ینظر بنور الله» بودند، انسان با ایمانی که نقطه تاریک در ذهن خود ندارد و با نور خدا حرکت می‌کند و راهنمایی می‌شود.
وی تشکیل بسیج را الهامی الهی بر قلب امام(ره) دانست و ابراز کرد: بسیج جریان عظیم انقلابی و مردمی است که حضرت امام راحل بنیان گذاشتند و امروز رهبری معظم انقلاب همان راه امام(ره) را پر صلابت و نورانی ادامه می‌دهند.
وی افزود: در آن هنگامه‌ای که عده‌‎ای این سخن را القا می‌کردند که جنگ تمام شده و دیگر نیازی به بسیج و بسیجی نداریم، رهبر معظم انقلاب، این خلف صالح امام(ره) با صلابت، قدرت و روشن بینی و ژرف نگری از این یادگار بسیار ارزشمند امام(ره) صیانت کردند و آن را حفظ و گسترش دادند.
حجت السلام والمسلمین مروی بسیج را یک فرهنگ و تفکر دانست و تصریح کرد: بسیج و بسیجی تنها یک جریان نظامی و شبه نظامی نیست، بسیج یک فکر، اندیشه و جهان بینی است که باید در همه حوزه‌ها و عرصه‌ها وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه یکی از عرصه‌هایی که تفکر بسیج در آن حضور پیدا کرد و بسیار خوش درخشید، نیروهای نظامی بود، تصریح کرد: اگر نبود جریان عظیم بسیج معلوم نبود سرنوشت جنگ و دفاع مقدس به کجا می‌رسید، حضور این نیروهای با ایمان و مخلص، پیروزی، سرافرازی و سربلندی را برای این ملت به ارمغان آورد.
وی تصریح کرد: ما بسیج و تفکر بسیجی را نباید تنها در یک جریان نظامی خلاصه و حبس کنیم، بسیج یک تفکر و اندیشه است که باید در همه شریان‌های کشور جاری و ساری باشد.
** کشور نیازمند نیروهای جهادی است تولیت آستان قدس رضوی تفکر و عمل بسیجی را تفکر و عمل جهادی معرفی و ابراز کرد: رهبری انقلاب در تعریف عمل جهادی می‌فرمایند کار جهادی یعنی کاری برخاسته از ایمان با استفاده از همه ظرفیت‌های یک انسان؛ اگر یک انسان و مدیر دارای روحیه جهادی و خدا ترس باشد و در همه رفتارش خدا را شاهد و ناظر بداند و از همه ظرفیت خود برای خدمت به مردم استفاده کند، یک عمل جهادی است و کشور و انقلاب ما به چنین نیروهایی نیاز دارد.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم پیشرفتی در شأن ملت و انقلاب با عظمت ایران داشته باشیم و به آن نقطه مطلوب برسیم، باید کار جهادی، یعنی کاری مبتنی بر ایمان با استفاده از همه ظرفیتها داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین مروی در ادامه با ذکر ویژگی‌های یک مسئول در تراز انقلاب اسلامی، ابراز کرد: کسانی که در نظام اسلامی در مسند مسئولیت‌ هستند باید دارای ایمان باشند، به مردم فکر کنند و خدمت به مردم را سرلوحه کار خود و برنامه‌های خود قرار دهند.
وی با بیان این مطلب که بسیج و فکر بسیجی در همه حوزه‌ها و عرصه‌ها باید باشد تا مارا به قله کمال، پیشرفت و سرافرازی برساند، اضافه کرد: مسئولان باید نیاز، درد و مشکلات مردم را مشکلات خود بدانند و در جهت رفع آنها تمام تلاش خود را بکار ببرند، همانگونه که در دوران جنگ تحمیلی یک نیروی بسیجی بدون توقع و ادعا و بدون آنکه دنبال نام و نان باشد، تنها برای خدا حرکت و مبارزه می‌کرد و از جانش و تمام تعلقات دنیایی‌اش می‌گذشت، تا به خدا برسند.
وی گفت: اگر در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی بخواهیم پیشرفت کنیم، بسیج بهترین الگوی و اسوه برای ماست که دوران دفاع قدس کارآمدی خود را به اثبات رسانده است. اگر ما در حوزه‌های اقتصادی با تفکر بسیجی و استفاده از همه ظرفیت‌ها کار کنیم، قطعا شرایط اقتصادی تغییر می‌کند.
وی ابراز کرد: تفکر بسیجی یعنی آن کسی که در مسند مسئولیت است، از خودش و منافع شخصی‌اش عبور کند و مسئولیت را فرصتی مغتنم برای خدمت به مردم بداند نه مال و ثروت اندورزی.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما باید در همه عرصه‌ها فکر، اندیشه و عمل جهادی را گسترش دهیم، که هر کجا از این تفکر استفاده کردیم هیچ مانعی مارا از موفیقت باز نداشته است و هر کجا از روحیه بسیجی دور شدیم و منافع شخصی، گروهی، جناحی و باندی خود را بر منافع ملی ترجیح دادیم، متضرر شدیم و عقب نشینی کردیم.
** ضرورت رعایت نرم خویی در برخورد با زائران وی در فراز پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های نیروهای یگان حفاظت حرم مطهر رضوی، بر لزوم نرم خویی در برخورد با زائران تأکید و ابراز کرد: در رعایت نکات امنیتی و امر به معروف و نهی از منکر اوج مهربانی و نرم خویی را در برخورد با زائران داشته باشید.
حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: بر اساس مشاهدات و گزارش‌ها عمده رفتارهای خادمان امنیتی با زائران، با رویی خوش و محبت و احترام صورت می‌گیرد که جای تشکر دارد، اما باز هم توصیه می‌کنم در خصوص تذکر دادن‌ها و امر به معروف و نهی از منکرها نهایت مهربانی و احترام را در پیش بگیرید.
وی ادامه داد: در خصوص امر به معروف و نهی از منکر گروه‌هایی تشکیل شده تا بتوانیم یک کار علمی و کارشناسی در این خصوص انجام بدهیم و نسبت به این امر الهی قطعا بی‌تفاوت نخواهیم بود اما همه خودمان را موظف به امر به معروف و نهی از منکر بدانیم منتهی با همان شرایطی که در اسلام بیان شده است.
تولیت آستان قدس رضوی نظم و انضباط را از دیگر نکات مهم خواند و بیان کرد: در آستان حضرت رضا(ع) هرآنچه می گذرد باید از یک نظم و انضباط و پاکیزگی برخوردار باشد، بنابراین نظم و انضباط را بسیار رعایت کنید، اگر خسته می‌شوید به مسئولان منتقل کنید که این مقدار ساعت کار موجب خستگی و کم حوصلگی ما می‌شود و ممکن است نتوانیم برخوردی که شایسته زائران و مهمان امام رضا(ع) است داشته باشیم، تا مسئولان برای ساعت کار شما برنامه ریزی مجددی انجام دهند.
گفتنی است، در پایان این همایش تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای مدافعان حرم و دوران دفاع مقدس تجلیل شدند. منبع: آستان نیوز 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بنزین بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۴۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از وطن تا حرم؛ ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است

انگار که ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است و وجب به وجبش قهرمان می‌سازد، قهرمانان مدافع حرم؛ چه حرم اهل‌بیت و چه به قول حاج قاسم عزیزمان، حرم جمهوری اسلامی؛ این روزها حتی دهه هفتادی و دهه هشتادی‌ها هم نامشان را به فهرست قهرمانان وطن افزوده‌اند، هنوز بیست سالشان نشده اما این چیزها که سن و سال نمی‌شناسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاید عده‌ای از ما تا مدتی قبل وقتی نام شهید و شهادت را می‌شنیدیم، آن را امری دور از این روزها به حساب می‌آوردیم؛ تصورمان از شهدا فقط همان‌هایی بود که نام و خاطراتشان را از بزرگ‌ترهایمان شنیده بودیم و چندباری هم به مزار آن‌ها سری زده بودیم اما وقتی که حرف از حماسه و رشادت به میان می‌آید، باید گفت که فقط برای سال‌های دور نیست و این خاک همان‌قدر که روزهای حماسی و رشادت‌ها را پشت سر گذاشته و به چشم دیده است، به همان میزان نیز پیش‌رو دارد.

انگار که ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است و وجب به وجبش قهرمان می‌سازد، قهرمانان مدافع حرم؛ چه حرم اهل‌بیت و چه به قول حاج قاسم عزیزمان، حرم جمهوری اسلامی؛ این روزها دهه هفتادی و دهه هشتادی‌ها نامشان را به فهرست قهرمانان وطن افزوده‌اند، هنوز بیست سالشان نشده اما این چیزها که سن و سال نمی‌شناسد؛ می‌توانی با بیست و چند سال سن شهید «حججی» شوی و یا پس از عمری مجاهدت مثل شهید «همدانی» به آرزوی خود برسی.

حکایت فروردینی هم که پشت گذاشتیم همین است؛ از دهه ۳۰ تا هفتادی‌ها مدافع حرم و وطن شدند تا به ما بفهمانند امنیت این روزهایمان اتفاقی نیست.

شهادت مأمور مرزبانی در میرجاوه

ساعت یک بامداد دوشنبه ششم فروردین، در پی تیراندازی افراد مسلح ناشناس از آن سوی مرزهای مشترک با کشور پاکستان به سمت مأموران گروهان چاهندو هنگ مرزی میرجاوه که در حال اجرای عملیات کمین در حوالی پاسگاه بودند، سروان سروان محمدمهدی نجاتی‌نیا مرزبان گلستان و سرپرست گروهان احتیاط هنگ بر اثر اصابت گلوله از ناحیه سر مجروح و حین انتقال به مراکز درمانی به علت شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل شد؛ این مرزبان دلاور اهل روستای النگ شهرستان کردکوی بود.

شهادت یکی از کارکنان یگان تکاوری

شامگاه هفتم فروردین‌ماه و در شب ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) نیز در پی ضربه زدن گروهک تروریستی به منطقه درگیری در حوالی یگان تکاوری انتظامی خاش، با گروهک تروریستی و معاند، در دوراهی ای رندگان رخ داد؛ در این درگیری ستوان دوم محمد ذخیره از کارکنان یگان تکاوری مورد اصابت گلوله مستقیم اشرار خودفروخته نیز قرار گرفت و قبل از رسیدن به مراکز درمانی، به دلیل شدت جراحات وارده و خونریزی زیاد، به فیض شهادت رسید؛ وی متأهل و اهل روستای فیروزه‌ای شهرستان هامون بود.

اولین شهید مدافع حرم سال ۱۴۰۳

هفتم فروردین بود که روابط‌عمومی سپاه البرز اعلام کرد پاسدار بسیجی بهروز واحدی از نیروهای سپاه قدس و بسیجی حوزه شهید صدوقی ناحیه امام حسین (ع) بامداد سه‌شنبه، هفتم فروردین، هم‌زمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان بر اثر حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منطقه دیرالزور سوریه به شهادت رسید؛ او دارای یک فرزند دو ساله و ساکن کرج بود.

شهدای قدس و داغ بر دل نشسته

روز سیزدهم فروردین هواپیماهای رژیم جعلی صهیونیستی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از مستشاران و افسران همراه آنان یعنی حسین امان‌اللهی، سیدمهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقابابایی و سیدعلی صالحی روزبهانی به شهادت رسیدند.

امنیتی که اتفاقی نیست

در ساعات اولیه بامداد پنج‌شنبه شانزدهم فروردین ماه به‌دنبال حمله تروریستی گروهک جیش الظلم به ۲ شهرستان چابهار و راسک که به‌قصد برهم زدن امنیت و سلب آرامش مردم به‌طور همزمان به چهار نقطه از اماکن عمومی و پایگاه‌های نظامی و انتظامی برقرارکننده امنیت انجام شد، ۱۶ تن از اعضای سپاه و نیروی انتظامی به شهادت رسیدند که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:

۱- احمد حبیبی فر

۲- سعید جهان تیغ

۳- امیر محسن حسن نژاد

۴- حسین انتظاریان

۵- حسین سرسنگی

۶- حامد عبدالهی (بلوچ شیعه)

۷- محمدحسین بامری (بسیجی بلوچ شیعه)

۸- جابر بلوچی جان ( بسیجی اهل سنت )

۹- عیسی آسکانی (بسیجی اهل سنت)

۱۰- امین دهانی (بسیجی اهل سنت)

۱۱- انور پاشاه (بسیجی اهل سنت)

۱۲- محمد بچوه (سرباز اهل سنت)

۱۳- عباسعلی میر

۱۴- مسلم کریمی

۱۵- جواد جهان بیگی

۱۶- سید محسن حسین نیا

این ماجرا ادامه دارد...

بیست‌وسوم فروردین و در پی دستگیری محکوم متواری که دارای سوابق متعددِ حملِ مواد مخدر و سرقت مسلحانه در شهرستان‌های مختلف بود مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان خرمشهر به محل اختفای متهم اعزام شدند؛ متهم که در یکی از مناطق حاشیه آبادان مخفی شده بود به محض رؤیت مأموران به سمت آن‌ها تیراندازی کرد و در این درگیری ستوان یکم مجتبی نعمت پور از کارکنان انتظامی خرمشهر بر اثر اصابت گلوله مجروح که ساعتی قبل بر اثر شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل شد؛ شهید مجتبی نعمت پور فرزند درویش عباس متأهل و دارای یک فرزند دختر یک ماهه بود.

بیست‌وپنجم فروردین نیز مأمورین پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان هیرمند واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان در حال گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتور مشکوک شده و به محض دادن دستور ایست، موتور سوار بعد از پرتاپ شیء مشکوک متواری شد؛ مأموران حاضر در صحنه در حال بررسی بسته مشکوک بوده که ناگهان یک دستگاه خودروی سواری با شلیک اسلحه به سمت مأمورین حمله می‌کنند و در این درگیری ستوان دوم حمید سلطانی نژاد بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود؛ وی ۳۱ ساله، متأهل و اهل و ساکن زابل بود.

کد خبر 743973

دیگر خبرها

  • تقاضای بنزین دولتی برای تاکسی های اینترنتی
  • تجلیل از هنرمندان بسیجی استان همدان
  • از وطن تا حرم؛ ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • واریز سهمیه بنزین به هر کد ملی از این ماه | خبر مهم درباره یارانه بنزین به هر کد ملی
  • توزیع ۲۸ هزار تن کالای اساسی در استان اصفهان
  • چرا استفاده از کارت سوخت شخصی برای دولت به یکباره مهم شد؟
  • تصویری جالب از تجمع بسیجی‌ها مقابل سفارت اردن در تهران
  • گران‌‌فروشی داروی کمیاب به بهانه یک بخشنامه
  • کارت سوختی که ۲ روزه تولید و ۲ ماهه دست مردم می رسد!