Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعباس صالحی روز یکشنبه در پنجاه و سومین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی-ترویجی قرآنی افزود: مسابقات بین المللی قرآنی با توجه به سابقه خود یک نشانه و نماد برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید و این سوال که در دهه پنجم جمهوری اسلامی ایران چگونه می توان این نماد را قوی تر از گذشته کرد از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به این پرسش باید از دوره های گذشته و جدید مسابقات قرآنی ارزیابی روشنی داشته باشیم و به چشم اندازی که در دهه های آینده می تواند داشته باشد توجه کرد.

باید برنامه روشن تری برای جهش در مسابقات بین المللی قرآن کریم در دوره های آینده هم داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های ستاد اربعین، گفت: باید از فرصت اربعین به عنوان یک فرصت اجتماعی و خط ارتباط با جهان اسلام بهره کافی ببریم.

صالحی افزود: در اربعین باید رنگ و صبغه فعالیت های قرآنی افزایش یابد زیرا هر چه به قرآن نزدیک تر باشیم آثار و برکات بیشتری را شاهد می شویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید به تقویت منابع مردمی در حوزه های قرآنی توجه بیشتری داشته باشیم و آن را جدی تر بگیریم.

صالحی به نقش فضای مجازی در ارتقای فعالیت های قرآنی اشاره کرد و گفت: در این کمیسیون می توان کمیته فضای مجازی نیز راه اندازی کرد و این فضا را جدی تر گرفت.

براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،در ابتدای این جلسه معاون قرآن و عترت با اشاره به دستور جلسات این نشست گفت: ارائه گزارش فعالیت های ستاد اربعین یکی از دستورات این جلسه است و بر اساس این گزارش امسال ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از زائران ایرانی به پیاده روی اربعین رفته اند.

عبدالهادی فقهی زاده افزود: ستاد مرکزی اربعین متشکل از ۱۴ کمیته تخصصی است و جلسات متعددی با شهرداری و موسسات مختلف داشته و در زمینه طرح های این حوزه نیز اتفاقات خوبی افتاده است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام حمید محمدی گزارشی از روند فعالیت های ستاد مرکزی اربعین ارائه داد.

وی پویش مردمی ختم قرآن کریم، حضور گروه رسانه ای و پوشش خبری محافل انس با قرآن و پخش از شبکه قرآن، برنامه های مشترک با سایر کشورها برای اولین بار، رونمایی از آلبوم صوتی عاشورایی طنین عاشقی و ... را از جمله این فعالیت ها برشمرد.

در این نشست حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه هم گزارشی از روند برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم ارائه کرد.

در این نشست برخی از اعضا به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند و بر راهبری قرآنی در دنیا، انسجام و تمرکز در فعالیت ها و تمرکز بر فعالیت های جدید تر در ستاد مرکزی اربعین، استفاده از ظرفیت های موجود در فعالیت های قرآنی، افزایش و بهره گیری از ظرفیت های مردمی در برگزاری مسابقات قرآنی، هم افزایی در فعالیت ها و ... تاکید کردند.

در پایان این نشست از خانواده بختیاری به پاس تلاش در جهت تربیت و آموزش سه فرزند این خانواده از سوی مادرشان خانم عرفانیان برای حفظ کامل قرآن کریم از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.

صالحی همچنین در توئیتی در این باره نوشت: در جلسه کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآنی از علی، فاطمه و زهرای بختیاری تجلیل شد. هر سه حافظ تمام قرآن. علی هر آیه را به انگلیسی ترجمه می‌کرد. سال یازدهم،فاطمه سال پنجم و زهرا هفت ساله و در ده ماه قرآن را حفظ کرده بود و مادر معلم‌شان بود. از دهان کوچک زهرا، عطر سیب به آسمان می‌رسید.

برچسب‌ها سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عبدالهادی فقهی زاده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسابقات قرآن کریم قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عبدالهادی فقهی زاده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسابقات قرآن کریم قرآن کریم سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عبدالهادی فقهی زاده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسابقات قرآن کریم قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با فرا رسیدن روز گندم و نان و همگام با گرامیداشت و تجلیل از دست اندرکاران زنجیره مقدس گندم و نان احمد نامور، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی و فرماندار اسفراین با حضور در واحد خبازی حسین بیابانی قاری و حافظ قرآن کریم به رسم یادبود از زحمات وی تجلیل و قدردانی کردند.

کد خبر 6082124

دیگر خبرها

  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • سوژه‌های «محفل» که به سلبریتی قرآنی تبدیل شدند | ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان چه بود؟
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • دعوت ۲۰ کشور دنیا از نابغه قرآنی برنامه محفل
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد