Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@18:57:07 GMT

برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در همدان

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۵۷۶۶

برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در همدان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: هیچ یاری به ما نزدیک‌تر از کتاب نیست و بسیاری از مشکلات روحی با مطالعه کتاب از سر راه ما برداشته می‌شود.

او با بیان اینکه کار مطبوعاتی نیاز به قوه تحلیل دارد که این امر با مطالعه کتاب افزایش می‌یابد، اضافه کرد: با ترویج کتابخوانی و تبدیل مطالعه به یک عادت، قدرت تعقل ما تقویت و قدرت تحلیل و تصمیم گیری به مراتب افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اضافه کرد: اطلاعاتی که از مطالعه در فضا مجازی به ما می‌رسد، معمولا اطلاعاتی سطحی، غیرعمیق و پراکنده هستند که بعد از مطالعه نمی‌توانیم از آن‌ها به شکل کاربردی بهره ببریم چرا که این اطلاعات به راحتی فراموش می‌شوند.

احسانی کتاب را به عنوان مشاور در تمام لحظات زندگی دانست و اظهار کرد: کتاب پدیده ارزشمندی است، اطلاعاتی که از طریق مطالعه کتاب به انسان منتقل می‌شود معلوماتی عمیق هستند که می‌توان به عنوان یک علم از آن در زندگی بهره ببریم.

او با بیان اینکه با مطالعه کتاب به تجربیات بسیاری می‌توان دست یافت و به کتابخوانی در جامعه نیاز داریم، یادآور شد: آشنا کردن خانواده‌ها با کتاب از اهمیت بالایی برخوردار است، اما در همدان به عنوان یک شهر فرهنگی تعداد کتابفروشی و دسترسی به کتاب بسیار کم است و سرمایه گذاری در حوزه کتاب شاید در ابتدا جواب ندهد، اما باید راهکار بیشتر کتابخوان شدن مردم همدان را پیدا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: با توجه به گرانی کاغذ و افزایش قیمت دسترسی مردم به کتاب کم شده است، اما طی تحقیقات میدانی که صورت گرفت، متوجه شده‌ایم در یک ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال میزان خرید کتاب زیاد شده که نشانگر این است شهر ما به سمت کتابخوانی حرکت می‌کند.

احسانی گفت: ساختن آینده باید در حال اتفاق بیفتد، همین لحظه باید برای ساختن آینده به فکر باشیم، در نظام آموزشی ما خلاء‌هایی احساس می‌شود که یکی از آن‌ها نبود آموزش‌های مهارتی به دانش آموزان است.

او با بیان اینکه متأسفانه در مدارس ما راه‌های ثروت اندوزی و کسب ثروت از راه مشروع و علمی به بچه‌ها یاد داده نمی‌شود، افزود: در حوزه آموزشی در مقایسه با کشور‌های پیشرو متوجه می‌شویم از همان ابتدا راه‌های ثروت‌ اندوزی را از طریق کسب مهارت به آن‌ها آموزش می‌دهند و در حقیقت این گونه کسب درآمد بسیار مقدس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب بعد از سال‌ها وقفه و پیگیری‌های لازم برای برپایی آن از مردادماه امسال بیان کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب در همدان در نیمه دوم دی ماه با حضور ناشران سراسر کشور برگزار خواهد شد و به دنبال این هستیم که نمایشگاه امسال متفاوت‌تر با نمایشگاه‌های سال قبل برگزار شود.

احسانی اضافه کرد: استقبال خوبی از این برنامه صورت گرفته است و امیدواریم با تداوم این گونه نشست‌ها سطح مطالعه اهالی رسانه افزایش پیدا کند و تجربیات کتابی خود را به اشتراک بگذارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اضافه کرد: اطلاعاتی که از مطالعه در فضا مجازی به ما می‌رسد، معمولا اطلاعاتی سطحی، غیرعمیق و پراکنده هستند که بعد از مطالعه نمی‌توانیم از آن‌ها به شکل کاربردی بهره ببریم چرا که این اطلاعات به راحتی فراموش می‌شوند.

احسانی با بیان اینکه با مطالعه کتاب به تجربیات بسیاری می‌توان دست یافت و به کتابخوانی در جامعه نیاز داریم، یادآور شد: آشنا کردن خانواده‌ها با کتاب از اهمیت بالایی برخوردار است، اما در همدان به عنوان یک شهر فرهنگی تعداد کتابفروشی و دسترسی به کتاب بسیار کم است و سرمایه گذاری در حوزه کتاب شاید در ابتدا جواب ندهد، اما باید راهکار بیشتر کتابخوان شدن مردم همدان را پیدا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: با توجه به گرانی کاغذ و افزایش قیمت دسترسی مردم به کتاب کم شده است، اما طی تحقیقات میدانی که صورت گرفت، متوجه شده‌ایم در یک ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان خرید کتاب زیاد شده که نشانگر این است شهر ما به سمت کتابخوانی حرکت می‌کند.

احسانی با بیان اینکه متأسفانه در مدارس ما راه‌های ثروت اندوزی و کسب ثروت از راه مشروع و علمی به بچه‌ها یاد داده نمی‌شود، افزود: در حوزه آموزشی در مقایسه با کشور‌های پیشرو متوجه می‌شویم از همان ابتدا راه‌های ثروت‌اندوزی را از طریق کسب مهارت به آن‌ها آموزش می‌دهند و در حقیقت این گونه کسب درآمد بسیار مقدس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب بعد از سال‌ها وقفه و پیگیری‌های لازم برای برپایی آن از مردادماه امسال بیان کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب در همدان در نیمه دوم دی ماه با حضور ناشران سراسر کشور برگزار خواهد شد و به دنبال این هستیم که نمایشگاه امسال متفاوت‌تر با نمایشگاه‌های سال قبل برگزار شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان نیز اظهار کرد: استقبال خوبی از این برنامه صورت گرفته است و امیدواریم با تداوم این گونه نشست‌ها سطح مطالعه اهالی رسانه افزایش پیدا کند و تجربیات کتابی خود را به اشتراک بگذارند.

مهرداد حمزه ادامه داد: یکی از حرکات فرهنگی اهالی رسانه همدان اقدام برای تشکیل کتابخانه در یکی از روستا‌های محروم و فاقد کتابخانه در استان است که به ثمر رسیدن این امر نیازمند کمک و همکاری همه جانبه خبرنگاران همدانی است.

نخستین نشست کتابخوان ویژه اهالی رسانه با محوریت کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و ادبیات توسط جهاددانشگاهی همدان و با همکاری خانه مطبوعات استان برگزار شد که هشت نفر از خبرنگاران به معرفی کتاب‌هایی از جمله «مردی در تبعید ابدی»، «خداحافظ سالار»، «بادباک باز»، «گلستان یازدهم»، «وداع با اسلحه»، «نیمه پنهان ماه» و «سلام بر ابراهیم» پرداختند.

انتهای پیام/ب


نمایشگاه بزرگ کتاب در همدان برگزار می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه عمومی فرهنگ و ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رمضانی قایم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: بخوانیم و بسازیم» به عنوان شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد.

«بخوانیم و بسازیم» شعار محوری فعالیت‌های کتابی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۳ نیز خواهد بود.

شعار سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و فعالیت‌های سال گذشته (۱۴۰۲) «آینده خواندنی است» بود که با استقبال مردم نیز مواجه شد. سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز با شعار «با کتاب سلامتیم»‌ برگزار شده بود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6081137 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد
  • شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند
  • محتوای جذاب کتاب به فرهنگ مطالعه کمک می‌کند