Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: صدور بیانیه گام دوم انقلاب رویداد مهمی است زیرا در طول این 40 سال در کنار تمام موانع و کم تجربگی ها پیشرفت های بسیاری داشتیم، در واقع این چهل سال، چهل سال مبارزه مداوم برای تثبیت و تعمیق انقلاب بود و نیاز به بررسی دقیق دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ صبح امروز همایش رسالت رسانه در گام دوم انقلاب با حضور سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی و سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این همایش اظهار داشت: انقلاب اسلامی گفتمان سومی در دنیای جدید مطرح کرد، پیش از این دنیا در اختیار دو گفتمان تحت رهبری شوروی و آمریکا بود.

وی افزود: نفوذ یک گفتمان کار سخت و پیچیده ای است از این رو تا قبل از انقلاب اسلامی هرکس که به دنبال راه اندازی جنبشی بود باید راه و روش کمونیست را در پیش می گرفت اما انقلاب اسلامی در بهمن 57 به رهبری یک روحانی مبارز با گفتمان انقلاب اسلامی پا به عرصه میدان سیاست گذاشت.

سردار شریف یادآور شد: در برهه ای از زمان گفتمان کمونیست در جهان موفق عمل کرد اما ایجاد شکاف و تفرقه سبب فروپاشی آن در دنیا شد، وضعیتی که در کره شمالی و جنوبی ایجاد شد محصول همین گفتمان کمونیستی است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز داشت: گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمان سومی بود که توانست بخشی از افکار عمومی را به خود معطوف کند همان چیزی که امروز آن را نماد و پرچم مقاومت می نامیم.

وی مطرح کرد: صدور بیانیه گام دوم انقلاب رویداد مهمی است زیرا در طول این 40 سال در کنار تمام موانع و کم تجربگی ها پیشرفت های بسیاری داشتیم، در واقع این چهل سال، چهل سال مبارزه مداوم برای تثبیت و تعمیق انقلاب بود و نیاز به بررسی دقیق دارد.


نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان:
بیانیه گام دوم پس از وصیت نامه امام راحل، افقی به سوی آینده انقلاب است

حجت الاسلام و المسلمین مهدی عربپور نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان صبح امروز در چهارمین جشنواره ابوذر رسانه و اولین همایش رسالت رسانه در گام دوم انقلاب ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهدای رسانه گفت: شهدای رسانه و مطبوعات پرچم اطلاع رسانی، خبر و تبلیغ را بر دوش کشیده اند و این رسالت را با دم شهادت به سرانجام رساندند.

وی با تأکید بر اینکه امروز همگان رسالت بر دوش داریم که رسالت شهداء بیش از همه چیز است، تصریح کرد:ما باید پیام رسان آنان در جامعه باشیم و صداقت را در جامعه از طرف شهداء به جامعه تزریق کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری سندی زرین برای ادبیات معرفتی انقلاب اسلامی بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب سراسر تدبیر و حکمت با نگاه واقع بینانه برای حال و آینده انقلاب قابل تحسین است، اظهار کرد: بعد از وصیت نامه سیاسی و الهی امام راحل، با صدور بیانیه و منشور جبهه گام دوم انقلاب افقی به سوی آینده انقلاب باز شد.

حجت الاسلام و المسلمین عربپور افزود: همگان وظیفه داریم در جهت اجرایی و عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب نقش خودمان را ایفاء کنیم و در این راستا اصحاب رسانه در کنار اقشار مختلف مردم در راستای فرهنگ سازی و تبیین این موضوع نقش دارند.

وی با تأکید بر اینکه نقش اول گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب رسانه و اصحاب رسانه به عهده دارند، عنوان کرد: رسالتی بس سنگین بر دوش ما است و چنانچه در این راستا خدایی ناکرده در قبال وظایفمان کوتاهی کنیم، خسارتی جبران ناپذیر را باید متحمل شویم.

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: در زمینه گام دوم انقلاب باید سیستم بازخوانی نسبت به گام اول انقلاب در مسیر رسانه و مطبوعات داشته باشیم و همان گونه که مقام معظم رهبری تبیین کردند با توجه به نقاط قوت و ضعف چله اول انقلاب، چله دوم را رقم بزنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب در سطح سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارد، اظهار کرد: رسانه باید در سه سطح جهادی و انقلابی باید تلاش کند.

وی با بیان اینکه امروزه جوانان ما اطلاعاتشان در زمینه انقلاب ضعیف است، ابراز کرد: رسالت اصحاب رسانه در این راستا بیشتر است تا پیام اصلی انقلاب را به نسل جوان در چله دوم انقلاب برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین عربپور تصریح کرد: دشمنان تا مادامی که پرچم انقلاب بالا است کوتاه نمی آیند و کار خود را انجام خواهند داد؛ چرا که آنان از انقلاب اسلامی ضربه خورده اند و ما نسبت به شناخت دشمن نقش و رسالت بزرگی داریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: تقویت فرهنگ مقاومت در سایه افزایش عزت نفس و شبه زدایی از ناکارآمدی مدیریت انقلابی از جمله وظایف اصخاب رسانه در تبیین گام دوم انقلاب است.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: به تمامی خواهران و برادران توصیه می کنم به منظور تحقیق و توجیه هر چه بیشتر بیانیه گام دوم انقلاب، این بیانیه را در پایان وقت هر روز با نظر پژوهشی مطالعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «نبرد ما با دشمن و حضور ما در میادین جنگ تا زمانی که ظلم و تجاوزگری وجود داشته باشد، ادامه خواهد داشت.» این جمله مربوط به فرمانده جبهه مقاومت سردار شهید «سیدمحمد حجازی» است. فرمانده‌ای که رفیق حاج قاسم بود. او بعد از ظهور داعش، برای مقابله با این جریان تکفیری از سال ۱۳۹۳ پا به پای حاج قاسم در جبهه مقاومت حضور داشت.

بنابر گزارش فارس، عملکرد سردار حجازی در سالهای مبارزه با داعش سبب شد تا نام او را در لیست تحریم‌ها و لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار دهند. حتی یک سریال آمریکایی و ضدایرانی ساخته شد که نام یکی از شخصیت‌ها سردار حجازی بود.

در سریال ضدایرانی هوملند، یکی از شخصیت‌ها به اسم مجید جوادی با نام مستعار «سردار حجازی» به عنوان یکی از فرماندهان ارشد سپاه معرفی و بسیاری از اقدامات تروریستی خارج از ایران به وی نسبت داده می‌شد. در حالی که سردار حجازی شخصیتی بود که رفت تا با گروهک تروریستی داعش مبارزه کند و ریشه ظلم و تجاوزگری را برچیند.

او مرد مجاهد و خستگی‌ناپذیری بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و غائله شمالغرب کشور، به آنجا رفت، وقتی هم که جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران شروع شد، راهی جبهه جنوب شد. او در هشت سال دفاع مقدس مسئولیت‌های متعددی داشت و در برهه‌ای هم مسئول اعزام نیرو به جبهه بود؛ سردار حجازی در طول اعزام به جبهه چندین بار مجروح شد و تا زمان شهادتش از عوارض بمب‌های شیمیایی در جنگ، رنج می‌برد.

پس از جنگ تحمیلی تا زمان شهادتش مسئولیت‌های دیگری بر عهده گرفت که می‌توان به فرماندهی بسیج، جانشین ستادکل نیروهای مسلح، جانشین سپاه نیروی قدس اشاره کرد. یکی از کارهای مهم او بسیج که در راستای اهداف انقلاب اسلامی انجام داد، ایجاد بسیج سازندگی و تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی بود.

سردار حجازی از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) بود که مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را در دانشگاه تهران و دکترای مدیریت استراتژیک را در دانشگاه عالی دفاع ملی تحصیل کرد.

همسر سردار شهید حجازی درباره اعزام به لبنان، می‌گوید: «زمانی که قرار بود، به سردار حجازی مسئولیت نیروی قدس در لبنان را بدهند، با من مشورت کرد و گفت: نظر حضرت آقا هست که من بروم. من هم گفتم وقتی نظر حضرت آقا هست، برویم، من هم تابع و همراهت هستم. من و سردار حجازی به لبنان رفتیم و چند سال در آنجا بودیم. طوری که وقتی به همراه شهید حجازی به لبنان رفتیم، یک نوه داشتیم، زمانی که برگشتیم، ۶ تا نوه شده بودند.»

این فرمانده جبهه مقاومت ۲۹ فروردین سال ۱۴۰۰ بر اثر عارضه قلبی و عوارض ناشی از جنگ با مسئولیت جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۶۵ سالگی به شهادت رسید.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896412

دیگر خبرها

  • شهید حجاری بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج بود
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • عملیات وعده صادق مظهر اقتدار سپاه و جبهه مقاومت بود
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد
  • ملت ایران ‌از حمله سپاه به اسرائیل خوشحال شدند
  • اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران جبهه مقاومت را امیدوارتر کرد
  • حمایت خبرنگاران استان مرکزی از پاسخ مقتدرانه سپاه به صهیونیست‌ها
  • سپاه به اسراییل ثابت کرد که دفاع ما پشیمان کننده و بازدارنده است
  • بیانیه دانشگاه هنر درباره عملیات وعده صادق