Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه دریایی فرانسه در ابوظبی به عنوان مرکز فرماندهی نیروی دریایی اروپا برای عملیات در آبهای خلیج فارس خواهد بود. ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، فلورنس پارلی وزیر دفاع فرانسه روز یکشنبه گفت: پایگاه دریایی فرانسه در ابوظبی به عنوان مرکز فرماندهی نیروی دریایی به رهبری اروپا با هدف محافظت از آب‌های خلیج فارس خواهد بود و به زودی عملیاتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانسه از حامیان اصلی طرح مربوط به تشکیل یک نیروی دریایی به رهبری اروپا برای تامین امنیت تنگه هرمز پس از چندین مورد حمله به نفتکش‌ها در سال 2019 میلادی بوده است. واشنگتن ادعاهای بی پایه و اساسی را درباره نقش ایران در این حملات مطرح کرده ولی تهران قاطعانه این ادعاها را رد کرده است.

انتقال محل اجلاس سران شورای همکاری از ابوظبی به ریاض

وزیر دفاع فرانسه در جمع خبرنگاران در پایگاه دریایی در ابوظبی اظهار داشت: امروز صبح ما پست فرماندهی در خاک امارات متحده عربی را رسمیت بخشیدیم. این مرکز فرماندهی میزبان ده‌ها مقام رسمی نظامی از چندین کشور خواهد بود. امیدوارم بار دیگر که از این پایگاه بازدید خواهم کرد، پایگاه به طور کامل عملیاتی شده باشد.

وی از امارات متحده عربی به خاطر حمایت از این اقدام تشکر کرده است. پارلی روز شنبه نیز گفته بود که طرح مربوط به پایگاه دریایی ابوظبی از اوایل سال آینده عملیاتی خواهد شد و حدود 10 کشور اروپایی و غیراروپایی در آن مشارکت خواهند داشت.

این در شرایطی است که نیروی دریایی آمریکا نیز هم اکنون حضور مداخله آمیزی در خلیج فارس دارد و کشورهای اروپایی از بیم تشدید تنش‌ها بین آمریکا و ایران، حاضر به مشارکت در طرح عملیاتی آمریکا در خلیج فارس نشدند.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط خلیج فارس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خلیج فارس خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۶۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

شهروندان کشورهای عربی جنوب خلیج فارس  ویزای شینگن 5 ساله دریافت می کنند.

به گزارش عصرایران،‌ اتحادیه اروپا اعلام کرد از این پس به شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در اولین درخواست، ویزای 5 ساله چند بار ورود ارائه می شود.
به نوشته رسانه های اروپایی، این تصمیم همزمان با نشست دوجانبه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در کشور اروپایی لوکزامبورگ اعلام شد.

6 کشور کویت، بحرین، عربستان سعودی،قطر، امارات و عمان ، عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند. شهروندان امارات قبل از این ، از دریافت شنگن معاف شده بودند و بدون ویزا می توانستند وارد محدوده کشورهای شنگن شوند.

29 کشور عضو شنگن شامل اتریش، بلژیک، دانمارک، جمهوری چک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتویا، لایخشتین، لیتوانی، لوگزامبورگ، مالتا، هلند، نروژ، لهستان، پرتقال، اسلواکی، اسلوانی، کرواسی، اسپانیا، سوئد، سویس، رومانی و بلغارستان هستند.

"جوزپ بورل" نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی روز دوشنبه / دیروز گفت: من از تصمیمی که امروز صبح توسط کمیسیون اروپا برای هماهنگ کردن قوانین اعطای ویزای چند بار ورود به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اتخاذ کرد استقبال می‌کنم.

"لودویک بوی" سفیر فرانسه در عربستان سعودی هم در توییتر نوشت: شهروندان سعودی از این پس با اولین درخواست می‌توانند ویزای شنگن را برای مدت 5 سال دریافت کنند. 

او گفت فرانسه به شدت از این تصمیم اروپا حمایت کرد. وی ادامه داد "ما مشتاقانه منتظر دیدن شهروندان بیشتری از عربستان سعودی در فرانسه هستیم، چه برای گردشگری و چه برای کار."

ویزای شنگن ، ویزای مشترک 29 کشور اروپایی است. افراد با دریافت ویزای شنگن از یک کشور عضو این پیمان می توانند از 28 کشور دیگر نیز آزادانه و بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه، سفر کنند. میان این 29 کشور نیز همه مرزهای دریایی ، هوایی و زمینی برداشته شده است و شهروندان آزادانه در رفت و آمد هستند.

در ماه گذشته، دو کشور رومانی و بلغارستان به صورت محدود، به شنگن پیوستند. این دو کشور فعلا در مرزهای هوایی عضو شنگن هستند و نه زمینی و دریایی.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تلاش بحرین برای معافیت شهروندانش از ویزای شنگن آسان سازی ویزای شنگن برای مردم 60 کشور جهان: صدور اینترنتی ویزا در 20 دقیقه لغو ویزای شنگن برای شهروندان امارات

دیگر خبرها

  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس