Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@17:44:10 GMT

اکبریان: قیمت کالاها با بگیر و ببند کنترل نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۶۸۳۲

به گزارش مهر، در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تاثیر افزایش قیمت بنزین بر افزایش قیمت سایر کالا و خدمات، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: قیمت کالاها با بگیر و ببند و بازرسی کنترل نمی شود کنترل قیمت ها شعاری نیست که فقط جلسه بگذارید و مصاحبه کنید، خواهش می کنم مصاحبه نکنید و به مردم قول ندهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چرا در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر نفت حضور نیافتند، خانم های سرپرست خانواده که سرویس مدارس بوده‌اند دچار مشکل شده اند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن با انتقاد از عدم وجود سامانه های دقیق برای کنترل قیمت ها، تاکید کرد: انبارهای شما پُر است اما وقتی کالاها به دست دلالان می افتد مشکل ایجاد می شود. اگر در این مدت سامانه های مورد نیاز را ایجاد کرده بودید مشکلی در کنترل قیمت ها وجود نداشت.

اکبریان افزود: ایجاد صندوق مکانیزه فروش شش ماه است که به دولت ابلاغ شده است، چرا این صندوق ها در فروشگاه ها نصب نشده است؟

وی با اشاره به احتکار کالاهای اساسی گفت: اگر سامانه ای از زمان ورود کالا تا زمان عرضه آن به بازار کالاها را رصد می کرد مشکل احتکار وجود نداشت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: رئیس جمهور در سخنرانی خود اعلام کرد بزرگترین مخزن نفتی کشف شده است و فردای آن روز بنزین گران شد.

اکبریان اظهار داشت: آقای وزیر صنعت شما چطور به بازرس تان حقوق می دهید؛ دو ماه است حقوق نگرفته اند چه انتظاری دارید که دقیق نظارت کنند.

وی گفت: قاضی تعزیرات چهارشنبه ظهر دستور داده به خاطر ۲۲ میلیون بدهی تلفن سایت ها قطع شود، این اقدام ضرر میلیاردی به این تولیدکننده زده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان تصریح کرد: همیشه در کشور ما قیمت کالا تحت تاثیر قیمت دلار و بنزین بوده است، باید قیمت این دو کالا کنترل شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه) و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)، جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اعمال اصلاحات عبارتی در ماده ۱۱ طرح مذکور موافقت کردند.

گفتنی است؛ دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جز (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه جز ۱ بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بررسی طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی