Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سعید ممبینی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۴ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی افزایش قیمت کالاها و خدمات پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، گفت: حدود ۴۰۰ اتاق اصناف در سطح کشور و بازرسانی که درحوزه نظارت بر اصناف فعالیت دارند، از آغاز اجرای این طرح بحث اطلاع‌رسانی، آموزش و پیگیری مصوبات ستاد تنظیم بازار را در دستور کار قرار داده‌اند و با اجرای طرح بازرسی و عملیات نظارت بر بازار به صورت جدی در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق اصناف با اشاره به اجتناب‌ناپذیر بودن افزایش قیمت کالاها پس از افزایش قیمت بنزین گفت: در حوزه کالا به چند دلیل اساسی می‌توانیم ادعا کنیم که افزایش قیمتی نخواهیم داشت، چرا که کالاها در سطح بازار به شکل اشباع شده‌ای وجود داشته و تمامی اتحادیه‌ها تلاش کرده‌اند برای اجرای این طرح همکاری بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت خدمات به ویژه در حوزه حمل و نقل یکی از دل نگرانی‌های موجود در جامعه است، اما در صورتی که دولت به تعهدات تامین سهمیه‌های اعلام شده به مشاغل حوزه حمل و نقل عمل کند، افزایش قیمت کالاها کنترل شده خواهد بود. از طرفی در صورت افزایش قیمت خدمات، قیمت‌گذاری باید با مکانیزم‌های پیش‌بینی شده منطقی و متناسب با افزایش قیمت سوخت باشد.

ممبینی اظهار داشت: از وزیر صمت درخواست کردیم که برای جلوگیری از تورم انتظاری ناشی از افزایش قیمت بنزین در خدمات حمل و نقلی باید نرخ‌گذاری صورت بگیرد، بنابراین انتظار داریم مکانیزم قیمت‌گذاری هر چه سریعتر انجام شود.

 رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه اصناف به عنوان آخرین حلقه زنجیر همواره در مقابل این پرسش قرار داد که چرا قیمت ها همواره تغییر می کند، گفت: اصناف اعلام آمادگی کرده است در صورتی که تعهدات تامین سهمیه ها عملی شود، افزایش قیمت ها در حد معقولی باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰۰ هزار راننده تاکسی تلفنی در سطح کشور مشغول به کار هستند که  تا این لحظه حتی یک لیتر بنزین آنها تامین نشده است و آنها در طول ۱۱ روز گذشته با صرفنظر کردن از کارمزد دفاتر آژانس ها، قیمت ها را کنترل کرده اند.

رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه پرونده‌هایی درخصوص افزایش قیمت خدمات وجود داشته است که به سازمان تعزیرات ارجاع داده شده است، بیان کرد: سهمیه سوخت رانندگان از اهم موضوعاتی است که بارها در جلسات اعلام شده است و انتظار داریم وزیر نفت هم همکاری های لازم را داشته باشد تا شاهد تثبیت قیمت ها باشیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بنزین اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۶۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی، گفت: نظارت مستمر با تمام توان بر بازار ادامه دارد وجود کالاهای اساسی در بازار بررسی و با هر گونه افزایش قیمت غیرقانونی برخورد می‌شود و تمامی واحدهای صنفی باید قیمت محصولات عرضه‌ شده را درج کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، ناصر فخرموحدی در بازدید از واحدهای صنفی شهرستان فاروج و شیروان با اشاره به روند نظارت‌ها بر بازار، اظهار داشت: نظارت‌های مستمر بر اصناف با هدف تامین کالاهای اساسی مردم و رفع مشکلات مربوط به تامین کالاها و همچنین مقابله با هر گونه افزایش قیمت غیرقانونی با تمام توان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی واحدهای صنفی باید قیمت محصولات عرضه‌ شده را درج کنند، افزود: تمام بازدیدها به صورت سرزده و به‌ منظور نظارت و کنترل عرضه کالا در زمینه کمی و کیفی صورت می‌پذیرد و در صورت مشاهده با هر گونه تخلف در حوزه کم فروشی، گرانفروشی و همچنین مشکلات در حوزه بهداشت با اصناف متخلف برخورد قضایی انجام می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در پایان با اشاره به این موضوع که مانور نظارتی کشت‌های مشترک تعزیرات و بازرسی‌های دقیق از بازار در روزهای آینده انجام می‌گیرد، بیان کرد: تمامی واحدهای صنفی موظف به رعایت قانون و حقوق شهروندان هستند که ما نیز از طریق دستگاه‌های نظارتی پیوسته فعالیت این اصناف را رصد می‌کنیم.

فخرموحدی که به‌ همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی، هیئتی از اداره صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان حوزه بهداشت، سلامت و فرمانداران شهرستان‌های فاروج و شیروان از اصناف شهرستان‌های شیروان و فاروج بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود