Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:08:34 GMT

چهرۀ فعلی چهارباغ دائمی نیست

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۷۳۱۲

چهرۀ فعلی چهارباغ دائمی نیست

ایسنا/اصفهان معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با تأکید بر اینکه گلدان‌های محصورکننده و حتی میز و صندلی‌هایی که در پیاده راه چهارباغ قرار داده‌شده، دائمی نیست، گفت: در حال حاضر اتمام پروژه کف سازی محور میانی چهارباغ اولویت دارد و سپس به مباحثی همچون ساماندهی منظر، مشاغل و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در این محور تاریخی خواهیم پرداخت.

ناصر طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با اجرای طرح پیاده راه، در موضوع حفاظت از چهارباغ گام بزرگی برداشته‌شده است. تا قبل از این، موتور و ماشین از چهارباغ رد می‌شد و کسی به آن توجه نمی‌کرد، اما اکنون مردم نسبت به کوچک‌ترین تغییرات آن حساسیت دارند و این مکان، شأن خود را به‌عنوان یک مقصد گردشگری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: پیش‌ از این، محافظت‌های این محدوده تاریخی بیشتر کالبدی بود و اغتشاشات بصری چهارباغ آن‌قدر زیاد بود که امکان رسیدگی به آن را دشوار می‌کرد، اما با مطرح‌شدن بحث منظر شهری و هویت بصری چهارباغ، این مشکلات مرحله‌به‌مرحله از سر راه برداشته می‌شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان، با اشاره به اینکه ساماندهی تابلوها و مشاغل ازجمله طرح‌های در دست بررسی محور چهارباغ است، گفت: در حال حاضر اتمام پروژه کف سازی محور میانی چهارباغ اولویت دارد و سپس به مباحث ساماندهی منظر، مشاغل و ... در این محور تاریخی خواهیم پرداخت.

وی افزود: در همه جای دنیا مسیرهای گردشگری، خدمت‌رسانی به گردشگران را در اولویت قرار می‌دهند و در چهارباغ نیز تلاش می‌شود تا توزیع مناسبی از خدمات مورد نیاز گردشگران وجود داشته باشد. در این راستا، مغازه‌هایی مثل کتاب‌فروشی‌های قدیمی و... را که سابقه تاریخی دارند، می‌توان حفظ کرد و همه مشاغل محور چهارباغ را به سمت خدمات گردشگری نبرد، اما همه کسبه باید قوانینی که به خاطر حفظ هویت چهارباغ وضع می‌شود را رعایت کنند.

طاهری با تأکید بر اینکه گلدان‌های محصورکننده و حتی میز و صندلی‌هایی که در پیاده راه چهارباغ قرار داده‌ شده، دائمی نیست، خاطرنشان کرد: ما با شهرداری اصفهان دراین‌باره صحبت کرده و به آن‌ها گفته‌ایم که این طرح‌ها دائمی نخواهد بود، چراکه خیابان‌های تاریخی محل رویدادهای موقت هستند؛ به این معنی که باید در یک بازه زمانی مشخص، یک برنامه متناسب با این مکان در آن برگزار و سپس تمام شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان اعلام کرد: از نظر ما گلدان‌های محصورکننده فعلی، سایبان و همچنین میز و صندلی‌های چیده شده در پیاده راه چهارباغ، همه موقت است و چون هنوز طرح یکپارچه‌ای برای چهارباغ وجود ندارد آن را پذیرفته‌ایم. درواقع این افزونه‌ها به دلیل برگشت‌پذیر بودن خطرآفرین نیستند و مجوز حضور در چهارباغ را دارند وگرنه از اقدامات برگشت‌ناپذیر حتماً جلوگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری چهارباغ عباسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نیروی کار جوان بسیار زیاد داریم، گفت: در حال حاضر در بحث مشاغل خانگی ظرفیت‌های فراوانی در مناطق مختلف شهر وجود دارد که باید در این زمینه از آن بهره لازم را ببریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی _پنجشنبه سی‌ ام فروردین_ در نشستی پیرامون توانمندسازی محلات شهر اصفهان با بیان اینکه نگاه ما در حوزه توانمندسازی، کار آفرینی نیست، اظهار کرد: درواقع توانمندسازی به معنای ایجاد فرصت‌های جدید برای حضور و بروز خوب در محله‌ها و مناطق مختلف این کلان‌شهر است.

وی با اشاره به اینکه در بحث توانمندسازی محلات شهر اصفهان، شهرداری بضاعت خوبی دارد و در موضوعات مختلف اگر مشکلی پیش آید، این آمادگی را خواهد داشت تا به رفع مشکل بپردازد، افزود: در این خصوص به‌دلیل مغایر بودن این موضوع با بعضی از سیاست‌های قبل، تلاش مضاعفی را در حوزه کارشناسی و شورا، همچنین در حوزه مدیریت می‌طلبید.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طی سه سال گذشته درباره موضوع توانمندسازی محلات این کلان‌شهر جلسات بسیاری برگزار شد که به نتایج مشخصی رسیدیم و تاکنون اتفاقات خوبی نیز در این زمینه افتاده است.

نادرالاصلی با اشاره به مردمی کردن این موضوع گفت: از حضور و مشارکت مردم در این حوزه باید استفاده کرد و راه صحیح را به آن‌ها نشان داد.

وی با تاکید بر اینکه معضل فعلی جامعه ما عدم اشتغال و معیشت است، افزود: تلاش مدیریت شهری بر این است تا شرایطی را ایجاد کند و روش درست این روی پای خود ایستادن را نشان دهد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نیروی کار جوان بسیار زیاد داریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بحث مشاغل خانگی ظرفیت‌های فراوانی در مناطق مختلف شهر وجود دارد که باید در این زمینه از آن بهره لازم را ببریم.

کد خبر 745830

دیگر خبرها

  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان
  • ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است
  • سودای جهانی شدن ابیانه چه زمانی محقق می‌شود؟