Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «راه‌آهن میانه-بستان‌آباد-تبریز یکی از بخش‌های مهم کریدورهای ترانزیتی عبوری از ایران است»، گفت: رویکرد وزارت راه و شهرسازی در خصوص توسعه طرح‌های حمل‌ونقلی واقع در کریدورهای حمل‌ونقل بین‌المللی مورد استقبال سایر کشورها قرار گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد اسلامی، با اشاره افتتاح فاز اول راه‌آهن میانه-تبریز حدفاصل میانه تا بستان‌آباد که با حضور رئیس جمهوری طی روزهای آتی افتتاح می‌شود، اظهار داشت: ایران از نظر موقعیت سوق الجیشی با قرار گرفتن در چهارراه ترانزیتی جهان، مرکز و کانونی برای ترانزیت در کریدورهای بین‌المللی شمال-جنوب و شرق- غرب محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروزه رویکرد وزارت راه و شهرسازی در خصوص توسعه طرح‌های حمل‌ونقلی واقع در کریدورهای حمل‌ونقل بین‌المللی مورد استقبال کشورهای دیگر قرار گرفته است و رفت‌وآمدهای مقامات ارشد کشورهای مختلف برای انجام مذاکرات دوجانبه آن را تصدیق می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «سه کریدور از پنج کریدور مهم در اتصال شرق آسیا به اروپا، از ایران عبور می‌کنند»، تصریح کرد: راه‌آهن میانه- تبریز یکی از بخش‌های مهم این کریدورهای بین‌المللی است که از مرزهای شمال شرق و جنوب شرق کشور تا غرب آسیا و اروپا امتداد پیدا می‌کند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم، هدف از توسعه شبکه ریلی در شمال غرب کشور را ایجاد راندمان بیشتر برای جابجایی بار و مسافر، اتصال به کشورهای همسایه ترکیه و آذربایجان و تسریع در فرایند حمل بارهای ترانزیتی به اروپا از طریق کریدورهای بین‌المللی شرق به غرب عنوان کرد.

اسلامی در ادامه یادآور شد: راه‌آهن میانه‌-بستان‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر بخشی از راه‌آهن ۲۰۳ کیلومتری میانه-تبریز است که از ایستگاه موجود راه‌آهن در شهرستان میانه شروع‌ می‌شود و با عبور از مسیری کوهستانی و شهرهای ترکمانچای و تیکمه داش، سپس به ایستگاه بستان‌آباد و در آینده به ایستگاه خاوران در شرق تبریز می‌رسد.

وی با اشاره به مزایای راه‌آهن میانه-تبریز به عنوان اولین مسیر دوخطه ریلی کشور بیان داشت: راه‌آهن میانه-بستان‌آباد-تبریز باعث کاهش ۵.۵ ساعته زمان سفر و کاهش ۱۱۴ کیلومتری طول مسیر ریلی از تبریز تا تهران، بهبود شبکه ترابری منطقه و افزایش ایمنی سیر، کاهش خسارات جانی و مالی تصادفات جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت، کاهش استهلاک ناوگان جاده‌ای، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و توسعه اقتصادی، گردشگری و ایجاد اشتغال و ارتقاء شاخص‌های حمل‌و‌نقل ریلی می‌شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: البته ایستگاه خاوران پایان کار نیست و تدابیر لازم برای تامین منابع مالی مورد نیاز و اتصال این محور ریلی به ایستگاه‌های ائل گلی و تبریز اندیشیده شده است.

وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به تکمیل فاز دوم راه‌آهن میانه-بستان‌آباد-تبریز به عنوان یکی از وعده‌های دولت تدبیر و امید در سال آینده، افزود: هدف دیگر وزارت راه و شهرسازی، اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی از ایستگاه بستان‌آباد است که هم اکنون این پروژه نیز در دست ساخت قرار دارد و باتوجه به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی در عملیات زیرسازی، تلاش می‌شود این پروژه نیز به رغم تمام محدودیت‌ها تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

اسلامی یادآور شد: تاکنون بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است و در صورت به روز رسانی هزینه‌ها، ارزش این طرح ریلی به بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: برنامه‌ی جدید وزارت راه ‌و شهرسازی برای پایانه مرزی مهران ضرورت تقویت اتصالات ریلی بین ایران و پاکستان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران راه آهن راه و شهرسازی شاخص وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!

به گزارش "ورزش سه"، در میانه نیمه دوم بازی صنعت نفت و پرسپولیس در شرایطی که بازی در میانه میدان دنبال می‌شد و سرخ‌ها دنبال مدیریت مسابقه بودند نبوغ مهدی ترابی به کمک این تیم آمد تا برد تیمش را پررنگ‌تر کند.

ترابی که بعد از ده دقیقه ابتدایی مثل تیمش افت کرده بود در لحظه درست با یک پاس کوتاه بیرون پا باعث شد تا آل‌کثیر در موقعیتی عالی برای گلزنی فرصت شوت پیدا کند که البته او از این فرصت به راحتی استفاده کرد و نتیجه بازی را دو برصفر تغییر داد.

ویدئو: 330349

این پنجمین پاس گل مهدی ترابی در این فصل لیگ برتر بود تا او همراه با امید عالیشاه در جدول پاسورها به عدد پنج برسد.

جالب اینکه در بازی‌های قبلی پرسپولیس بعضا انتقادهایی از اوسمار می‌شد که ترابی و عالیشاه خیلی زود تعویض می‌شوند و با بیرون رفتن این بازیکنان تاثیرگذار ریتم تهاجمی پرسپولیس خراب می‌شود اما این‌بار ترابی در زمین ماند و در شرایطی که به نظر می‌رسید سرخ‌ها به برد میلیمتری و اقتصادی خود راضی‌اند با یک پاس هنرمندانه باعث شد تا تیمش به گل دوم دست یابد.

دیگر خبرها

  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان | از هراس کشورهای اروپایی تا محکومیت توسط عمان
  • رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین
  • ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!
  • روند ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی لاک‌پشتی نیست
  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم
  • بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی رشت کاسپین