Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران از  خانه ملت، حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزارت صمت در نشست علنی امروز (دوشنبه، 4 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان ارائه گزارش در خصوص تنظیم بازار پس از افزایش و سهمیه بندی قیمت بنزین، عنوان کرد: برای تنظیم بازار در 3 حوزه اقدامات مهمی صورت گرفته تا تبعات افزایش قیمت بر سایر کالاها تاثیر نگذارد که اقدامات در حوزه تامین، توزیع و کنترل بازار از جمله این اقدامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پیش از اجرای طرح در بخش تامین و فراوانی کالا اقدامات مهمی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت، افزود: براساس اصل تنظیم بازار فراوانی کالا به قیمت عرضه کالا تقدم دارد و ما اقدامات تامین کالا را از ابتدای برج اول و دوم سال با همکاری بانک مرکزی، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان بنادر و کشتیرانی کشور و سایر دستگاه های مسئول انجام دادیم.
مدرس خیابانی یادآور شد: میزان تامین ذخایر کالای استراتژیک و راهبردی به قدری بود که انبارهای ما بیش از همیشه فراوانی کالا را تجربه کردند و این فراوانی کالا در نوع خود بی سابقه بود.
این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بخش مهمی از تبعات افزایش قیمت بنزین را فراوانی کالا مدیریت می کند چرا که بازار تابع دو متغیر موجودی کالا و کنترل قیمت است.
وی اضافه کرد: همچنین در حوزه توزیع نیز تمام تلاش ها صورت گرفت که با هماهنگی دستگاه های مسئول بازیگران شبکه توزیع از جمله شبکه میوه و تره بار و عمده فروشان قیمت ها را با نرخ قبلی بین مردم توزیع کنند حتی تاکید شد که هیچ یک از تخفیفاتی که فروشگاه های بزرگ پیش از اجرای طرح در نظر گرفته بودند با اصلاح قیمت بنزین لغو نشود.
قائم مقام وزارت صمت حلقه سوم در تنظیم بازار را کنترل بازار دانست و عنوان کرد: 4 هزار و 600 بازرس پس از اجرای طرح از مراکز تولید و توزیع بازدید کرده اند تا افزایش قیمتی با موج سواری و اصلاح قیمت بنزین صورت نگیرد.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین تاثیر ناچیزی روی قیمت کالاها می گذارد، اضافه کرد: به همین منظور سامانه های نظارتی مختلفی برای مردم در نظر گرفته شده تا از این طریق شکایات خود را در خصوص گران فروشی به ما منتقل کنند.
مدرس خیابانی اضافه کرد: سامانه 124 فعالیتی شبانه روزی دارد همچنین اپلیکیشن آپ، راه های ارتباطی سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده، اتاق اصناف و دادستانی نیز در کنار هم تبعات طرح را به حداقل رسانده اند.
وی بر اختصاص سهمیه بنزین حوزه حمل و نقل کالا نیز تاکید و اضافه کرد: در جلساتی که با مسئولان وزارت نفت داشتیم بر تسریع در اختصاص سهمیه شبکه حمل و نقل کالا در بیرون شهر و درون شهر تاکید شد تا از این ناحیه کرایه حمل کالا ارتقاء پیدا نکند و بر افزایش قیمت کالاها اثر نگذارد.
قائم مقام وزارت صنعت اضافه کرد: روزانه 100 قلم کالای اساسی و استراتژیک را رصد می کنیم که در میان 73 قلم کالا، 43 قلم نرخ ثابتی داشته و 30 قلم قیمت کاهشی داشته است همچنین 27 قلم کالای دیگر نیز بین یک تا 5 درصد افزایش و فقط 7 درصد از کالاها بالای 5 درصد افزایش قیمت داشته اند.
مدرس خیابانی تاکید کرد: اعتقاد ما بر این است که با کنترل قیمت کالاهای اساسی که تاکنون محقق شده است می توان سایر کالاها را نیز کنترل کرد و به این ترتیب موجب شد تا هیچ افزایش قیمتی در بازار صورت نگیرد./



منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کالاهای اساسی صدای ایران افزایش قیمت 100 قلم کالای اساسی کالای استراتژیک قیمت کالاها رصد قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش واردات گوشت منجمد

 سال گذشته ۱۰۰ هزار تن گوشت منجمد و ۳۰ هزار تن گوشت گرم وارد شد اما امسال واردات گوشت منجمد ۱۴۰ هزار تن افزایش یافته و حجم واردات گوشت گرم ثابت می‌ماند.

به گزارش مهر، تأمین بازار کالاهای اساسی با کمترین نوسان قیمتی ضامن امنیت غذایی است. پس از برخی سیاست گذاری‌های انجام شده در دولت دوازدهم در سال ۱۳۹۸ سبب شد تا بستر نا به‌سامانی بازار گوشت قرمز رقم بخورد. این امر با حذف ارز ترجیحی از نهاده‌های دامی در اردیبهشت ۱۴۰۱ بیشتر خودش را نشان داد از این رو شاهد جهش نجومی قیمت گوشت قرمز در ماه‌های خرداد و تیر ۱۴۰۲ بودیم. در ادامه این امر دوباره در نیمه دوم سال نیز تکرار شد.

با تدابیر اندیشیده شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی واردات دام و گوشت انجام شد و اگر چه توزیع آن با صف طولانی همراه بود اما تا حدودی کمک به تأمین بازار کرد.

پیش از آغاز سال جدید، قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار درباره واردات گوشت قرمز به مهر گفته بود، با توجه به نیاز بازار روزانه به طور میانگین ۲۰۰ تن گوشت گرم وارد کشور می‌شود.

برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای امسال در حوزه تأمین کمبود بازار داخل و مدیریت نرخ این کالای پروتئینی چیست؟ علیرضا پیمان پاک با بیان اینکه بودجه ارز واردات گوشت قرمز اختصاص داده شده است، اعلام کرده، تا پایان سال ارز مورد نیاز گوشت قرمز تأمین شده و تمام کمبود تولید گوشت قرمز از محل واردات جبران می‌شود.

وی یادآور شده، سال گذشته ۱۰۰ هزار تن گوشت منجمد و ۳۰ هزار تن گوشت گرم وارد شد اما برای امسال میزان واردات گوشت منجمد ۱۴۰ هزار تن افزایش می‌یابد و حجم واردات گوشت گرم ثابت باقی خواهد ماند.

پیمان پاک با بیان اینکه افزایش واردات گوشت قرمز برای تأمین و تنظیم بازار است، یادآور شده، عمده واردات گوشت گوساله بوده که ۸۰ درصد پیش بینی شده و باقی گوشت گوسفندی است. ‌

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد ورود ۳۵ هزار تن گوشت منجمد برزیلی تا ماه رمضان/ قیمت گوشت کاهش می یابد؟

دیگر خبرها

  • افزایش واردات گوشت منجمد
  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • افزایش قیمت بنزین در چین
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • توزیع ۲۸ هزار تن کالای اساسی در استان اصفهان
  • واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم از ابتدای سال
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی