Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@10:01:54 GMT

ورود سامانه جدید بارشی به کردستان

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۸۲۰۱

ورود سامانه جدید بارشی به کردستان

بعد از یکی دو روز پایداری جوی در استان کردستان، پیش بینی ها حاکی است که طی روزهای آینده بار دیگر موج بارش باران و برف سراسر این استان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ مدیر کل هواشناسی استان کردستان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان کردستان گفت: طبق بررسی نقشه ها و خروجی مدل های هواشناسی، شرایط جوی استان کردستان تا صبح روز چهارشنبه پایدار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیم صدیقی با اشاره به شرایط جوی این روزها در استان کردستان، ادامه داد: در این مدت گاهی وزش باد، در برخی ساعات افزایش پوشش ابر و افزایش دمای متوسط از جمله پدیده های حائز اهمیت هستند.

وی گفت: از بعد از ظهر چهارشنبه تا روز جمعه و همزمان با ورود یک سامانه بارشی، افزایش پوشش ابر، در برخی ساعات بارش باران و البته در ارتفاعات با بارش برف مواجه خواهیم شد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با اشاره به دیگر ویژگی های این سامانه بارشی در استان کردستان، یادآور شد: با بررسی های بیشتر ویژگی ها و همچنین میزان بزرگی این سامانه جوی در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.

وی با اشاره به روند کاهشی دمای هوای در استان کردستان طی روزهای گذشته، گفت: طی روزهای گذشته دمای هوا در سردترین ساعت در هزارکانیان دیواندره به منهای هفت درجه زیرصفر رسیده است.

صدیقی عنوان کرد: پیش بینی های صورت گرفته حاکی است که طی امروز و فردا دمای هوای استان کردستان سردتر نمی شود و حتی در بعضی از ساعات روز احتمال افزایش دمای هوا و گرمتر شدن آن در سراسر استان وجود دارد.

وی به وضعیت دمای هوا در مرکز استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: هوای امروز سنندج کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود و پیش بینی می شود که امروز در گرمترین ساعت دمای هوای سنندج به ۱۲ درجه برسد و در سردترین ساعت شبانه روز نیز دمای هوای منهای یک درجه زیر صفر را داشته باشیم.

 

بیشتر بخوانید: پیش بینی بارش برف در کردستان/ دما هوا تا شش درجه سرد تر می شود جو پایدار هوای آخر هفته کردستان/ تداوم کاهش دمای هوا در استان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بارش برف کردستان هواشناسی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی استان‌های کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح بیشتر بیان کرد: امروز (۷ فروردین) فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، گلستان، ارتفاعات البرز شرقی و شمال هرمزگان است و بتدریج از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: از بعدازظهر سه‌شنبه تا پایان هفته با گذر متناوب امواج تراز میانی جو، در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب کشور بارش و وزش باد رخ خواهد داد. چهارشنبه (۸ فروردین) نیز علاوه بر شمال غرب، در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی نیز بارش، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه پنجشنبه (۹ فروردین) هم در برخی نقاط مرکز و شمال شرق در بعضی ساعات ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود، گفت: برای جمعه (۱۰ فروردین) گستره بارش در برخی نقاط مرکز، شرق، شمال شرق و جنوب شرق و برای شنبه (۱۱ فروردین) در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیائیان، امروز سه‌شنبه در سواحل دریای خزر افزایش دما و برای فردا چهارشنبه کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و امروز خلیج فارس و چهارشنبه خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۸ فروردین‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۹ فروردین‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر گاهی رگبار باران و وزش باد شدید، با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۹ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۳- و ۴- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی هوای نسبتا پایدار برای گلستان
  • ورود سامانه بارشی به کرمان
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ های کشور
  • ورود سامانه سرد بارشی به یزد
  • ورود سامانه بارشی از اواخر هفته به استان
  • سامانه جدید بارشی در راه مازندران
  • نفوذ سامانه بارشی به استان اردبیل از عصر امروز
  • امروز سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود
  • فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور
  • وقوع یخبندان و کاهش ۶ درجه‌ای دما در کردستان