Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با پیگیری‌های انجام شده، لایحه خشونت علیه زنان هم اکنون در کمیسیون لوایح دولت در دست بررسی است.

معصومه ابتکار با بیان اینکه معاونت امور زنان و خانواده در راستای کاهش خشونت علیه زنان برنامه‌های مختلفی را پیگیری کرده است، افزود: یکی از این برنامه‌ها، بحث قانون است که موضوع لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت بوده است و با پیگیری‌های انجام شده، این لایحه هم اکنون در کمیسیون لوایح دولت در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تشریح آخرین وضعیت لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت، می‌گوید: این معاونت کماکان مراکز مداخله و اورژانس اجتماعی را یکی از موثرترین و کارآمدترین ساز و کارها در مقابله با خشونت علیه زنان و کودکان می‌داند.


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره تاثیر لایحه مذکور در میزان کاهش خشونت اظهار کرد: این لایحه دارای دو جنبه بازدارندگی و آموزشی است. قانون فرهنگ را  می‌سازد و می‌تواند به فرهنگ رعایت حقوق و توجه به امنیت کمک کند. موضوع امنیت زنان یا خشونت علیه زنان مسئله‌ای نیست که تنها خواسته کشور ما باشد. امروز نهضتی میان زنان فرانسه برای مقابله با کشتار زنان تحت عنوان فمیساید در فرانسه مطرح است و آمارهای منتشر شده در این خصوص حاکی از آن است که ۱۴۷ زن فرانسوی طی این سال بر اثر خشونت خانگی کشته شده است، بنابراین این موضوع بسیار مهم است که در جوامع مختلف مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوان نیز لایحه دیگری است که معاونت امور زنان و خانواده در دولت از مجلس خواست تا این لایحه در اولویت قرار گیرد. در نهایت این لایحه به صحن بازگشت و نهایی شد اما به دلیل ایرادی که شورای نگهبان به ماده ۹ این لایحه گرفت، متاسفانه چند ماهی است که این لایحه در کمیسیون حقوقی و قضائی مانده است. در این راستا اخیرا معاونت در مکاتبه‌ای از علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که لایحه امنیت کودکان و نوجوانان نهایی شود. امید است در این ایام این لایحه نهایی شود.

ابتکار معتقد است که آگاهی حرف اول را می‌زند و باید همه آحاد جامعه از حقوق خود در ارتباط با این موضوع آگاه باشند و نسبت به حقوق خود اطلاعات دقیق و کافی داشته باشند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زهرا شجاعی درگذشت + سوابق

به گزارش جماران؛ دکتر زهرا شجاعی معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات امروز پس از طی دوره ای بیماری دار فانی را وداع گفت.

 

زندگینامه سیده زهرا شجاعی

سیده زهرا شجاعی از فعالین سیاسی و اجتماعی حوزه زنان و از نخستی بانوانی است که به کابینه دولت راه یافته است، او سوابقی همچون عضویت در ستاد استقبال از امام خمینی (س)، مشاور وزیر کشور، عضویت در مجلس و ریاست مراکز امور مشارکت زنان در دولت را داراست. 

 

توضیحات :

سیده زهرا شجاعی در سال 1335 در تهران متولد شده است. او مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دکترای علوم سیاسی و مدیریت استراتژیک از دانشگاه تهران دارد. او در دانشگاه های تهران و دانشگاه الزهرا سابقه تدریس داشته و همچنین با مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همکاری دارد. 

شجاعی فعالیت هایش را از ابتدای انقلاب آغاز کرده و از اعضای ستاد استقبال از حضرت امام خمینی (س) بوده است، او در حوزه زنان فعالیت می کند و همچنین سابقه فعالیت های سیاسی دارد، و رئیس مجمع زنان اصلاح طلب است.

  فهرست سایر سوابق اجرایی:  مشاور آموزش و پرورش مشاور وزیر کشور رئیس کمیسیون‌های امور بانوان عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان  ریاست شورا فرهنگی اجتماعی به مدت 2 سال ریاست مراکز امور مشارکت زنان در دولت سیدمحمد خاتمی

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت سید مهدی شجاعی برای درگذشت معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات
  • تسلیت محسنی اژه ای در پی درگذشت زهرا شجاعی
  • ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی
  • زهرا شجاعی؛ زنی که «زنان» و «بانوان»‌ را جانشین «خواهران» کرد
  • ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به ۷۵ دست یافت/ لایحه امنیت کاربران در دست بررسی است
  • ببینید | بررسی ۷۵ سال خشونت جنسی اسرائیل علیه زنان فلسطینی!
  • زهرا شجاعی که بود و علت درگذشت او چه بود؟
  • درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات
  • زهرا شجاعی درگذشت
  • زهرا شجاعی درگذشت + سوابق