Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سایت فدراسیون جهانی بسکتبال فیبا در گزارشی از چند بازی به یادماندنی در تاریخ بسکتبال آسیا یاد کرده است. تاریخ انتشار: 13:19 - 04 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۰۹۰۱

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، سایت فدراسیون جهانی بسکتبال فیبا در گزارشی از به یادماندنی بازی‌های تاریخ بسکتبال آسیا در این سال‌ها یاد کرده که در آن چند بازی از ایران هم دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران و اردن (یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱)   در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ تیم اردن با بازیکنانی نظیر سام داگلس، زید عباس و راسمیم رایت مقابل ایرانی قرار گرفت که پیش از این دو دوره متوالی بر بام آسیا ایستاده بود. آخرین شکست ایران در آن مقاطع مقابل لبنان در سال ۲۰۰۷ بود. تیم ایران با ترکیب حامد حدادی، ارسلان کاظمی، محمد صمد نیکخواه‌بهرامی و حامد آفاق‌اسلامیه به نظر می‌رسید با داشتن این بازیکنان بتواند از عنوان قهرمانی خود در این مسابقات دفاع کند.   در ۶ دقیقه مانده به پایان بازی ایران و در حالی که تیم ایران با نتیجه ۷۱ بر ۶۴ از اردن بود، تیم اردن پا پس نکشید و با ۲ پرتاب سه امتیازی توسط وسام السوس و زید الخاس ضمن بازگشت به بازی توانست در پایان با نتیجه ۸۸ بر ۸۴ مقابل تیم ایران به برتری برسد.   فیلیپین- ایران جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵   تیم ایران که تا سال ۲۰۱۳، سه دوره به عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا رسیده بود و نکته جالب توجه اینکه تیم ایران در هشت سال گذشته تنها یک شکست آن هم مقابل اردن در کارنامه بر جای گذاشته بود. در آن بازی بازیکنان فیلیپین در مقطعی از بازی اختلاف امتیازی را با تیم ایران به ۱۰ امتیاز هم رساندند و در پایان با شکست ایران مانع از صعود ایران به نیمه‌نهایی شدند.   نقطه عطف آن بازی این بود که گیلاس با درخششی مثال‌زدنی بزرگترین شکست آسیا را در آن دوره از جام ملت‌های آسیا به ایران تحمیل کرد. کاسترو با ۲۶ و ترنس رومئو با کسب ۱۵ امتیاز از ستاره‌های آن بازی در ترکیب فیلیپین بودند.

چین‌تایپه و چین، فسلطین و فیلیپین، قطر و لبنان، نیوزلند و کره از دیگر بازی‌های مهمی است که سایت فیبا به آن اشاره کرده است. بیشتر بخوانید: تداوم برد‌های شهرداری ورامین در لیگ برتر والیبال انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تیم ملی بسکتبال حامد حدادی صمد نیکخواه بهرامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ اعلام باشگاه های مجوز حرفه ای مشخص شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ششمین جلسه هیات‌های بدوی و استیناف مجوز باشگاهی با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم بهروان در سالن روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد. با توجه با هماهنگی‌های بعمل آمده با کنفدراسیون فوتبال آسیا و به احترام آقای بهروان جایگزینی برای ایشان در هیات استیناف معرفی نخواهد شد. 

در ادامه مدیر مجوز باشگاهی گزارشی از وضعیت بدهی‌های معوق باشگاه‌های متقاضی دریافت مجوز ارایه کرد. همچنین وضعیت سایر مدارک باشگاه‌ها نیز بررسی شد.

 در پایان باتوجه به زمان بندی فرایند‌های مجوز باشگاهی، جلسات تصمیم گیری هیات‌های بدوی و استیناف برنامه ریزی شد.

براساس برنامه زمان بندی اعلام شد می‌بایست اسامی باشگاه‌های حایز شرایط دریافت مجوز باشگاهی تا تاریخ ۱۰ خرداد به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش شانس ژیمناست تاریخ‌ساز ایران برای کسب سهمیه المپیک
  • مسابقات مچ اندازی آسیا در کیش لغو شد
  • مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در جزیره کیش به تعویق افتاد
  • بسکتبال NBA | سیکسرز همان آش و کاسه را مقابل هیت قرار داد
  • خیز الهلال برای ثبت رکورد تاریخی در آسیا و جهان
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین
  • چهره زشت حواشی در لیگ بسکتبال
  • اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است
  • (عکس) قاب به یادماندنی استقلالی ها با آقای رکورددار
  • تاریخ اعلام باشگاه های مجوز حرفه ای مشخص شد