Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به سیگار گزارش داد که طی ماه‌های ژوئن تا آگوست سال جاری میلادی، نیروهای امنیتی افغان ۳۰ بار هدف حمله نفوذی قرار گرفتند. تاریخ انتشار: 13:33 - 04 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۰۷۱۳

به گزارش خبرگزاری میزان، جان سپکو سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) در تازه‌ترین گزارش خود خبر داد که در طی 3 ماه گذشته نیروهای امنیتی افغان 30 مرتبه هدف حمله نفوذی قرار گرفتند که در مقایسه با 3 ماه گذشته آن حاکی از افزایش تقریبا دو برابری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش تعداد حملات نفوذی به نیروهای افغان در سال جاری میلادی 49 مورد بود که به کشته و یا زخمی شدن 167 نفر منجر شد.

سیگار افزود که در زمان مشابه سال 2017 میلادی شمار حملات 5 مورد بیشتر بوده که 30 مورد تلفات بیشتر را نیز در پی داشته است.

حملات نفوذی یکی از مهمترین چالش‌های دولت افغانستان و نیروهای خارجی است که تاکنون برای آن راهکاری نیافته‌اند؛ این حملات نه تنها به کشته شدن نظامیان آمریکایی و افغان منجر می‌شود بلکه اعتماد بین این نیروها را نیز از بین می‌برد.

حملات نفوذی به نیروهای امنیتی در مناطق دور افتاده منحصر نمی‌شود و طالبان بارها در پوشش نیروهای افغان مقامات و مسئولین این کشور را نیز هدف قرار داده‌اند.

مهر ماه سال گذشته حمله نفوذی طالبان که یکی از مهمترین حملات نفوذی این گروه از سال 2001 محسوب می‌شود ژنرال «عبدالرازق اچکزی» فرمانده قدرتمند پلیس ولایت «قندهار» کشته و یک ژنرال آمریکایی نیز زخمی شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان طالبان نفوذی حملات زخمی اعتماد نیروهای امنیتی عبدالرازق مسئولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۹۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز در اصفهان و تبریز؟ /جزئیات ادعای کارشناس صداوسیما را بخوانید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صبح امروز صدای انفجار در آسمان اصفهان شنیده شد که بنابر اعلام امیر سرتیپ دوم میهن پرست، مقام ارشد نظامی ارتش، شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان، مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به یک شیء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای وجود نداشته است.

در این میان، جماران نوشت که کارشناس شبکه خبر در برنامه صدا و سیما گفته است: ریزپرنده ها توسط «عوامل نفوذی» از «داخل کشور» پرواز داده شده است.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896940

دیگر خبرها

  • ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز؛ از اصفهان تا تبریـز؟
  • ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز در اصفهان و تبریز؟ /جزئیات ادعای کارشناس صداوسیما را بخوانید
  • ناامنی غذایی در انتظار بیش از ۱۵ میلیون افغانستانی
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • ماجرای حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی / کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • مزارع شبعا، جولان و بلندی کفرشوبا هدف حمله قرار گرفتند
  • حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی | کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • یتیم شدن ۱۹ هزار کودک فلسطینی در نتیجه جنگ غزه
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان