Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری هشتمین رویداد عکاسی «۱۰ روز با عکاسان ایران» پیش ازظهر امروز در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد. ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست خبری هشتمین دوره از رویداد عکاسی «10 روز با عکاسان ایران» صبح امروز با حضور سیف‌الله صمدیان (رئیس هیأت مدیره انجمن عکاسان ایران)، اسماعیل عباسی(دبیر هشتمین دوره 10 روز با عکاسان ایران) و مسعود زنده‌روح کرمانی (مدیر برگزاری هشتمین دوره 10 روز با عکاسان ایران)  در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، صمدیان گفت: هشتمین دوره 10 روز با عکاسان ایران از هشتم تا هجدهم آذرماه جاری به همت انجمن عکاسان ایران در خانه هنرمندان برگزار می‌شود. این انجمن سراسری است و با 6 انجمن دیگر اعم از انجمن عکاسان میراث فرهنگی، انجمن عکاسان مطبوعاتی، انجمن عکاسان سینمایی، انجمن عکاسان تئاتر، انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی و انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس که در رشته عکاسی فعالند، تفاوت دارد. 

"قصد ما تا دوره هفتم «10 روز با عکاسان ایران» گردهم آوردن انجمن‌های عکاسی در قامت خانواده‌ای متحد بود و این کار، فکری نو به شمار می‌رفت که با همراهی،‌ مشارکت و دلسوزی مضاعف انجمن‌های عکاسی همراه بود؛ اما در ادامه تصمیم بر آن شد که هر انجمن برنامه‌های مستقل خود را داشته باشد؛ آرزوی ما برای هر انجمن این است که به صورت مستقل برنامه‌های خاص خود را دنبال کند؛ بنابراین باید بگویم که جدایی ما از دیگر انجمن‌ها، از سر مهر و علاقه بود." 

وی ضمن بیان مطلب فوق، افزود: انجمن عکاسان ایران از 1388 راه‌اندازی شد. مأموریت هیأت مدیره دوره اخیر، اردیبهشت ماه 1398 به پایان می‌رسید و از آنجا که ما قصد دخالت در امور هیأت مدیره جدید را نداشتیم و برگزاری مجمع عمومی نیز به تعویق افتاد، مجبور شدیم با همین شرایط ادامه بدهیم. قرار است انتخابات انجمن برای اولین‌بار به صورت الکترال اجرا شود تا اعضای شهرستانی انجمن برای رأی دادن به زحمت نیفتند. اکنون به دلیل قطعی اینترنت، انتخابات هیأت مدیره جدید به تأخیر افتاده است. 

"به واسطه سابقه درخشان آقای اسماعیل عباسی، قاطبه اعضا روی انتخابشان نظر مثبت داشتند. مدیر اجرایی این دوره محسن زین‌العابدینی و مدیر برگزاری هم مسعود زنده‌روح کرمانی است که قرار است به شیوه جدیدی این دوره را برگزار کنند."

صمدیان با بیان مطلب فوق، ادامه داد: وضعیت مالی انجمن‌ها فاجعه است؛ با همه سرسختی‌ که در هزینه‌کردمان به خرج می‌دهیم، حدود 500 میلیون تومان هزینه برگزاری این رویداد است؛ ما به حمایت‌ها و نه دخالت‌های بخش‌های دولتی نظیر سازمان زیباسازی و مرکز هنرهای  تجسمی ارشاد، دل خوش کرده‌ایم. 

وی تصریح کرد: انجمن عکاسان ایران تنها در قبال یک‌هزار و 800 نفر عضو خود مسئولیت ندارد؛ بلکه مسئول تمام فریم‌هایی است که در حوزه عکاسی توسط عکاسان ثبت می‌شود؛‌ بنابراین ما باید پاسخگوی میلیون‌ها نفر در ایران باشیم. 

در بخش دیگری از این نشست، اسماعیل عباسی دبیر هشتمین دوره 10 روز با عکاسان گفت: هیأت‌مدیره انجمن به این نتیجه رسید که باید تغییری در شیوه برگزاری «10 روز با عکاسان ایران» صورت پذیرد؛ این تغییر به معنای رد سوابق و تجارب دوره‌های پیشین نیست؛ بلکه نوعی احساس نیاز و پرکردن جای خالی مواردی است که در برپایی نمایشگاه‌های پیشین از آنها غفلت کرده‌ایم؛ از جمله تاریخ عکاسی ایران. «10 روز با عکاسان ایران» قرار است در دوره‌های آتی خود بر اساس تفکر، اندیشه‌مندی و ایده محوری و مبتنی بر نوعی نظارت هنری یا کیوریتوری برگزار شود.

"با توجه به زمان محدودی که داشتیم، یا باید «10 روز با عکاسان ایران» را تعطیل می‌کردیم یا به این دوره به عنوان دوره گذار نگاه می‌کردیم. در دوره هشتم از شورای هنری متشکل از جوانان زیر 35 سال استفاده کردیم. با توجه به زمان اندک، فراخوانی منتشر نشد اما تلاش کردیم کسی از اعضای انجمن از قلم نیفتد و با همه آنها تماس گرفته شود. برخی دوستان اعلام کردند که فرصتی برای مشارکت ندارند و برخی نیز آثار خود را برای داوری ارسال کردند. در نهایت به 40 عکاس و 40 پروژه رسیدیم که این پروژه‌ها در چینش و ارائه متفاوت خواهند بود. کتاب عکس نمایشگاه نیز حدود 160 صفحه دارد و شامل  تصاویری از 40 پروژه حاضر در این دوره است."

دبیر هشتمین دوره «10 روز با عکاسان ایران» با بیان مطلب فوق، افزود:  34 نشست تخصصی با حضور عکاسانی که در این نمایشگاه اثر دارند، برگزار می‌شود. از 6 نفر نیز شامل هادی آذری، رهام شیراز، نجف شکری و... دعوت کرده‌ایم که آثار حاضر در نمایشگاه را نقد کنند. نشست‌ها نیز با مستندسازی و پخش زنده اینترنتی همراه خواهند بود. 

در بخش دیگری از این نشست، مسعود زنده‌روح کرمانی مدیر برگزاری «10 روز با عکاسان ایران» گفت: این رویداد دو بار تغییری ماهوی به خود دیده است؛ یک‌بار در دوره سوم و دیگر بار در دوره هشتم این اتفاق رخ داده است. البته دوره کنونی دوره گذار است و در دوره نهم می‌توان تغییر و تحولات مدنظر را در شکل مطلوب خود دید. 

"امیدواریم برای اولین‌بار در پایان دوره هشتم، دبیر دوره نهم نیز معرفی شود تا زمان کافی برای اجرای برنامه‌های ایده‌محور وجود داشته باشد. وقتی به سمت کیوریتوری و ایده‌محوری می‌رویم، نگاهمان باید این باشد که گستره عظیم عکاسان کشور را در نظر بگیریم که این کار نیاز به زمانی دست‌کم 10 ماهه دارد؛‌ ما در این دوره زمان کافی برای عملی کردن ایده‌هایمان نداشتیم و آنچه اکنون حاصل شده، طی یک ماه و نیم به دست آمده است. "

زنده‌روح ضمن بیان مطلب فوق گفت: در این دوره 280 پروژه عکاسی جمع‌آوری شد که از بین آنها به 60 پروژه رسیدیم و بیش از 600 عکس روی دیوار می‌رود. 5 دوره همراهی انجمن‌های تخصصی با انجمن عکاسان ایران قابل تقدیر است و باید بگویم که ما از انجمن‌های دیگر فاصله نگرفته‌ایم؛ بلکه شیوه برگزاری رویداد تغییر کرده است. همچنان که از برپایی کارگاه‌های آموزشی فاصله گرفته‌ایم و معتقدیم این کار باید توسط آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها صورت بگیرد. 

اولین مواجهه دولت "تدبیر و امید" با هنر مبتنی بر حذف و سانسور بود!/ دولتمردان فعلی زبان هنر را برنمی‌تابنددبیران جدید جشنواره هنرهای تجسمی فجر معرفی شدندتصویرگر برگزیده دوسالانه بلگراد: دوست دارم پیام صلح را به کودکان منتقل کنم

انتهای پیام/

R1527/P/S4,40/CT11 واژه های کاربردی مرتبط خانه هنرمندان عکاسی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خانه هنرمندان عکاسی خانه هنرمندان عکاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر معماری تاریخی اصفهان برگرفته از روحیه انسان‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ دکتر مجید صالحی عضو هیات علمی دانشگاه هنر اصفهان گفت: معماری تاریخی برگرفته از روحیه انسان‌ها در آن دوره بوده است که هم اکنون این روحیه و ذائقه تغییر کرده است.
وی میدان تاریخی امام را مربوط به دوره صفویان عنوان کرد و افزود: این میدان در سه رنگ آجری سفید و آبی با هدف همنشینی افلاک با خاک ساخته شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مجید صالحی گفت: میدان نقش جهان دارای سه بنای تاریخی منحصر به فرد است که مسجد شیخ لطف الله و مسجد و امام و بازار قیصریه به حالت فرو رفته برای دعوت هستند و عمارت عالی قاپو پیش آمده برای نشان دادن جلو فرمانداران بوده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • تغییر معماری تاریخی اصفهان برگرفته از روحیه انسان‌ها
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • لزوم ارائه خدمت به زوج های نابارور برای جلوگیری از بحران سالمندی
  • تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل کاهش موالید در کشور 
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • «سفر آخر» افتتاح شد/ عکس‌هایی از لحظات پایانی زندگی شهید آوینی
  • نگاهی بر سیر تاریخی شغل و زنان در جامعه