Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: طرح رتبه بندی معلمان در سال ۱۳۹۲، در دولت وقت به تصویب رسید وبرای اجرا ابلاغ شد.

وی افزود: براساس آن طرح مصوب که برگرفته از سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش است، مقرر شد معلمان در چهار رتبه، مربی، استادیار، دانشیار و استاد رتبه بندی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اسبق آموزش وپرورش تاکید کرد: در این طرح مصوب شده بود که نباید حقوق معلمان بعداز اجرای نظام رتبه بندی از ۸۰ درصد حقوق ومزایای اعضای هیات علمی دانشگاهها،با سابقه ومدرک علمی مشابه کمتر باشد.

وی افزود: براساس  نظام رتبه بندی فرهنگیان، مهندسی نیروی انسانی در سیستم آموزش وپرورش نیز لحاظ شده و تعریف وتبیین جایگاه معلم خارج از قانون مدیریت خدمات کشوری  بود.

حاجی بابایی  با انتقاد از این که مصوبه اخیر نظام رتبه بندی که در دولت مصوب شده است بدون طرح در فراکسیون فرهنگیان و کمیسیون آموزش مجلس و بی پشتوانه مشورت نمایندگان مردم به تصویب رسیده است گفت، ما نمایندگان مردم به ویژه کمیسیون آموزش وفراکسیون فرهنگیان هیچ اطلاعی از طرح رتبه بندی مصوب اخیر هیات دولت نداریم.

وی تاکید کرد: این طرح مصوب دولت که بنا به گفته وزیر آموزش وپرورش برای اجرا ابلاغ شده است، مانند هندوانه نبریده است که، نمی دانیم حاصل آن برای فرهنگیان شیرین وقرمز است یا سفید وبی مزه .

رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: نظام رتبه بندی معلمان اگر بخواهد متضمن احکام هیات علمی باشد براساس ماده ۶۳ برنامه ششم باید توسط دولت به مجلس ارائه شود، ولی اگر بخواهد در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری باشد دولت مصوب  واجرا می کند

نماینده همدان در پایان تاکید کرد: ما هم مانند فرهنگیان منتظر نتیجه کار می مانیم.

منبع: نماینده

کلیدواژه: حاجی بابایی فرهنگیان نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تک ماده كمكی به آموزش‌وپرورش نخواهد کرد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امرایی، عضو كمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت عدالت مجلس در یک گفت‌وگوی رادیویی در مورد افزایش استفاده از تک ماده گفت: قبل‌تر ۲ عنوان نهایی و غیر نهایی برای فارغ‌التحصیلی تصویب شد كه اخیراً این ۲ عنوان نهایی و به ۴ درس اضافه شد.

امرایی در این باره افزود: آموزش‌وپرورش به جای اضافه كردن تک ماده باید به سمت عدالت آموزشی برود. اگر در استان‌ها شاهد همگنی در عدالت باشیم، نیازی به افزایش تك ماده نیست.

عضو كمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت عدالت یادآور شد: سال گذشته هشدار داده شد كه سؤالات امتحانات نهایی مانند كنكور شده كه در نهایت موجب افت نمرات معدل دانش‌آموزان شد كه امروز با افزایش تک ماده قصد جبران كیفیت بد سؤالات و عدالت آموزشی را دارند كه نه تنها کمک‌کننده نیست بلكه روش غلطی است.

امرایی همچنین با تأکید بر به كارگیری روش‌های اصولی توسط آموزش‌وپرورش برای دانش‌آموزان خاطرنشان كرد: افزایش تک ماده كمكی به دانش‌آموز و آموزش‌وپرورش نمی‌كند و تنها به تسریع در گرفتن دیپلم كمك می‌كند. به جای كاهش تک ماده‌ها، شاهد افزایش آن هستیم كه اصلاً روش منطقی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!
  • افزایش تک ماده كمكی به آموزش‌وپرورش نخواهد کرد
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • رنجش معلمان ماده ۲۸ از شهریه بالای دوره مهارت‌آموزی
  • افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟