Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل با بحران سیاسی عمیقی در ساختار قدرت اسرائیل مواجه است. نتانیاهو، که به مدت ۱۱ سال مسند نخست‌وزیری اسرائیل را قبضه کرده است، به شدت برای باقی ماندن مجدد در قدرت تلاش می کند و از هر وسیله ای برای حفظ قدرت و جلوگیری از محاکمه خود استفاده می کند.

به گزارش تابناک، در همین رابطه، دادستان کل اسرائیل چند روز پیش به دلیل دست داشتن نخست‌وزیر اسرائیل در چند پرونده فساد علیه وی اعلام‌جرم کرد و قرار است به‌زودی کیفرخواست نیز صادر شود که این مسئله زنگ خطر را برای نتانیاهو به صدا درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین جهت بسیاری از ناظران بر این باورند که نتانیاهو به دنبال ایجاد یک بحران و تنش بیرونی برای رهایی از معضل سیاسی درونی خود و به ویژه رهایی از اتهام فساد است.

در این زمینه، وبگاه «استراتژیک کالچر» در مطلبی عنوان کرده است که نتانیاهو احتمالا برای رهایی از اتهام فساد و به احتمال زیاد زندان به دنبال جنگ با ایران و تشدید تنش های بیرونی است.

این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت: به نظر می رسد همزمان با اینکه محاکمه نتانیاهو نزدیک می شود، حملات علیه مواضع ایران در سوریه و حتی عراق تشدید خواهد شد.

لازم به ذکر است که در صورت برکناری نتانیاهو از نخست وزیری، وی بلافاصله محاکمه خواهد شد و به احتمال فراوان به 13 سال حبس محکوم خواهد شد که به معنای پایان حیات سیاسی «بی بی» است.

در همین راستا، او اخیرا اظهارات ضد ایرانی خود را تقویت کرده و روز یکشنبه با حضور در شمال فسلطین اشغالی بار دیگر گفت این رژیم به «مقابله» با ایران ادامه می‌دهد.

به نوشته وبگاه شبکه «آی-24»، نتانیاهو حین دیدار از شمال فلسطین اشغالی همراه با «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران درحال برنامه‌ریزی برای انجام حملات جدید موشکی از عراق و یمن علیه اسرائیل است.

نخست وزیر اسرائیل تلاش می‌کند تا از افزایش نفوذ و حضور ایران در منطقه جلوگیری کند.

نتانیاهو گفت: «هر اقدام لازم برای جلوگیری از استقرار نظامی ایران در منطقه، از جمله فعالیت‌های لازم برای ممانعت از انتقال سلاح‌های کشنده از ایران به سوریه را انجام می‌دهیم. تعهد و آمادگی ما برای مبارزه با رژیم ایران قاطع است و تلاش می‌کنیم از دستیابی تهران به اهداف خود پیشگیری کنیم.»

به نظر می رسد نتانیاهو با حمله به مواضع ایران در سوریه به دنبال تحریک ایران و بروز اقدامات تهاجمی از سوی ایران است تا از این طریق بتواند یک بحران و تنش بیرونی را برای تحت الشاع قرار دادن بحران داخلی که در آن گرفتار شده ایجاد کند. 

شاید به همین جهت باشد که چند روز پیش اسرائیل حملاتی را علیه مواضع ایران در سوریه راه اندازی کرد. حملاتی که گفته می شود با هدف گرفتن تلفات انسانی و در ادامه تحریک ایران انجام شد. 

این در حالی است که با توجه به هشدارهای پیشین ایران، اسرائیل از حملاتی که منجر به گرفتن تلفات انسانی از ایران در سوریه می شد، اجتناب می کرد. در واقع، نتانیاهو از خطوط قرمز های نظامی در سوریه عبور می کند تا بتواند بر بحران های داخلی خود فائق آید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین قدیانی مزدک میرزایی محمود حجتی هفته بسیج پگاه آهنگرانی یارانه حمایتی مهناز افشار کد دستوری طرح معیشتی نتانیاهو ایران اسرائیل سوریه زندان حسین قدیانی مزدک میرزایی محمود حجتی هفته بسیج پگاه آهنگرانی یارانه حمایتی مهناز افشار کد دستوری طرح معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده سربازان اسیر در دست مقاومت فلسطین در غزه اعلام کرد: اسرائیل برای ورود به رفح آماده می شود و هیچ یک از سربازان خود را آنجا رها نخواهد کرد.

طبق گزارش تایمز اسرائیل، نتانیاهو گفت: "می دانم هر روزی که می گذرد مثل جهنم است؛  فرزندان شما قهرمانان ما هستند، قهرمانان اسرائیل هستند."

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: فقط فشار نظامی تضمین کننده آزادی بازداشت شدگان(در دست مقاومت فلسطین) خواهد بود. من شخصاً و به صورت شبانه روز این موضوع را پیگیری می کنم.

او در ادامه ادعاهای خود گفت: ما شمال نوار غزه و خان ​​یونس را تحت کنترل خود در آورده ایم، نوار غزه را امن کرده ایم و برای ورود به رفح آماده می شویم.

او ادامه داد: در مذاکرات آزادسازی همه گروگان ها که خود من مدیریت آن را انجام می دهم باید از همه کارت ها به صورت عاقلانه استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی طی چندماه اخیر با آغاز جنگی ویرانگر علیه مردم فلسطین در نواز غزه وحشیانه ترین جنایت های جنگی و ضد بشری را مرتکب شده و در تمام این مدت جامعه بین الملل از اتخاذ تصمیمی قاطع در محکومیت و ممانعت از این جنایت ها عاجز بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم
  • معاریو: نتانیاهو همانند یک کودک پرخاشگر رفتار می‌کند
  • روایت رفسنجانی از استمداد خانواده فرمانده ارشد نیروی انتظامی برای رهایی از زندان
  • ۵ نکته در مورد قطعنامه آتش‌بس فوری در جنگ غزه
  • نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت
  • حمدان: نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست
  • نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست/آمریکا در نسل‌کشی غزه شریک است
  • رهایی 44 پرونده قصاص درآذربایجان‌غربی در قالب پویش «به حرمت علی می بخشم»
  • بی بی بدون بایدن!