Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد رییس پلیس فتا استان یزد با اشاره به ضرورت مشارکت اصحاب رسانه در بحث امنیت در فضای مجازی و افزایش سوادرسانه‌ای کاربران، گفت: افزایش سواد رسانه‌ای کاربران فضای مجازی مستلزم مشارکت مستمر رسانه‌هاست.

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» با بیان این‌که متاسفانه به دلیل عدم آگاهی و توجه مردم شاهد جرائم و آسیب‌های متعددی در فضای مجازی هستیم،‌اظهار کرد: تاکنون مبالغ زیادی از حساب‌های مردم کلاهبرداری و در این خصوص پرونده های جداگانه ای در پلیس فتای فرمانده انتظامی استان یزد تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در صداوسیما و دیگر رسانه‌های رسمی می‌توان در فرهنگ‌سازی کاربران در فضای مجازی با ارائه هشدار و مطالب آموزشی گام موثری در جهت کاهش کلاهبرداری ها و ارتقاء سوادرسانه ای عموم آحاد جامعه برداشت.

رییس پلیس فتا استان یزد در ادامه برنامه‌های پیشگیرانه این پلیس و ارائه آموزش‌های متنوع در ارتباط با آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی با همکاری و تعامل بین رسانه ملی اشاره کرد و گفت: رسانه ها باید بیش از پیش در حوزه آگاه سازی اقشار مختلف جامعه نقش آفرینی کنند.

سرهنگ ابوطالبی در پایان سخنان خود با اشاره به تنوع و تازگی جرائم سایبری، تصریح کرد: آموزش و فرهنگ سازی در راستای استفاده بهینه و آگاهانه در فضای مجازی یکی از ضرورت های اجرایی برای بیمه کردن افراد در فضای مجازی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رییس پلیس فتا يزد سواد رسانه ای صیانت از کاربران فضای مجازی استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۰۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام امروز اسرائیل

به گزارش «تابناک»، حسین دلیریان، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی، درباره واکنش ایرانی‌ها نسبت به تهدیدات رژیم صهیونیستی گفت: تحلیل شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد تهدیدات صهیونیست‌ها و اتفاقات امروز نتایج جالبی درپی داشته و اثبات کرد در شناخت ایرانی‌ها اشتباه کردند.

دلیریان افزود: رژیم صهیونیستی قصد داشت با تهدید و ارعاب، التهاب ایجاد کند اما با محتواهای طنز مواجه شده‌ و ایرانی‌ها اقدام امروزشان را هم به سخره گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام اسرائیل
  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام امروز اسرائیل
  • واکنش طنز کاربران فضای مجازی به حضور ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان
  • دروغ‌پردازی اسرائیلی‌ها سوژه کاربران فضای مجازی شد
  • کاربران ایرانی در میدان نبرد فضای مجازی هم پیروز هستند
  • افزایش مخاطبان ویژه برنامه‌های رمضانی رسانه ملی
  • زنجیره علویان پویشِ جدید کاربران فضای مجازی مازندران
  • « زنجیره علویان» پویشِ جدید کاربران فضای مجازی مازندران
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی