Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:56:24 GMT

کتاب بابا کی میایی؟

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۰۵۷۱

کتاب بابا کی میایی؟

به گزارش ایرنا ،محمد حسین‌خانی» از نویسندگان کشور است که سال‌ها در عرصه نویسندگی به ویژه کتب دفاع مقدس و نیز برگزاری یادواره‌های شهدا فعالیت می‌کند.

تاکنون پنج جلد کتاب در حوزه ادبیات پایداری و کودک و نوجوان تالیف کرده‌ است.

وی متولد روستای نمونه کشوری «گُنجان» در شهرستان «رابر» استان کرمان است، روستایی که با جمعیت حدود هزار نفری، در دوران دفاع مقدس تعداد ۷۰ شهید، چهار آزاده، هفت جانباز با جانبازی ۷۰ درصد، ۲ خانواده ۲شهیدی و چهار جاویدالاثر را تقدیم اسلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب روایت دخترانی است که از نعمت پدر محروم بوده‌اند.

 دلتنگی‌ها و دست‌نوشته‌های عاطفی دختری است که از پدر فقط عکسش را نظاره کرده و سی سال بیشتر دوری او را تحمل ننمود و ذره ذره آب شد تا به او پیوست. 

این کتاب روایت دختری بابا ندیده است که پنج ماه بعد تولد پدر به دنیا آمده و سی و شش سال است که چشمش به در و منتظر بابا است. بعد بابا، دایی سرپرستی او را به عهده می گیرد که او هم شش سال بعد در شلمچه پرپر می شود. 

بعدها شوهر وی هم در شهدای غدیر کرمان بر روی دستان امت خداجوی بدرقه می‌شود.

در این کتاب صحبت از مادری است که هر روز سحر جلوی منزل را آب و جارو می کشید تا قاصدی خبری از پسرش بیاورد و هر روزصبح مزار نمادین فرزندش را با اشک چشم شستشو می‌داده تا نابینا شده است.

این کتاب از همسری می‌گوید که مامور به انجام رسالت زینبی می شود. بعد شهادت شوهر، برادرش که دانش آموز هفده ساله بوده و همچنین داماد عزیزش را تقدیم انقلاب نموده و دست تقدیر فاطمه سی ساله اش را از او می گیرد. لذا تشبیه کوه صبر هم برای او کم است.

روایت برادرانی است که چهل روز دردشت های تفتیده جنوب دنبال پیکر مطهر برادر گشتند، اما ناامید برگشتند. 

در بخشی از این کتاب نامه مرحومه فاطمه دختر ارشد شهید میرافضلی به پدر مفقودالاثرش آمده است: 

پدر عزیزم سلام: من فاطمه دختر بزرگ تو هستم، که در غم نداشتن پدری مهربان و دلسوز می‌سوزم. من زیاد تو را ندیدم. چیزی هم از تو به یاد نمی‌آورم. باباجان، وقتی چشم‌هایم را باز کردم بچه بودم و چیزی نمی‌فهمیدم. اما در همان مراحلی که توانستم معنی محبت را بفهمم، خدای مهربان تو را از ما گرفت.

من نتوانستم محبت پدر را احساس کنم و از مهر و محبت پدر بی‌نصیب شدم. بعضی از دوستان و همرزمانت می‌گویند: تو شهید شده‌ای اما بعضی دیگر می‌گویند که تو زخمی شده‌ای و احتمال دارد که اسیر شده باشی و ما نمی‌دانیم کدام یک را باور کنیم....

شهید جاویدالاثر «محمود میرافضلی» بیست و نهم اردیبهشت۱۳۳۱، در روستای گنجان از توابع ‌شهرستان بافت ‌زاده شد و تا پایان مقطع ابتدایی درس ‌خواند.

سال ۱۳۵۶، ازدواج کرد و صاحب ۲ دختر شد و پاسدار بود و دهم‌ اردیبهشت ۱۳۶۱، در فرسیه براثر جراحات جنگی شهید شد و تاکنون اثری از پیکرش به دست نیامده و  مزار یادبود وی در زادگاهش واقع است.

برچسب‌ها کتابخانه ایرنا کرمان ایرنا معرفی کتاب شهید گمنام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا کرمان ایرنا معرفی کتاب شهید گمنام کتابخانه ایرنا کرمان ایرنا معرفی کتاب شهید گمنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۰۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلد از مجموعه «سمفونی رنگ، هارمونی خط» پنجشنبه ۶ اردیبهشت در سالن اصلی برج آزادی رونمایی می‌شود.

این‌کتاب شامل آثار، مقالات پژوهشی، یادداشت‌هایی از هنرمندان و پژوهشگران هنر ایران و گزیده آثاری از هنرمندان دارای نوآوری و خلاقیت فردی در رشته‌ها و رویکردهای مختلف تجسمی است که گروه هنر معاصر با مدیریت اعظم السادات محمد باغبان با همکاری انتشارات مهر نوروز آن را رونمایی می‌کند.

حمید شانس، سهراب هادی، نظام‌الدین امامی‌فر، بهنام زنگی، بابک بهاری و منوچهر موغاری از اساتید سخنران این مراسم هستند.

«سمفونی رنگ هارمونی خط ۲»، دومین کتاب گروه هنر معاصر است که با هدف شناساندن قابلیت‌های هنرمندان جوان در انواع گرایش‌ها و رویکردها از سنتی تا مدرن،عرضه شده است.

مراسم رونمایی از این کتاب پنجشنبه ۶ اردیبهشت از ساعت ۱۷ در برج آزادی تهران برگزار می شود.

کد خبر 6087355 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود
  • شاهد آخرین نفسِ پدرم در دنیا
  • سخنان شهید بهشتی درباره نماز در «بیست و هفت جمله» منتشر شد
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»
  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟
  • گفت و شنود/ بابا نداشت!
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان
  • کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد