Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، رضا خسروی زنجانی دانشجوی دکتری نانو تکنولوژی عنوان مجری طرح «تولید نانو کامپوزیتی برای کاهش تعرق و تبخیر آب گیاهان» گفت: با توجه به افزایش آلودگی و آلاینده‌های تهران و افزایش مرگ و میر ناشی از آن به دنبال راهکارهایی برای رفع این معضل بودیم.

وی افزایش سطوح فضای سبز را از جمله راهکارهای حل این چالش نام برد و یادآور شد: از موانع گسترش فضای سبز نیاز آبی گیاهان است و در این طرح تلاش شد تا با سنتز نانو کامپوزیت و نانو ذرات گامی در جهت مدیریت تبخیر و تعرق گیاهان ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروی  تاکید کرد: با استفاده از نانو کامپوزیت‌های تولید شده، توانستیم در بخش کنترل و کاهش مصرف آب در برنج بیش از ۸۰ درصد صرفه جویی داشته باشیم  و هم اکنون در تلاش هستیم تا در اراضی غیر قابل نفوذ مانند جاده‌های آسفالتی بلا استفاده و رها شده در شمال کشور، با استفاده از این روش اقدام به کاشت  برنج کنیم.

این طرح با همکاری مشترک پژوهشکده نانوفناوری و دانشکده شیمی و راهنمایی مرحوم دکتر احمد موسوی شوشتری عضوهیئت علمی پژوهشکده نانو فناوری ودکتر مجید عبدوس   عضوهیئت علمی و رئیس  دانشکده شیمی  دانشگاه صنعتی امیر کبیر اجرایی و به نتیجه رسیده  است.

کد خبر 4780227 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی امیرکبیر فناوری نانو خواص گیاهان نوآوری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو موبایل اینترنت شبکه ملی اطلاعات شرکت هواوی فناوری فضایی تولید امنیت اطلاعات خودروی برقی ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریاچه اُوان نگینی در الموت

ایسنا/قزوین بزرگترین و زیباترین دریاچه استان قزوین دریاچه اُوان است که برخلاف بسیاری از دریاچه‌های بزرگ و کوچک دیگر نقطه پایانی هیچ رودی نیست و از محیط خارج خود آبی را به طور مستقیم دریافت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، بزرگ‌ترین و زیباترین دریاچه استان قزوین دریاچه اُوان است که ۱۸۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا قرار دارد و در فاصله ۷۵ کیلومتری قزوین و در بین روستاهای اُوان، وَربُن، زواردشت، زرآباد و کوشک و در میان ۲ کوه سارسنگ و آیمان کوه مانند نگینی واقع شده است و با چشم‌انداز مسحورکننده‌اش گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را در چهارفصل سال به خود جذب می‌کند.

آب این دریاچه شیرین و مساحت آن نیز بیش از ۵/۵ هکتار است. بیشترین طول دریاچه ۲۷۵ متر و عرض آن ۲۲۵ متر و عمق آن از یک متر تا ۲۰ متر در نوسان است. دریاچه اُوان از سه طرف در محاصره نیزار است و در برخی قسمت‌ها نیزارها تا بیش از ۳ متر به داخل دریاچه پیش روی کرده‌اند.

دریاچه اوان برخلاف بسیاری از دریاچه‌های بزرگ و کوچک دیگر نقطه پایانی هیچ رودی نیست و از محیط خارج خود آبی را به‌طور مستقیم دریافت نمی‌کند و آب آن از طریق چشمه‌های کف دریاچه و همچنین نزولات آسمانی تأمین می‌شود. کف دریاچه مملو از چشمه‌های خروشانی است که در حقیقت به وجود آورنده اصلی دریاچه هستند.

حالت این دریاچه مانند چشمه‌ای است که آب پس از لبریز شدن جاری می‌شود از جریان آب این دریاچه رود کوچک و زیبایی تشکیل شده و در ۲ روستای کوشک و آیین مورد استفاده کشاورزان قرار می‌گیرد.

غیر از گونه‌های درختی دست کاشت نظیر بید، چنار، تبریزی، سیب، آلبالو، گیلاس، سنجد، فندق و گردو؛ گیاهان علفی مانند گون، کنگر، شیرین بیان و گونه‌های مختلف دیگر از خانواده گرامینه و لگومینیوزه هم در حوضه آبخیز اوان وجود دارند. از گیاهان داخل دریاچه هم می‌توان به نی بن در آب phararmites australis و گیاهان غوطه‌ور خوشاب potamageton crispus و چنگال آبی ceratophylum demersum اشاره کرد.

حیات وحش این حوضه آبخیز شامل کل و بز است که به علت شکار بی‌رویه و تخریب زیستگاه کاهش یافته‌اند؛ پلنگ، خرس قهوه‌ای، روباه، شغال، گرگ، گراز، شنگ، سیاه گوش (گربه وحشی) انواع عقاب‌ها، دال، دلیچه، شاهین، جغد، کبک، فاخته، دارکوب، سبزقبا، زاغی و انواع گنجشک سانان، قورباغه، لاک پشت، خرچنگ نیز در این منطقه دیده شده است که باید انواع ماهی از جمله قزل‌آلای رنگین، کپور و اردک ماهی را هم به آن افزود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش قابل ملاحظه رشد گیاهان با افزایش آلودگی صوتی
  • ۱۷۰۰ هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی لرستان اضافه شده است
  • ظرفیت ته لنجی برای بهبود معیشت مردم استفاده شود
  • لزوم تلاش بیشتر مسئولان برای کاهش تصادقات جاده‌ای / بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود
  • راهکار‌های ساده خانگی درمان مشکلات روده در طب سنتی + فیلم
  • کاهش ۳۰ درصدی سرقت‌ها در ایلام
  • تقویت تایر کامیون‌ها با فناوری نانو
  • تصویب قوانین بازدارنده برای کاهش حوادث جاده‌ای
  • دریاچه اُوان نگینی در الموت
  • ساخت نمونه اولیه تایر‌های تقویت‌شده با فناوری نانو برای کامیون