Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@09:33:56 GMT

برنامه‌های «۱۰ روز با عکاسان ایران» تشریح شد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۰۹۲۸

برنامه‌های «۱۰ روز با عکاسان ایران» تشریح شد

سیف الله صمدیان روز دوشنبه در نشست خبری ۱۰ روز با عکاسان ایران، گفت انجمن ملی عکاسان ایران توسط ارشاد پذیرفته‌ نشده این در حالی است که انجمن‌های هنری مختلف دارای چندین انجمن نیستند و این موقعیت خاصی است که انجمن عکاسان ایران دارد.

وی ادامه داد: انجمن عکاسان ایران شش انجمن دیگر در شاخه‌های میراث فرهنگی، مطبوعات، تئاتر، سینما، صنعتی و تبلیغاتی و دفاع مقدس دارد که برای مثال در عالم گرافیک یا نقاشی شعبه‌های دیگری نداریم و تنها یک شعبه برای انجمن خود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمند عکاس افزود: در هفت دوره رویداد «۱۰ روز با عکاسان ایران» انجمن‌ها را به شکل خانواده‌ای متحد دور هم جمع کردیم که ابتکار بود اما خوشبختانه در دوره های اخیر به انجمن‌های دیگر امکان خودباوری داده شد. در دوره هفتم سعی کردیم امکان خودباوری و خودرأیی در رابطه با رویدادی مانند ۱۰ روز با عکاسان به دیگر انجمن‌های عکاسی داده شود.

صمدیان از رویکرد جدید در فضای نمایش آثار خبر داد و گفت: در این دوره شاهد تغییراتی خواهیم بود. آثاری که روی دیوار می‌رود توسط هنرمند و تیم کارشناسی بررسی می شوند و در تلاش هستیم فضایی حرفه ای را شکل دهیم.

وی ادامه داد: انجمن عکاسان ایران تنها مسئول رسیدگی به اعضای خود نیست بلکه باید پاسخگوی تمام فریم‌هایی که گرفته می‌شود باشد. عکاسان جوان و خوش فکر زیادی داریم که انجمن باید به آنها نیز فکر کند.

صمدیان با اشاره به برگزاری دوشنبه های عکاسی گفت: چهار جلسه دوشنبه‌های عکاسی در خانه هنرمندان برگزار شده است که مسائل روز هنر عکاسی، عملکرد و کارهای عکاسان بومی و جهانی را بررسی می‌کند و ما در تلاش هستیم که این جلسات ادامه دار باشد.

صمدیان همچنین درباره راه اندازی موزه عکاسی بیان کرد: جلسات مختلفی در دانشگاه هنر، تهران و سوره برای بررسی راه اندازی موزه عکاسی کشور انجام شده است چون ایران عکاسی با فاصله کمی پس از ابداع وارد ایران شد دیگر موزه‌های دنیا به ایران به چشم رقابتی نگاه می‌کنند و امیدواریم موزه عکس ما نیز راه اندازی شود.

صمدیان با اشاره به مشکلات مالی این رویداد، تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید در برگزاری دوسالانه‌ها دخالتی داشته باشد چراکه ما فقط به حمایت مالی آنها دلخوش هستیم هرچند کل بودجه‌ای که این وزارتخانه به بینال‌های هنری در رشته‌های مختلف پرداخت می کند کمتر از هزینه تولید یک فیلم سینمایی است اما با این حال باز می‌گویند بودجه نداریم و بینال‌ها تعطیل می‌شوند.

صمدیان افزود: در حال حاضر مسائل مالی انجمن عکاسان فاجعه است و هنوز ارگانی پیدا نشده که بخواهد بودجه‌ای را به انجمن‌های ما اختصاص دهد. امسال کمیته فرهنگی شورای شهر قول داد که کمک‌هایی را برای برگزاری هرچه بهتر «۱۰ روز با عکاسان ایران» در نظر بگیرد.

تحلیل و تحقیق پشت برنامه‌ها نیست

دبیر هشتمین همایش ۱۰ روز با عکاسان ایران نیز در این نشست درتشریح برنامه های این رویداد گفت: این رویداد نگاهی ریز به اتفاق‌هایی که می‌افتد، خواهد داشت.تا به حال در تمامی نمایشگاه ها و سخنرانی‌ها جای برخی چیزها خالی است و معمولا تحلیل و تحقیق پشت برنامه هایی که انجام می‌شود وجود ندارد و لازم است این فضا تغییر کند.

اسماعیل عباسی، افزود: در این دوره از بین ۲۸۰ پروژه‌ای که به دست ما رسید، ۴۰ پروژه از ۴۰ عکاس انتخاب شد. در ۱۰ روز برگزاری این برنامه  نشست‌هایی را داریم و ۳۴ هنرمند صاحب اثر پنل گفت‌وگو دارند و  هادی آذری، صیاد نبوی، فواد نجم الدین، نجف شکری، حمیدرضا صبری و رهام شیراز به عنوان سخنرانان نشست معرفی شدند. 

 دبیر هشتمین همایش «۱۰ روز با عکاسان ایران»  با بیان اینکه نمایشگاه‌های ما تاکنون ایده محور نبوده است گفت: تمام جشنواره‌ها و بینال‌های ایرانی در حد یک مسابقه برگزار می‌شود و ما در برگزاری این مسابقه‌ها درجا می‌زنیم. قرار است «۱۰ روز با عکاسان ایران» در سال‌های آینده با یک نوع نظارت هنری یا کیوریتوریال برگزار شود.

وی ،گفت: کتاب هشتمین دوره «۱۰ روز با عکاسان ایران» حدود  ۱۶۰ صفحه است که  عکس‌ها صرفاً فاین آرت نیستند و مستند هم می‌توانند باشند. همچنین پخش زنده و مستندسازی از برنامه‌ها را خواهیم داشت.

هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان  از ۸ تا ۱۸ آذر امسال در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

نشست خبری هشتمین دوره ۱۰ روز با عکاسان ایران دوشنبه چهارم آذر ماه با حضور سیف الله صمدیان، اسماعیل عباسی، مسعود زنده‌روح کرمانی و مجید فروغی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

برچسب‌ها هنرهای تجسمی انجمن عکاسان ایران خانه هنرمندان ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی انجمن عکاسان ایران خانه هنرمندان ایران هنرهای تجسمی انجمن عکاسان ایران خانه هنرمندان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بانک صادرات، همزمان با همایش سالانه ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ و تبیین اهداف سال ۱۴۰۳ این بانک که با حضور دکتر سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در برج سپهر بانک صادرات ایران برگزار شد، ضمن تشریح دستاوردهای سال گذشته و تبیین اهداف سال جاری، پلتفرم بانکداری دیجیتال این بانک با عنوان «سپینو» رونمایی شد.

محسن سیفی کفشگری، مدیرعامل بانک صادرات ایران در این مراسم که با حضور مقامات و مشاوران وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین اعضای هیئت‌مدیره، هیئت‌عامل، معاونان، مدیران امور، مدیران شعب استان‌ها و مناطق تهران و سایر مدیران ارشد بانک صادرات ایران برگزار شد، گفت: بانک صادرات ایران با وجود مشکلات و برخی تنگناهای اقتصادی از جمله سیاست‌های انقباضی حاکم بر بازار پول، توانست در سال ۱۴۰۲ عملکرد قابل ملاحظه‌ای را ثبت کند و موفقیت‌های به دست آمده در سال جاری بدون حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، سهامداران و اعتماد مشتریان امکان‌پذیر نبوده است.

سیفی با اشاره به برخی شاخص‌های عملکردی بانک در سال ۱۴۰۲، گفت: هدف بانک صادرات ایران رسیدن به جمع سه بانک برتر کشور با محوریت بهبود تجربه مشتریان، بهره‌وری، افزایش سودآوری و سود عملیاتی، کاهش بهای تمام‌شده پول و افزایش سهم از بازار بوده و همچنان در همین مسیر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

او افزود: در سال ۱۴۰۲ بر مبنای تکالیف قانونی، کاهش تعداد شعب و تغییر رویکرد بانک از بانکداری سنتی به سوی بانکداری مدرن در دستور کار قرار گرفته و بر این اساس طی سال گذشته ۱۶۱ شعبه بانک در راستای چابک‌سازی و عملیاتی کردن طرح اندازه بهینه بانک کاهش یافته و در سال جاری نیز کاهش ۱۵۰ شعبه دیگر در دستور کار است. با این حال بانک صادرات ایران همچنان با حدود دو هزار شعبه و باجه در پوشش جغرافیایی گسترده در نقاط مختلف کشور حضور داشته و خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران در بیان برخی شاخص‌های عملکردی بانک، رشد ۲۸ درصدی منابع بانک و عبور از مرز ۷۰۰۰ هزار میلیارد ریالی را یکی از موفقیت‌های بانک در سال گذشته عنوان کرد و گفت: این موضوع در حالی محقق شده که نرخ رشد منابع در شبکه بانکی حدود ۲۴ درصد بوده است.

وی افزود: منابع بانک صادرات ایران در سال گذشته در دو مرحله در مهرماه و پایان اسفندماه، به ترتیب از مرز ۶,۰۰۰ هزار میلیارد ریال و ۷,۰۰۰ هزار میلیارد ریال عبور کرد و در حال حاضر به ۷,۰۷۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

سیفی با بیان اینکه بانک صادرات ایران پس از ۲۲ سال با حمایت وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی‌‎سازی، بانک مرکزی، سازمان بورس، سهامداران و سایر دستگاه‌های قانونی ذی‌ربط، موفق به افزایش سرمایه از محل آورده نقدی به روش سلب حق تقدم شده است، افزود: افزایش سرمایه نقدی به منظور بهبود سرمایه نظارتی و نسبت کفایت سرمایه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با اضافه کردن بخشی از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، نسبت کفایت سرمایه بانک بهبود خواهد یافت.

او افزود: افزایش سرمایه ۲۳ درصدی بانک در مرحله اول اتفاق بسیار مثبتی برای بانک صادرات ایران بود که هم سرمایه نظارتی و هم کفایت سرمایه بانک را مثبت کرد و این اجازه را داد که افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی به طور مؤثرتری در مسیر اجرا قرار گیرد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه در پایان خردادماه مجمع بانک را برگزار خواهیم کرد، گفت: سرمایه بانک به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید که جایگاه بانک را به بزرگترین بانک بورسی کشور خواهد رساند و منجر به بهبود کفایت سرمایه تا حدود ۵ درصد خواهد شد. ضمن اینکه درتلاشیم تا سود انباشته بانک را نیز به میزان قابل توجهی بهبود ببخشیم تا در سال‌های آتی از این محل نیز افزایش سرمایه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بانک صادرات ایران در میان بانک‌های بزرگ کشور رتبه اول را در جذب منابع داشته است، افزود: موفقیت‌های بانک در حالی در سال گذشته محقق شده است که با خروج منابع دستگاه‌های دولتی از بانک‌های خصوصی، سیاست‌های انقباضی و افزایش میزان سپرده‌های قانونی بانک مرکزی مواجه بودیم.

او با تاکید بر اینکه بانک صادرات ایران همواره نسبت به رعایت ضوابط و مقررات و به ویژه رعایت نرخ سود پایبند بوده است، افزود: بیش از ۹۳ هزار میلیارد تومان از منابع جدید جذب شده در بانک صادرات ایران، در قالب پنج طرح و محصول برتر بانک از جمله طرح سپاس برای سپرده‌های قرض‌الحسنه، سنای ویژه کسب و کار، تیمچه، جاری طلایی ۲ و… در سال گذشته جذب شده و منابع سالمی در قالب این طرح‌ها برای ارائه خدمات و تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی، تولید و نیازهای مردم مناطق کشور جذب شده و از اعمال نرخ‌های غیرقانونی اجتناب شده است به نحوی که کاهش بهای تمام شده پول و نرخ مؤثر تسهیلات نیز مورد توجه بوده است.

سیفی در تشریح دستاوردهای بانک صادرات ایران در سال ۱۴۰۲ گفت: بانک صادرات ایران در سال گذشته موفق به رشد ۳۰۰ درصدی وصول مطالبات شعب خارج از کشور به میزان ۲۶۶ میلیون درهم شد. همچنین این بانک در زمینه بهبود وضعیت باز ارزی نسبت به پایان سال قبل موفق به افزایش ۴۸ هزار میلیارد تومانی در این بخش شد.

توسعه بانکداری شرکتی و مذاکره با اشخاص حقوقی و افزایش منابع ۱۰۰ درصدی بیش از ۸۷ شرکت مهم کشور و همچنین افزایش ۲۸ درصدی مبلغ واریزی حقوق‌بگیران بانک در سال ۱۴۰۲ و افزایش ماندگاری منابع آنها از ۸ روز در سال ۱۴۰۱ به ۱۳ روز در سال ۱۴۰۲ از دیگر دستاوردهایی بود که در سخنان مدیرعامل بانک مورد اشاره قرار گرفت.

سیفی همچنین صدور برات الکترونیک برای تأمین مالی زنجیره تأمین واحدهای تولیدی در محیط سندباکس به عنوان نخستین بانک در کشور، ایجاد مرکز ویژه رسیدگی به امور بازنشستگان و اقدامات مؤثر در زمینه تسهیلات رفاهی آنها و همچنین حمایت اثربخش از زیست‌بوم نوآوری و دانش‌بنیان کشور را از دیگر دستاوردهای بانک در سال گذشته عنوان کرد و با ارائه گزارشی از وضعیت فروش املاک مازاد از برنامه برای رسیدن به هدف ۳۰ درصدی در این بخش تا سال ۱۴۰۴ خبر داد.

سیفی همچنین در این همایش با اشاره به موفقیت‌های سامانه‌های بانکداری باز، بانکداری شرکتی و بانکداری جامع بازاریابی بانک صادرات ایران در ارائه خدمات مطلوب به مشتریان بانک، از عملیاتی شدن اپلیکیشن جدید و قابل توسعه «سپینو» و ارائه انواع خدمات غیرحضوری به مشتریان بانک از جمله اعطای افتتاح حساب، احراز هویت، تسهیلات و پرداخت‌های غیرحضوری توسط این اپلیکیشن خبر داد.

در این مراسم همزمان با معرفی موفق‌ترین مدیران شعب مناطق و استانی بانک، از اپلیکیشن سپینو، افزایش سرمایه و عبور تعداد چکنوهای صادره بانک صادرات ایران از مرز ۴ میلیون چکنو صادره، رونمایی شد.

همچنین فاطمه سادات حسینی صفا، مدیر شعب استان کرمان، پرویز محسنی خرمی مدیر شعب غرب تهران و فرشید اسکندری سرپرست شعب استان قزوین به ترتیب رتبه اول تا سوم قهرمانان بهره‌وری را در سال ۱۴۰۲ کسب کرده و دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی از آنها تجلیل کرد.‌

کد خبر 6079609

دیگر خبرها

  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز
  • بازگشت به خانه در لنز دوربین عکاسان
  • ببینید | لحظه عجیب برخورد مهدی طارمی با عکاسان کنار زمین
  • تشریح ویژه برنامه‌های هفته معلم
  • تشریح برنامه‌های ارتش زنجان در روز نیروی زمینی
  • تشریح مصوبات شورای تأمین استان درخصوص سنگ آهن مرکزی ایران-بافق 
  • تشریح مصوبات شورای تأمین استان یزد در خصوص سنگ آهن مرکزی ایران-بافق
  • تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • دوره آشنایی با اصول و مبانی بازاریابی و فروش در حمل و نقل دریایی
  • تشریح دستاوردهای بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد