Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد قاسمی نژاد روز دوشنبه در آیین افتتاحیه دوره آموزشی بدو خدمت هیات‌های علمی سازمان تحقیقات کشاورزی در سالن اجتماعات معاونت آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی‌آباد دزفول افزود: سطح زیر کشت چغندرقند در خوزستان در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۹، ۱۳ هزار و ۲۰۰ هزار هکتار بوده که با بهره برداری از این کارخانه این سطح زیرکشت افزایش چشمگیری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز دوباره کشت چغندرقند از سال ۹۱ در استان خوزستان بعد از ۲.۵ دهه تعطیلی گفت: امسال تولید چغندرقند در خوزستان از یک میلیون تن بیشتر می‌شود در همین راستا به فکر وارد کردن صنعت افتادیم و تاکنون مجوز ساخت ۲ کارخانه قند در دزفول و شوش گرفته شده و فعالیت‌های زیربنایی این کارخانه‌ها نیز آغاز شده است. 
معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: سه کارخانه دیگر نیز با پیشرفت ۵۰ تا ۶۰ درصد در استان خوزستان در حال ساخت است که تا افق ۱۴۰۴، تعداد پنج کارخانه قند در استان خوزستان بهره‌برداری می‌شود. 
وی با مقایسه تولیدات امسال بخش کشاورزی استان خوزستان نسبت به سال قبل گفت: کل تولیدات کشاورزی خوزستان از سال ۹۲ تا ۹۶ حدود ۲۹ درصد، تولید گندم ۴۹ درصد، تولید چغندرقند ۱۰۰ درصد، تولید دانه‌های روغنی بالای ۱۰۰ درصد، تولید نیشکر ۴۸ درصد و تولید شکر ۷۴ درصد رشد داشته است.
وی گفت: ۲.۲ میلیون هکتار زمین کشاورزی مناسب در استان خوزستان داریم که از ۱.۲ میلیون هکتار آن استفاده می‌شود.
معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان تحول در تحقیق را موجب تغییر در ساختار زندگی سنتی به مدرن دانست و اظهارداشت: برای دستیابی به چنین پیشرفتی استفاده از سرمایه انسانی، گسترش تحقیق و استفاده از مهارت‌ها ضروری است.
وی افزود: تحقیقات در کشورهای پیشرفته پنج درصد در تولید ناخالص ملی کشورها سهم دارند در حالیکه این میزان در ایران نیم درصد است که نشان دهنده استفاده ناکافی از نتایج تحقیقاتی است.

دوره آموزشی بدو خدمت هیات‌های علمی سازمان تحقیقات کشاورزی از امروز در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی‌آباد دزفول آغاز شده و در مدت چهار روز ادامه دارد.

شهرستان دزفول از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود و سالانه حدود ۲.۵ میلیارد تن محصول کشاورزی تولید و در بازار عرضه می‌کند. 

برچسب‌ها کشاورزی کارخانه دزفول خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی کارخانه دزفول خوزستان کشاورزی کارخانه دزفول خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۱۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، گفت: در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تمام توان خود را در جهش تولید به‌کار می‌گیریم ضمن اینکه بخش کشاورزی استان کاملا مردمی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدرضا حاجی‌رضا امروز در دیدار با آیت‌الله اعرافی، اظهار داشت: در صدور اسناد کشاورزی در دو سال گذشته توانستیم از 80 هزار هکتار موجود، مقدار 55 هزار هکتار را تعیین تکلیف کنیم تا کشاورزان با سند زمین خود بتوانند از تسهیلات تخصصی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته رویکرد ما عدم توسعه بوده است، مطرح کرد: اشتغال مولد پایدار یکی از مباحث اصلی است که در سازمان دنبال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه حمایت‌ها و تسهیلات بخش کشاورزی قم محدود است، عنوان کرد: تلاش داریم با استفاده از دانش‌های نوین بهبود و ارتقای عملکرد کشاورزی در استان را داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه زراعت نیز محصولات برندی در قم وجود دارد، عنوان کرد: یونجه، ذرت و پنبه از جمله محصولات زراعی برجسته قم هستند.

حاجی رضا با اشاره به اینکه دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود گفت: سالانه 150 هزار تن شیر نیز در استان قم تولید می‌شود همچنین  400 هزار راس دام سبک و 90 هزار دام سنگین در قم وجود دارد ضمن اینکه سالانه 135 هزار تن تخم مرغ در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح اولین مرکز تخصصی فنی پنبه در گلستان
  • خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • ۱۴۷ طرح مربوط به جهاد کشاورزی اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید
  • ۱۴۷ طرح کشاورزی امسال در اردبیل به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • فعالیت ۱۳۰ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی در کردستان
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • ۲ درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • افزایش بهره وری، از مهمترین راهکار‌های رسیدن به خودکفایی در کشاورزی
  • بالابردن بهره وری، از مهمترین راهکار‌های رسیدن به خودکفایی در کشاورزی