Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی به ایرنا، سید مهدی نقوی اظهار داشت: تسهیل و تسریع در خدمات قابل ارائه تحت وب، امکان انجام امور اداری مرتبط با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در هر زمان و مکان بدون الزام مراجعه فیزیکی، کاهش هزینه های تردد و صرف زمان جهت انجام امور اداری و رعایت حقوق شهروندی با توجه به امکانات جدید ارتباطی، مهمترین شاخص ها و دستاوردهای اجرای دولت الکترونیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این سازمان در چارچوب دولت الکترونیک در زمینه های سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی، مکاتبات اداری، فعالیت های عمرانی و شهرسازی، امور بندری و حوزه های مرتبط با گردشگری خدمات ارائه می دهد.

نقوی  اهم خدمات  بر بستر دولت الکترونیک در حوزه های مرتبط با فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری را شامل  سامانه ثبت شرکت ها و مالکیت معنوی و صنعتی، سامانه صدور مجوز فعالیت های اقتصادی، سامانه استعلام مجوزهای اقتصادی، سامانه جامع امور صنایع و سامانه جامع خودرویی منطقه آزاد انزلی، در راستای آسان سازی فرآیندهای اداری مرتبط با فعالیت های مختلف مرتبط با امور اقتصادی و سرمایه گذاری از سوی این سازمان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سامانه پیش اظهاری در گمرک منطقه به منظور تسریع در ترخیص کالا، سامانه ثبت سفارش و سامانه کمیسیون ارزش افزوده، نیز در فهرست خدمات در حال ارائه از سوی سازمان قرار دارد.

وی در خصوص خدمات دولت الکترونیک در بخش های عمرانی و شهرسازی تصریح کرد: سامانه خدمات الکترونیک مجوزهای شهرسازی، سامانه نظام مهندسی سازمان منطقه آزاد انزلی، سامانه مهندسی نقشه بردار و سامانه Epl از جمله مهمترین سامانه های در حال ارائهمرتبط با فعالیت های معاونت عمرانی و شهرسازی است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه به منظور راهنمایی و اطلاع رسانی به ارباب رجوع با تکیه بر خدمات دولت الکترونیک در درب ورودی ساختمان اداری سازمان، میز خدمت حضوری و الکترونیکی مستقر شده است اضافه کرد: به منظور رعایت حقوق شهروندی مراجعه کنندگان به سازمان و کاهش مراجعات فیزیکی سامانه رهگیری مکاتبات اداری، سامانه صدور کارت سبز مسافری ایجاد شده و در راستای اعمال نظارت شهروندان بر عملکرد بخش های مختلف سازمان نیز سامانه صدای شهروند و سامانه ثبت انتقادات و پیشنهادات در پرتال سازمان ایجاد شده است.

وی با اشاره به وجود سامانه جامع امور بندری جهت بهره مندی تجار و بازرگانانی که کالاهای خود را از طریق مجتمع بندری کاسپین وارد و صادر می کنند، افزود: در حوزه های زیرساختی دولت الکترونیک نیز پروژه ایجاد شبکه فیبر نوری و بستر دسترسی برای ارتباطات ثابت پرسرعت با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار گرفته و در عین حال سامانه شهرهوشمند و خدمات شهروندی هوشمند به صورت پایوت در سطح کشور، با همکاری شرکت ایرانسل در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است.

عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی، خدمات الکترونیک سازمان متبوع خود را در بخش گردشگری مشتمل بر سامانه اطلاعات مکانی و جغرافیایی محدوده منطقه و سامانه تور مجازی 360 درجه اعلام کرد و گفت: سامانه های کاربردی درون سازمانی شامل سامانه اتوماسیون اداری، سامانه یکپارچه آماری، سامانه گردش کار و سامانه پیام کوتاه نیز جزو سامانه هایی است که با استفاده از ظرفیت های خدمات قابل ارائه در دولت الکترونیک، تسهیل و تسریع ارتباطات درون سازمانی، بابرخی نهادهای استانی و کشوری و دبیرخانه شورایعالی از سوی این سازمان در دسترس قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد

احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباه مبلغ جرایم رانندگی افزود: اساس جلوگیری از تخلفات رانندگی را مبنی بر فرهنگ سازی و توجه مردم عزیز به ضوابط رانندگی می دانیم ولی عده ای هستند که با عدم رعایت ضوابط از جمله سرعت و سبقت غیر مجاز و ... موجبات ایجاد مشکل برای خودشان و دیگران را فراهم می کنند. بنابراین برابر شرایط قانونی جرایم رانندگی به روز و اعلام خواهد شد.

وی افزود: انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی  در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و برنامه‌ وزارت کشور این است که در ۸ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیر الکترونیک خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • اطاله امور در دستگاه های اداری، مانع تولید است
  • اجرای ۴ برنامه راهبردی با هدف رونق اقتصادی زندگی عشایر
  • بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت خواهد بود
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • پیشنهاد ادغام مراجع نظارتی دولت
  • مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش میهمان ویژه برنامه کیشانه
  • برگزاری ۶۹ مزایده الکترونیکی در خراسان جنوبی
  • انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد
  • نشست تخصصی «الگوی مردم پایه مشاغل برتر» برگزار می‌شود