Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره انجمن عکاسان ایران و دبیر «۱۰ روز با عکاسان ایران» در نشستی خبری با اشاره به تغییرات بخش‌های نمایشگاهی و ضرورت ایده در این رویداد در کنار دوشنبه‌های عکاسی، تاکید کردند.

سیف الله صمدیان در نشست خبری ۱۰ روز با عکاسان ایران، گفت:  انجمن ملی عکاسان ایران توسط ارشاد پذیرفته‌ نشده این در حالی است که انجمن‌های هنری مختلف دارای چندین انجمن نیستند و این موقعیت خاصی است که انجمن عکاسان ایران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انجمن عکاسان ایران شش انجمن دیگر در شاخه‌های میراث فرهنگی، مطبوعات، تئاتر، سینما، صنعتی و تبلیغاتی و دفاع مقدس دارد که برای مثال در عالم گرافیک یا نقاشی شعبه‌های دیگری نداریم و تنها یک شعبه برای انجمن خود دارند.

این هنرمند عکاس افزود: در هفت دوره رویداد «۱۰ روز با عکاسان ایران» انجمن‌ها را به شکل خانواده‌ای متحد دور هم جمع کردیم که ابتکار بود اما خوشبختانه در دوره های اخیر به انجمن‌های دیگر امکان خودباوری داده شد. در دوره هفتم سعی کردیم امکان خودباوری و خودرأیی در رابطه با رویدادی مانند ۱۰ روز با عکاسان به دیگر انجمن‌های عکاسی داده شود.

صمدیان از رویکرد جدید در فضای نمایش آثار خبر داد و گفت: در این دوره شاهد تغییراتی خواهیم بود. آثاری که روی دیوار می‌رود توسط هنرمند و تیم کارشناسی بررسی می شوند و در تلاش هستیم فضایی حرفه ای را شکل دهیم.

وی ادامه داد: انجمن عکاسان ایران تنها مسئول رسیدگی به اعضای خود نیست بلکه باید پاسخگوی تمام فریم‌هایی که گرفته می‌شود باشد. عکاسان جوان و خوش فکر زیادی داریم که انجمن باید به آنها نیز فکر کند.

صمدیان با اشاره به برگزاری دوشنبه های عکاسی گفت: چهار جلسه دوشنبه‌های عکاسی در خانه هنرمندان برگزار شده است که مسائل روز هنر عکاسی، عملکرد و کارهای عکاسان بومی و جهانی را بررسی می‌کند و ما در تلاش هستیم که این جلسات ادامه دار باشد.

صمدیان همچنین درباره راه اندازی موزه عکاسی بیان کرد: جلسات مختلفی در دانشگاه هنر، تهران و سوره برای بررسی راه اندازی موزه عکاسی کشور انجام شده است چون ایران عکاسی با فاصله کمی پس از ابداع وارد ایران شد دیگر موزه‌های دنیا به ایران به چشم رقابتی نگاه می‌کنند و امیدواریم موزه عکس ما نیز راه اندازی شود.

صمدیان با اشاره به مشکلات مالی این رویداد، تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید در برگزاری دوسالانه‌ها دخالتی داشته باشد چراکه ما فقط به حمایت مالی آنها دلخوش هستیم هرچند کل بودجه‌ای که این وزارتخانه به بینال‌های هنری در رشته‌های مختلف پرداخت می کند کمتر از هزینه تولید یک فیلم سینمایی است اما با این حال باز می‌گویند بودجه نداریم و بینال‌ها تعطیل می‌شوند.

صمدیان افزود: در حال حاضر مسائل مالی انجمن عکاسان فاجعه است و هنوز ارگانی پیدا نشده که بخواهد بودجه‌ای را به انجمن‌های ما اختصاص دهد. امسال کمیته فرهنگی شورای شهر قول داد که کمک‌هایی را برای برگزاری هرچه بهتر «۱۰ روز با عکاسان ایران» در نظر بگیرد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۲۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پرنده، دیدنی است» به نمایش در می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه عکس‌های محمد امین کجوری با عنوان «پرنده، دیدنی است» به کیوریتوری سارا کریمان روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در فرهنگان پاسداران افتتاح می‌شود.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «مجموعه «پرنده، دیدنی است» گونه های متنوعی از پرندگان هستند که در بستری خارج از زیست خود نشان داده می شوند این شیوه هیاتی اسطوره‌ای به این پرندگان می دهد و به لحاظ تکنیکی نیز از ژانر عکاسی حیات وحش به ژانر فاین آرت مبدل می‌سازد. جزییات اندام و فرم بدن آنها به رقصی تماشایی می‌ماند که در کنار هم بخشی از یک سمفونی را اجرا می‌کنند. بعلاوه ذاتا پرنده طرح‌واره‌های زیبایی و رهایی را در ذهن بیننده یادآور می‌سازد.»

امین کجوری متولد ۱۳۶۱ شیراز و کارشناس ارشد در رشته عکاسی از دانشگاه متروپولیتن لندن است. وی سابقه تدریس در دانشگاه‌ھای خارجی و داخلی از جمله دانشگاه متروپولیتن لندن و دانشگاه ھنر تهران را در کارنامه خود دارد. او پس از گذراندن دوره‌های عکاسی، از سال ۱۳۷۹ به طور حرفه ای به عکاسی پرداخت. ھمزمان با تحصیل در این رشته، به برگزاری نمایشگاه های گروهی و انفرادی متعددی پرداخته است. وی ھم اکنون به عنوان عکاس، مولف و مدرس، مشغول به فعالیت است.

کد خبر 6084120

دیگر خبرها

  • عکاسی باورنکردنی از سر شاپرک (عکس)
  • افتتاح سایت غرفه ایران در بینال ونیز
  • سایت پاویون ایران در شصتمین بینال هنر ونیز راه‌اندازی شد
  • انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!
  • پاسخ به ابهامات انجمن طراحان گرافیک/توجه به جوانان در هیات مدیره
  • اولین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • «سفر آخر» افتتاح شد/ عکس‌هایی از لحظات پایانی زندگی شهید آوینی
  • جزییات جشنواره عکس نیکوکاری تشریح شد
  • «پرنده، دیدنی است» به نمایش در می‌آید