Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت قطارهای مسافری رجا گفت: درصورتیکه تولید چرخ دنده قطار در مجتمع صنعتی فولاد اسفراین انجام شود حدود 10 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رجبی، مدیر عامل شرکت قطارهای مسافری رجا در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با بیان اینکه در شرایط اعمال تحریم‌ها بر کشور، خرید قطعات قطارهای مسافربری و باری به لحاظ انتقال ارز دچار مشکل شده، اظهار کرد: در چنین شرایطی واردات این قطعات با ریسک بالایی روبرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شرکت درصدد است که ریسک تامین قطعات مورد نیاز شبکه راه آهن کشور را در عقد قرار داد با صنایع داخلی از جمله مجتمع صنعتی فولاد اسفراین کاهش دهد.

رجبی در ادامه با یادآوری این مطلب که شرکت رجا توصیف تولیدات با کیفیت محصولات فلزی در مجتمع صنعتی فولاد اسفراین را شنیده است، عنوان کرد: در همین راستا، این شرکت درصدد برآمده است که تولید قطعات مورد نیاز قطارها را به مجتمع های صنعتی داخل کشوری از جمله فولاد اسفراین بسپارد تا ریسک تامین این قطعات کاهش یابد.

وی اعلام کرد: در گذشته شرکت رجا با مجتمع صنعتی فولاد اسفراین قراردادی در زمینه ساخت محورهای قطار را منعقد کرده بود.

وی ابراز امیدواری کرد: انجام مذاکرات جدید میان شرکت رجا با مجتمع صنعتی فولاد در زمینه تولید بانداژ و چرخ دنده قطار منجر به عقد قرارداد جدیدی شوند.

مدیر عامل شرکت قطارهای مسافری رجا گفت: درصورتیکه تولید چرخ دنده قطار در مجتمع صنعتی فولاد اسفراین انجام شود حدود 10  میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه خواهد داشت.

رجبی در خاتمه خواستار شد: دولت با اختصاص یارانه به تولیدات داخلی کشور کمک کند تا قیمت تمام شده اقلام کاهش پیدا کند تا قیمت تولیدات داخلی به قیمت های رقابت پذیر برسند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند

فارس- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز از صرفه جویی ۲۵۰ مگاواتی در توزیع برق شیراز با نصب کنتورهای هوشمند در این کلانشهر خبر داد.

محمد رضا سلاحی با اشاره به ابلاغ 180 برنامه عملیاتی شرکت توانیر برای گذر موفق از پیک تابستان 1403 گفت: توسعه اتوماسیون و هوشمندسازی به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم ماموریت‌های ابلاغی شرکت توانیر یکی از کلید واژه‌های مهم در کنترل پیک بار مصرف است که در تامین پایدار برق، رشد بهره وری، افزایش ضریب اطمینان و ایمنی، مدیریت بار، کاهش هزینه نقش بسزایی دارد.

وی در گفتگو با تسنیم گفت: با هدف ارتقای شاخص قابلیت اطمینان شبکه، با اختصاص اعتبارات ویژه، اقدامات شاخصی در نصب کنتورهای هوشمند، طرح‌های هوشمندسازی و کنترل‌پذیری شبکه توزیع اجرایی شده است.

وی گفت از سال 1401 تاکنون با نصب 200 کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق این شرکت رشد ده برابری داشته است.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند