Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-18@23:51:32 GMT

12 مرکز درمانی تا 22 بهمن به بهره برداری می رسد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۲۳۸۴

12 مرکز درمانی تا 22 بهمن به بهره برداری می رسد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عیسی مالمیر، مدیرعامل موسسه خدمات درمانی بسیجیان در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت 40 سالگی بسیج، به تشریح اقدامات و خدمات بهداشتی و درمانی به نیروهای بسیجی و مردم مناطق محروم کشور پرداخت و گفت: موسسه خدمات درمانی بسیجیان از سال ۷۴ فعالیت خودش را با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بسیجیان و خانواده های آنها در کشور آغاز کرد که این خدمات شامل درمان مستقیم در مراکز موسسه و درمان غیر مستقیم، از طریق همکاری با سایر دستگاه ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در راستای برنامه های احداث، خرید و توسعه زیرساخت های بهداشتی درمانی و تجهیز آنها تا کنون بالغ بر 122 هزار متر مربع فضای درمانی در سطح کشور احداث و راه اندازی شده است، ادامه داد: این مراکز موجبات اشتغالزایی بیش از 1600 نفر را بطور مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.
مالمیر تاکید کرد: این فضاها عمدتا با تاکید بر مناطق محروم کشور احداث شده اند. به طوری که بیش از ۴۶ مرکز درمانی داریم که ۳۷ مرکز در حال خدمات رسانی بوده و فعال هستند.
مدیرعامل موسسه خدمات درمانی بسیجیان با اعلام اینکه جامعه هدف ما نیروهای بسیجی و محرومان هستند، گفت: این موسسه، خود را مکلف و ملزم به ارائه خدمات به همه محرومان کشور می داند.

۷۰۰ تیم شهید رهنمون مشغول ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به محرومان

این مسئول از افتتاح ۱۲ درمانگاه جدید تا دهه فجر امسال در کشور خبر داد و گفت: تا پایان آذرماه ۴ درمانگاه در دو استان آذربایجان شرقی و خراسان رضوی، به صورت ویدئو کنفرانس، به بهره برداری می رسد و تا خرداد ۹۹، در مجموع 58 درمانگاه خواهد داشت.
وی با اشاره به پوشش بیمه ای ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار بسیجی در کشور، افزود: بیمه این افراد با سازمان تامین اجتماعی است.
مالمیر به بیمه تکمیلی بسیجیان هم گریزی زد و گفت: از سال ۸۸ تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر از بسیجیان از خدمات بیمه تکمیلی استفاده می کنند.
وی افزود: برای بیمه تکمیلی نیز موسسه خدمات درمان بسیجیان، یارانه ای ۵۰ تا ۶۰ درصدی پرداخت می کند که شامل بیمه رایگان عمر و حوادث بیمه آتش سوزی منزل نیز می شود.
مدیرعامل موسسه خدمات درمانی بسیجیان به اقدامات گروه های جهادی بسیج برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم مناطق محروم کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰۰ تیم شهید رهنمون در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به محرومان هستند که ۱۰۰ تیم در تهران بزرگ مستقر است.
وی با تاکید بر اینکه تیم های شهید رهنمون به صورت ثابت در مناطق جغرافیایی ثابت مشغول ارائه خدمات سطح یک به محرومان هستند، افزود: تاکید ما بر ثابت بودن حضور تیم ها در این مناطق است تا بتوانند پیگیر وضعیت سلامت مردم باشند و فقط به انجام ویزیت بسنده نمی شود.
مالمیر از فعالیت ۸۰۰ تیم بسیج جامعه پزشکی خبر داد و گفت: بیش از ۲۸۰ گروه جهادی از سال ۹۵ تا امروز به مناطق محروم اعزام شده اند و بیش از ۱۵۸ هزار نفر از هموطنان مناطق محروم از خدمات پزشکی و پیراپزشکی این تیم ها برخودار شده اند.

بهرمندی 6000 زوج بسیجی از طرح رویش امید


مدیرعامل موسسه خدمات درمانی بسیجیان، به سایر برنامه های این موسسه در نظام سلامت کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس اسناد بالادستی و در جهت تحقق بند ۱۲ سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه سلامت، به موضوع طب سنتی، سبک زندگی اسلامی-ایرانی و تعالی جمعیت ورود کرده ایم.
وی در رابطه با حمایت از زوج های نابارور بسیجی، به اجرای طرح رویش امید اشاره کرده و گفت: با توجه به بند 4 سیاستهای جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقاء پویائی و بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری و با عنایت به اینکه توسعه جمعیت، مسئله ای بنیادین در امر سیاستگذاری و برنامه ریزی آینده کشور است، حل مشکلات و موانع رشد جمعیتی از جمله حل مشکل ناباروری می تواند تأثیر بسزایی در افزایش نرخ رشد جمعیت ایفاء کرده و آینده ای روشن را برای کشور به ارمغان آورد .
مالمیر ادامه داد: در راستای تحقق اهداف مذکور بود که موسسه خدمات درمانی بسیجیان طرح رویش امید را به منظور حمایت از زوج های نابارور و با هدف توسعه دسترسی همه افراد به خدمات درمان ناباروری در دستور کار خود قرار داد تا ضمن ارتقاء سلامت زوجین سایر ابعاد سلامت آنان مثل مسائل اجتماعی ، روانی و معنوی خانواده نیز ارتقاء یابد.
به گفته این مسئول در این راستا در آذر ماه سال 95 همزمان با هفته مبارک بسیج قراداد همکاری با مرکز درمان ناباروری شهید صدوقی یزد و در سال های 96 و 97 با مراکز رویان تهران، جهاد دانشگاهی کرمانشاه و مرکز ناباروری میلاد مشهد منعقدشد.
مدیرعامل موسسه خدمات درمانی بسیجیان، هدف از این طرح را افزایش نرخ رشد جمعیت ، برقراری دسترسی عادلانه به خدمات درمان ناباروری جهت زوج های نابارور بسیجی ، کاهش پرداخت هزینه های درمان ناباروری از سبد هزینه ای خانوار و بهبود کیفیت ارائه خدمات به زوج ها عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه مشمولین این طرح زوج های ناباروری هستند که دارای تأییدیه استحقاق دریافت کمک هزینه از سازمان را داشته و سن خانم کمتر از 42 سال باشد و گفت: سالانه حدود1500زوج بسیجی از طریق این طرح توسط موسسه خدمات درمانی بسیجیان به مراکز ناباروری طرف قرارداد معرفی می شوند که از آذر ماه سال 1395 تا کنون بیش از 6000 زوج بسیجی جهت سیرمراحل درمان به این مراکز مراجعه کرده اند.

انتهای پیام/

20 / 20 دکتر عیسی مالمیر مدیرعامل موسسه خدمات درمانی بسیجیان ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به محرومان احداث، خرید و توسعه زیرساخت های بهداشتی درمانی ۷۰۰ تیم شهید رهنمون طرح رویش امید بهرمندی 6000 زوج بسیجی از

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، دکتر رضا وثوقی مقدم با اشاره به خدمات رایگان درمانی و مراقبتی به بیماران هموفیلی در کلینیک تخصصی سرور بیان کرد: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۵۹۰ پرونده فعال بیماران هموفیلی در این کلینیک موجود است.

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بیماران هموفیلی از مشهد و استان‌های مجاور در این مرکز درمانی تحت پوشش قرار گرفته و خدمات درمانی، پیشگیرانه، بهداشتی و آموزشی دریافت می‌کنند.

دکتر رضا وثوقی مقدم با اشاره به اینکه افراد مبتلا به هموفیلی به علت سطح پائین یا عدم وجود پروتئین‌هایی به نام فاکتور‌های انعقادی قادر به متوقف کردن روند خونریزی نیستند، خاطر نشان کرد: از جمله مهم‌ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری مستمر در جهت تامین فاکتور‌های انعقادی بیماران هموفیلی است.

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان با اشاره به خدمت رسانی به بیماران درخارج از شیفت افزود: بیمارستان امام رضا (ع) آماده خدمت رسانی به این بیماران در شیفت‌های غیر متعارف می‌باشدکه بیماران میتوانند با مراجعه از خدمات اورژانس بیمارستان بهره‌مند گردند.

دیگر خبرها

  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز
  • ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند