Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دومین نشست برنامه‌ریزی یادواره شهدای عشایر استان کرمان با همدلی نمایندگان دولت تدبیر و امید و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل فرمانداری جیرفت برگزار شد و تدابیر لازم برای برگزاری هرچه بهتر این آیین و برطرف شدن مشکلات عشایر اندیشیده شد.

تعامل دولت و سپاه با رنگ و بوی شهادت یادآور هشت سال جنگ تحمیلی بود که همه گوش به فرمان رهبری در مسیر دفاع از ارزش‌ها قدم برداشته و امروز این مهم را در برگزاری یادواره شهدا شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عشایر استان کرمان یکهزار و ۲۰۰ شهید تقدیم کرده‌اند

معاون اجرایی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: این استان یکهزار و ۲۰۰ شهید عشایر تقدیم انقلاب اسلامی کرده، لذا دیار کریمان به لحاظ تعداد شهدای عشایر، دومین استان کشور محسوب می‌شود.

سرهنگ پاسدار عباس ملایی افزود: سال گذشته نیز کنگره ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان برگزار شد که در برگزاری این مراسم شاهد هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی بودیم و این همکاری باعث شد تا کنگره کرمان، سرآمد کنگره‌های کشور شود.

معاون اجرایی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ۱۷ شهرستان در این استان، عشایرنشین دارند که می‌طلبد تمامی دستگاه‌ها با همراهی، هم افزایی و همکاری لازم، مشکلات این قشر از جامعه را برطرف کنند.

جیرفت میزبان یادواره شهدای عشایر استان کرمان

مشاور استاندار و مسوُول هماهنگی امور ایثارگران استان کرمان گفت: در نخستین نشست برنامه‌ریزی یادواره شهدای عشایر استان کرمان، فرماندار جیرفت پیشنهاد میزبانی این یادواره را مطرح کرد و پس از بررسی‌های لازم با این پیشنهاد موافقت شد.

علی شفیعی با بیان اینکه یادواره شهدای عشایر جنوب و شمال کرمان، سوم بهمن‌ماه جاری در جیرفت برگزار می‌شود، اظهار داشت: از ابتدای کلید خوردن یادواره شهدای عشایر تا کنون ۹ جلسه در مناطق مختلف استان در راستای هم‌افزایی برگزار شده که این نشست‌ها خروجی خوبی برای برگزاری یادواره و برطرف کردن مشکلات عشایر داشته است.

وی از تقبل هزینه‌های برگزاری یادواره شهدای عشایر توسط استاندار کرمان خبر داد و گفت: نماینده دولت تدبیر و امید در استان کرمان به برگزاری هر چه باشکوه تر این یادواره تاکید دارد.

مشاور استاندار و مسوُول هماهنگی امور ایثارگران استان کرمان از اعلام آمادگی و کمک‌های شهرداری جیرفت برای برگزاری یادواره شهدا تقدیر کرد و گفت: شهردار جیرفت و مجموعه شورای این شهر نقش مهمی در برگزاری یادواره شهدای عشایر استان در این شهرستان دارند.

برگزاری باشکوه یادواره شهدای عشایر استان کرمان در جیرفت

فرماندار جیرفت نیز با اشاره به نقش پررنگ و موثر عشایر در دوران دفاع مقدس، بر برگزاری باشکوه یادواره شهدای عشایر استان در این شهرستان تاکید کرد و گفت: طبق دستور استاندار همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این یادواره هستند.

وی امنیت و آسایش امروز جامعه را مرهون خون شهدا برشمرد و بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید در بین نسل جوان نهادینه شود.

رئیس شورای تامین شهرستان جیرفت بیان کرد: برگزاری یادواره شهدا نقطه عطفی برای پاسداری از راه شهیدان و ارزش‌های انقلاب است.

فرماندار جیرفت با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا افزود: یادواره شهدا باعث می‌شود که ما از شهدا جدا نشویم.

اعتبارات روستاهای بدون دهیاری به انجام امور عشایر اختصاص یابد

فرماندار جیرفت همچنین گفت: اعتبارات روستاهای بدون دهیاری را برای امور عشایر برنامه ریزی کنیم تا شاهد برطرف شدن مشکلات این قشر باشیم.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی متعهد شد تا ۲ مورد از قنوات عشایر را احیا کند، اظهار داشت: دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های مناطق محروم داشته است.

درخشش مردم دارالولایه جیرفت در برگزاری یادواره‌های شهدا

امام جمعه جیرفت نیز در این آیین گفت: مردم دارالولایه جیرفت طی سال‌های گذشته درخشش خود را در برگزاری یادواره‌های شهدا نشان داده‌اند.

حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر افزود: تعداد زیاد شهدای عشایر در استان کرمان جای تامل دارد که ببینیم چه میزان به جامعه عشایر خدمات رسانی شده است.

وی به برگزاری هر چه با شکوه‌تر یادواره شهدا تاکید کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی پرباری باید برای این یادواره در نظر گرفته شود.

وی ضمن تشکر از عملکرد مجموعه شهرداری و شورای شهر به ارائه چند پیشنهاد برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر یادواره شهدای عشایر پرداخت و گفت: شهرداری جیرفت ۱۴ تمثال شهید را به نیت ۱۴ معصوم، قبل از یادواره شهدای عشایر آماده و رونمایی کند.

امام جمعه جیرفت افزود: با توجه به حمایت از اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی تعدادی دفترچه با تمثال شهدای عشایری استان کرمان در راستای فعالیت های فرهنگی چاپ شود.

وی پیشنهاد برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی بین عشایر استان کرمان را مطرح کرد و گفت: این مسابقه با رویکرد حوزه ایثار و شهادت همراه با جوایز نفیس توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال و جنوب استان برگزار شود.

حجت‌الاسلام سعادت‌فر افزود: جهیزیه تعدادی از خانواده‌های نیازمند جامعه عشایر به مناسبت برگزاری یادواره شهدا تامین و توزیع شود.

وی ادامه داد: بانک‌های قرض‌الحسنه در حوزه اشتغال و کارآفرینی می‌توانند تسهیلاتی به جامعه عشایر ارائه کنند.

اهدای ۳۰۰ میلیون ریال کمک مالی برای برگزاری یادواره شهدا توسط شهرداری جیرفت

شهردار جیرفت هم از کمک ۳۰۰ میلیون ریالی به یادواره شهدای عشایر خبر داد و گفت: شهرداری و مجموعه شورای شهر جیرفت همواره در برگزاری یادواره‌های شهدا و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی پیش قدم بوده است. 

نعمت‌الله حسین‌زاده افزود: با تمام توان آماده همکاری برای برگزاری هر چه بهتر یادواره شهدای عشایر هستیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: شهرداری جیرفت میزبان بیشترین فرزندان شهید در بین ادارات جنوب استان کرمان بوده و این مساله باعث افتخار این مجموعه است.

شهردار جیرفت با بیان اینکه شهدا الگوهای مناسبی برای جوانان هستند، بیان کرد: شهیدان با تقدیم جان‌ خود در راه اسلام و انقلاب، راه و روش زندگی را به ما نشان دادند و ما نیز همواره باید در راه ولایت و انقلاب قدم برداریم.

  ساختمان اداری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به نام شهدای عشایر مزین شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز از مزین شدن نام ساختمان اداری جدید دانشگاه علوم پزشکی به نام شهدای عشایر خبر داد و گفت: شهدا نقش بزرگی در تثبیت انقلاب اسلامی ایفا کردند.

اصغر مکارم افزود: بدون شک بزرگداشت یاد و خاطره شهدا تکلیفی واجب بر همه ما است و این مهم همواره مورد تأکید امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده است.

برچسب‌ها فرهنگی ایثار و شهادت دولت تدبیر و امید جیرفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی ایثار و شهادت دولت تدبیر و امید جیرفت فرهنگی ایثار و شهادت دولت تدبیر و امید جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در مقابل جنگ نرم دشمن هوشیار باشند

امام جمعه آران و بیدگل ضمن تاکید بر برگزاری یادواره شهدا، گفت: مردم در مقابل جنگ نرم دشمن هوشیار باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آران و بیدگل، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل سلیمانی شامگاه دوشنبه در دیدار با عوامل برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم، اظهار داشت: حضور در یادواره شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی و فرصتی برای زنده نگه داشتن آرمان‌ها و ارزش‌هایی است که شهدا برای آن‌‌ها جان خود را فدا کردند.

وی در بیان اهمیت برگزاری یادواره شهدا و لزوم زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، گفت: یادواره شهدا نمادی از وحدت و همبستگی مردم در برابر دشمنان و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه آران و بیدگل با تاکید بر محتوای صحیح برنامه‌های یادواره شهدا و انتقال پیام‌های صحیح به مخاطبان خاطر نشان کرد: استفاده از روش‌های نوین و جذاب برای انتقال مفاهیم، مشارکت فعال خانواده‌‌های شهدا و ایثارگران، ایجاد فضایی معنوی و عرفانی، توجه به نکات اخلاقی و احترام به مقام شهدا باید از محورهای مهم این یادواره باشد.

سلیمانی، افزود: از دست‌اندرکاران یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل تقاضا کرد روایتگری در مورد پیام مهم شهدا و خاطرات آنان، تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، پخش فیلم و عکس از شهدا، برگزاری نمایشگاه آثار شهدا و نوحه‌خوانی در مورد مقام و جایگاه شهدا باید در اولویت مسئولان برگزاری یادواره‌ها باشد.

وی در بیان و تشریح معنا و مفهوم یادواره تاکید کرد: یادواره یعنی به یاد بیاوریم که چگونه شهدا با ایمان راسخ و اراده پولادین بر آرمان‌ها و ارزش‌‌های خود ایستادگی و مقاومت کردند و این چنین جاودانه شدند.

وی با دعوت از اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده معظم شهدا برای شرکت در این مراسم تاکید کرد: امروزه دشمن سعی دارد تا با جنگ نرم به اسلام ضربه وارد کند، بنابر این مردم باید در تمامی عرصه‌ها هوشیار بوده و با همان روحیه هشت سال دفاع مقدس، با مهارت و توانی که دارند با ابزار یزیدیان زمانه مقابله کنند.

انتهای پیام/803/

دیگر خبرها

  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • برگزاری یادواره شهدای قدس در میناب
  • مردم در مقابل جنگ نرم دشمن هوشیار باشند
  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  • برگزاری یادواره شهدای ورزشکار در بردسکن
  • استادیوم ورزشی شهر آباد تکمیل می‌شود
  • برگزاری یادواره ۳۴ شهید ورزشکار بردسکن
  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود