Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@14:00:18 GMT

تصویر دیدنی از کهکشان راه شیری

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۳۷۸۳

تصویر دیدنی از کهکشان راه شیری

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، ستاره‌شناسان و دانشمندان سازمان فضایی آمریکا موسوم به ناسا به تازگی موفق به ثبت تصویری دیدنی و مهم از قسمتی از کهکشان راه شیری شدند که می‌تواند جزئیات پنهانی از دوره حیات تعدادی از ستارگان را مشخص سازد. این تصویر به وسیله تلسکوپ قدرتمند هابل ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر جدیدی که به وسیله تلسکوپ هابل ثبت شده است در فاصله ۱۱ میلیارد سال نوری از زمین قرار دارد و در مقایسه با تصاویر قبلی ستاره‌هاییدر ۴.۵ میلیارد سال نوری دورتر را نشان می‌دهد. این ستاره‌ها در قسمتی از کهکشان به نام Sunburst قرار دارند. با کمی دقت به تصویر ثبت شده از منطقه Sunburst می‌توان یک خوشه عظیم از ستاره‌ها را مشاهده کرد.

بررسی‌های علمی نشان داده است میزان و شدت نور یک ستاره تا حد زیادی می‌تواند بیانگر سن یک ستاره باشد. دانشمندان ناسا معتقدند شدت نور ستاره‌های موجود منطقه Sunburst نشان می‌دهد میلیون‌ها سال از عمر این ستاره‌ها گذشته و حتی شاید برخی از آن‌ها در حال مرگ هستند. محققان آخرین تصویر ثبت شده به وسیله تلسکوپ هابل را کلیدی برای درک جزئیات پهان در کیهان دانستند.

با وجود پیشرفت چشمگیر صنایع فضایی در دهه گذشته و ارتقاء دانش فضایی دانشمندان و اخترشناسان، به جرات می‌توان گفت اطلاعات انسان‌ها از عناصر و اجرام موجود در کیهان بسیار اندک است و تلاش‌های گسترده برای شناخت ستاره‌ها، تاکنون اطلاعات زیادی را نصیب دانشمندان نکرده است.

تلسکوپ فضایی هابل قادر است تصاویر ثبت شده به وسیله لنز‌های شگفت‌انگیز خود را ۱۰ تا ۳۰ برابر روشن‌تر کند. این ویژگی به تلسکوپ کمک می‌کند تا ستاره‌ها و سیاراتی را که در فاصله میلیارد‌ها سال نوری از دستگاه قرار دارند مشاهده کرده و عکس‌هایی قابل تشخیص از آن‌ها را ثبت کند.

دانشمندان هزاران عکس ارسالی از نقاط ناشناخته فضا را مانند تکه‌های یک پازل در کنار هم قرار داده و تصویر و نقشه‌ای جامع از یک ناحیه کوچک از کیهان را ایجاد می‌کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تلسکوپ فضایی هابل ناسا تلسکوپ فضایی هابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ مرسلی گفت: مأموران انتظامی در اجرای این طرح عملیاتی، ۹ دستگاه خودرو و ۱۴ دستگاه موتورسیکلت را توقیف کردند.

وی افزود: وسائط نقلیه توقیف شده با حرکات مخاطره آمیز و دور دور زدن‌های مکرر موجب بی نظمی و آلودگی صوتی در شهر شده بودند که با دستور مقام قضایی متوقف و روانه پارکینگ شدند.

دیگر خبرها

  • سفر در فضا و زمان؛ میراث ماندگار هابل
  • تلسکوپ فضایی هابل ۳۴ ساله شد
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • رفع معارضین مسکونی از مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین آزادراه شهید شوشتری
  • رفع آخرین معارضان طرح آزادراه شهید شوشتری
  • تصاویر نجومی چهارم اردیبهشت (۲۳ آوریل)
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان