Web Analytics Made Easy - Statcounter

پویش باورهای مردمی کیفیت محصولات لبنی بهانه ای شد تا صنعتی شدن مواد غذایی مازندران بررسی موشفکافانه شود. ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، صنعت‌گران مواد غذایی مازندرانی با راه اندازی پویش باورهای مردمی کیفیت محصولات لبنی علاوه بر تاثیرگذاری بر افزایش سرانه مصرف لبنی به دنبال غلط یا درست بودن صنعت جواد غذایی گام برداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غذا مهم‌ترین اصل در زندگی روزمره بشریت بوده است به گونه ای که از ابتدای خلقتش با گیاه‌خواری و خام‌خواری پس از دوران‌های متفاوت به طبخ و آماده‌سازی انواع موادغذایی به روش‌های متفاوت رسید.

امروزه با وجود قرار گرفتن دنیای پیشرفته استفاده از مواد غذایی هنوز سبک سنتی در برخی کشورها مشاهده می‌شود و با وجود راه اندازی انواع صنایع مواد غذایی هنوز از شیوه‌های قدیمی در استفاده از اغذیه به کار گرفته می‌شود.

در ایران نیز با وجود ایجاد کارخانجات موادغذایی همچنان در مناطق مختلف به روش سنتی به استفاده از مواد غذایی می‌پردازند و حتی بر باورها و اعتقادات خود بر مصرف آنها این شده اند.

توزیع مواد غذایی به مدت یک‌ ماه در بین زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقیسردار جلالی: نظارت بر تولید مواد غذایی در کشور تشدید شوداینفوگرافی| آمار دورریز مواد غذایی در ایران و جهان

در این عرصه تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی به خصوص مازندران با نگرانی‌هایی مبنی بر کاهش سرانه مصرف این مواد غذایی به ویژه فرآورده‌های لبنی گام‌هایی جدی برداشتند تا مردم را به همراه کشورهای پیشرفته به مصرف لبنیات و افزایش سرانه آن روی آورند.

مسئولان، صنعتگران، تولیدکنندگان و کارشناسان صنایع مواد غذایی استان مازندران این بار دومین پویش باورهای مردمی کیفیت محصولات لبنی به میزبانی شهرستان آمل با حضور رسانه‌های این استان در سالن اجتماعات ولی عصر ارشاد آمل برگزار کردند تا علاوه بر افزایش سطح آگاهی مردم بر غلط یا درست بودن صنعتی شدن لبنیات، در افزایش سطح سرانه مصرف فرآورده های لبنی تاثیر بسزایی ایفا کنند.

رئیس اداره آموزش اداره کل استاندارد استان مازندران در این پویش مهم‌ترین هدف برگزاری این پویش را ارائه اطلاعات صحیح و مفید بر مصرف کننده جهت استفاده از صنعت موادغذایی بیان کرد و گفت: در حوزه صنعت 120 باور از مردم جمع آوری شده که به نوعی اشتباه رواج یافته است و از این تعداد 20 باور در بخش صنعت لبنی و مواد غذایی است.

سیدرضا حجازیان با تاکید بر اینکه در مازندران لبنیاتی مبنی بر ارگانیک معرفی نشده و در این امر در حال اقدام است، افزود: ارائه محصولات ارگانیک اساسا یک تبلیغ کذب و فقط با نیت سوء استفاده از عدم آگاهی شهروندان است و این شیوه جدید تبلیغی برای برخی سودجویان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: کارخانجات لبنی در این استان از نظارت بالایی برخوردار هستند و مهم‌ترین برنامه بر راه اندازی این پویش نی شناسایی باورها و مسائل مردمی با دریافت نظرسنجی است.

حجازیان عنوان کرد: تاکنون تلاش‌های زیادی برای اعتمادسازی مردم به محصولات صنعتی تحت نظارت استاندارد انجام شده است.

وی با اعلام اینکه ایران از بین 175 کشور دنیا در عضویت سازمان بین المللی استاندارد رتبه 21 ام قرار گرفته است، گفت: البته با این رتبه قابل قبول در جایگاه مورد رضایت کنار کشورهای توسعه یافته قرار نگرفتیم.

کارشناس غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه در امر لبنیات باید به دو نکته تنوع و تعادل را رعایت کنیم، افزود: با تقسیم بندی موادغذایی در پنج گروه هر یک از این گروه‌ها در مناطق مختلف متفاوت تعریف شده است.

مکرمی با بیان اینکه در صنعت موادغذایی ناظران و کارشناسان مجربی آن به طور مداوم به نظارت صنایع غذایی می پردازند، گفت: با وجود باورهایی بر ایجاد بیماری سرطان بر استفاده از انواع موادغذایی هم اکنون در 10 قطب دانشگاهی دنیا در حال بررسی این بیماری در مناطق مختلف هستند.

وی با اشاره به درج تاریخ تولید و انقضاء برروی لبنیات بیان کرد: درج تاریخ در کارخانجات لبنی متفاوت است و نمی توان تاریخ دقیقی بر تاریخ تولید پرداخت زیرا برخی تولیدات غیرقانونی قرنطینه شده سپس وارد بازار می شود.

گزارش از کبریا مقدس

انتهای پیام/ 684/ ت

R41358/P/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۴۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی   آذربایجان غربی  با تقدیر از زحمات کارشناسان بهداشت محیط از مردم خواست مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها و اماکن معتبر خریداری و از خرید از مراکز نامعتبر و دستفروشان پرهیز کنند.

 دکتر ریخته گر همچنین افزود: شهروندان  می توانند هرگونه موارد عدم رعایت موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را  با سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات  ۱۹۰ وزارت بهداشت درمیان گذارند، تا در اسرع وقت توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز بهداشتی مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات قانونی لازم در آن خصوص انجام پذیرد.

دیگر خبرها

  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند