Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-03-28@08:14:34 GMT

هشدار حقوقی به خریداران مسکن مهر

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۵۶۰۰

کارشناسان بانکی با توصیه به خریداران مسکن مهر برای انجام هرچه سریعتر مراحل فروش اقساطی این واحدها، یک هشدار حقوقی نیز خطاب به این گروه از مالکان مطرح می‌کنند. به گزارش جنوب نیوز و به نقل از نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کارشناسان امور بانکی به خریداران و مالکان مسکن مهر توصیه می‌کنند، هر چه سریعتر نسبت به فروش اقساطی و دریافت دفترچه اقساط واحد مسکن مهر خود اقدام و فرآیند پرداخت اقساط ماهانه این واحدها را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حالی که هم اکنون بخش زیادی از واحدهای مسکن مهر به مرحله فروش اقساطی و دریافت دفترچه قسط رسیده است، اما همچنان برخی از مالکان و خریداران این واحدها اقدام به دریافت دفترچه قسط و مراجعه به بانک برای انجام عملیات فروش اقساطی نکرده‌اند.

این در حالی است که یکی از شروط نقل و انتقال مالکیت و خرید وفروش مسکن مهر به صورت رسمی دریافت دفترچه یا همان کارت قسط است؛ از سوی دیگر خریداران این واحدها که هم اکنون به مرحله فروش اقساطی رسیده‌اند با اقدام هر چه سریعتر برای دفترچه قسط و شروع پرداخت اقساط ماهانه خود مشمول پرداخت جرایم تاخیر نخواهند شد.

مسئولان نظام بانکی همچنین این اقدام را نه تنها به نفع مالکان مسکن مهر بلکه به نفع جریان تسهیلات دهی به سایر بخش ها عنوان می کنند؛ واحدهای مسکن مهر با استفاده از خط اعتباری بانک مرکزی احداث شد؛این در حالی است که براساس مصوبه های بعدی قرار شد از محل بازگشت منابع تعریف شده برای ساخت و تسهیلات مسکن مهر به سایر متقاضیان مسکن تسهیلات داده شود. طی دو سه سال گذشته بخشی از تسهیلات پرداختی به پروژه های مسکن مهر از محل بازپرداخت تسهیلات اولیه به پروژه های تحویل داده شده (از محل پرداخت اقساط ماهانه صاحبان واحدهای مسکونی مهر) تامین اعتبار شده است.

از سوی دیگر، یکی از شروط تسریع در اجرای سایر طرح های بخش مسکن امکان تامین مالی این طرح ها است که یکی از منابع تعریف شده برای این موضوع منابع و وجوهی است که از محل پرداخت اقساط مسکن مهر بازگشت داده می‌شود.

مسوولان شبکه بانکی، طی مراحل اداری برای دریافت دفترچه اقساط مسکن مهر را مراحل دشواری نمی دانند؛افرادی که کار ساخت واحد آن ها به پایان رسیده است می توانند با مراجعه به بانک مسکن-بانک عامل پرداخت کننده تسهیلات مسکن مهر-نسبت به دریافت دفترچه اقساط خود اقدام کنند.

در زمان نقل و انتقال مالکیت واحدهای مسکن مهر نیز خریدار و فروشنده مسکن مهر با مراجعه به بانک نسبت به انتقال تسهیلات به فرد خریدار و انتقال ضامن اقدام می کنند؛هر چند در صورت تمایل طرفین، فروشنده یا مالک اولیه می تواند رقم باقی مانده از تسهیلات واحد را با بانک تسویه کند و خریدار اقدام به خرید نقدی واحد مسکونی مورد نظر کند.

یک احتیاط کارشناسی که کارشناسان بانکی خطاب به مالکان اولیه مسکن مهر اعلام می کنند آن است که حتما در زمان فروش واحد مسکن مهر نسبت به جایگزینی ضامن و انتقال تسهیلات به فرد خریدار اقدام کنند؛برخی از مالکان مسکن مهر در زمان فروش واحد در انتقال تسهیلات و جایگزینی ضامن کوتاهی می‌کنند و پس از فروش واحد به فرد خریدار و در صورت عدم انجام تعهد پرداخت اقساط از سوی خریدار با مشکلات بسیاری مواجه می شوند.

کارشناسان و مسوولان بانکی به مالکان مسکن مهر توصیه می کنند از آنجا که فرآیند دریافت دفترچه اقساط مسکن مهر پروسه ای دشوار نیست لازم است آن دسته از خریداران این واحدها که تاکنون نسبت به دریافت دفترچه اقساط خود اقدام نکرده اند از طریق مراجعه به بانک مسکن مراحل دریافت این دفترچه را پشت‌سر گذاشته و کارت قسط دریافت کنند.

این در حالی است که هم اکنون امکان پرداخت الکترونیک اقساط نیز وجود دارد و مالکان مسکن مهر به راحتی می توانند از طریق درگاه اینترنتی بانک مسکن اقدام به پرداخت اقساط کنند بدون آنکه نیازی به مراجعه به بانک برای پرداخت قسط داشته باشند.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد

مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: واگذاری اراضی به متقاضیان نقش موثری در اجرایی شدن پروژه های نهضت ملی مسکن دارد و از سوی دیگر زمینه ساز محقق شدن شعار سال می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر واگذاری اراضی و همچنین پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به متقاضیان می تواند زمینه ساز افزایش مشارکت مردمی در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن شود.

او اظهار کرد: تجربه نشان داده است که واگذاری اراضی و همچنین حمایت از خود متقاضیان برای اجرایی شدن این طرح ها می تواند روند ساخت و اجرای پروژه ها را تسریع کند بنابراین اعتماد به این بخش می تواند زمینه را برای ثبات بازار  مسکن فراهم می‌کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند در سال ۱۴۰۳
  • قانون وام ازدواج ، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و مسکن در سال ۱۴۰۳
  • شرایط دریافت ۷۰۰ میلیون تومان وام ازدواج اعلام شد/ شرط مهم برای پرداخت وام سه میلیاردی به خانواده‌های فاقد مسکن/ وام فرزندآوری چند میلیون تومان شد؟
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و مسکن
  • قانون وام ازدواج، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزند و مسکن به شبکه بانکی
  • پرداخت بیش از ۴۵ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی به متقاضیان