Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@17:43:50 GMT

فواید بی نظیر دمنوش اسطوخودوس

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۵۹۵۹

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: گیاه اسطخودوس خواص بی‌نظیری دارد و بیماری‌های عصبی را می‌توان با آن درمان کرد. ناطقان: داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی خواص و طرز تهیه چند دمنوش که با گیاه اسطوخودوس است را معرفی کرد.

او افزود: افرادی که زود عصبی می‌شوند برای درمان عصبانیت خود می توانند روزانه ۳۰ گرم اسطخودوس را در یک لیتر آب دم کرده و صبح و شب میل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دمنوش برای تقویت اعصاب، تقویت حافظه و رفع فراموشی مفید بوده و شادی آور است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: افرادی که به تشنج مبتلا هستند می توانند ۱۵ گرم اسطوخودوس، ۱۰ گرم بو مادران و ۱۰ گرم باد رنج بویه را در یک لیتر آب جوشانده واستفاده کنند. این دمنوش برای درمان انواع تشنج‌ها و سستی اعضای بدن موثر است.

حاج محمدخانی گفت:  بهترین درمان ترس استفاده از دمنوش  ترکیبی ۲۰ گرم اسطوخودوس، ۱۰ گرم سمبل الطیب، ۱۰ گرم بادرنجبویه و یک لیتر آب  است؛ افراد این ترکیب را پس از ده دقیقه جوشاندن میل کنند. این دمنوش برای از بین بردن ترس، دلهره، تپش قلب، و درمان خواب‌های ترسناک مفید است.


او تصریح کرد: برای درمان درد‌های گوارشی افراد از جوشانده ترکیب اسطوخودوس، بومادران، افسنتین و آویشن به نسبت مساوی در یک لیتر آب  استفاده کنند. مصرف این دمنوش برای درمان انگل‌های گوارشی، کمک به کاهش غلت کودکان در خواب و درد‌های گوارشی موثر است.


حاج محمدخانی بیان کرد: افرادی که با بیماری میگرن مواجه هستند می توانند ۱۰ گرم اسطوخودوس، ۱۰ گرم بادرنجبویه ۱۰ گرم مرزنجوش، ۱۰ گرم ناخنک را در یک لیتر آب جوشانده و روزی دو فنجان از این دمنوش را میل کنند. این دمنوش برای درمان انواع سردرها، به ویژه سردرد‌های میگرنی مفید است. این دمنشو برای افرادی که که به سردرد‌های ناشی از فشار خون مبتلا هستند مضر است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی یادآوری کرد: افرادی که دچار کولیت های عصبی هستند برای درمان آن ؛ ۵۰ گرم اسطخودوس را در یک لیتر آب دم کنند و روزانه دو فنجان میل کنند. این دمنوش کمک فراوانی به درمان کولیت های عصبی، ضرب خوردگی‌های سر و بند آمدن ادار شبانه کودکان با منشاء عصبی موثر عمل می‌کند.


او گفت: حمام دارویی اسطوخودوس برای درمان نقرس مفید است؛ افراد می توانند ۲۰۰ گرم اسطوخودوس را در ۵ لیتر آب جوشانده و پس از غلیظ شدن آن را به آب وان حمام اضافه کنند. این حمام دارویی برای درمان نقرس، کوبیدگی و در رفتگی بدن و آرامش اعصاب مفید است.

حاج محمد خانی در پایان یادآوری کرد: افرادی که مشکلات ریوی دارند گیاه اسطوخودوس را با کتیرا و یا صمغ عربی میل کنند؛ همچنین گرم مزاجان این گیاه را همراه با سکنجبین میل نمایند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: دمنوش ، عصبانیت ، اسطوخودس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دمنوش عصبانیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد بی نظیر رونالدینیو مقابل میلان (لیگ قهرمانان اروپا - 18 آوریل، 2006) / فیلم

سال 2006 در چنین روزی و در چارچوب دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2005/06،‌ دو تیم میلان و بارسلونا در ورزشگاه سن سیرو به مصاف هم رفتند. این دیدار با تک گل ژولی، 1-0 به سود بارسلونا به پایان رسید.

دانلود (10.6MB)

دیگر خبرها

  • همسویی بی‌نظیر در توسعه اردبیل
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • عملکرد بی نظیر رونالدینیو مقابل میلان (لیگ قهرمانان اروپا - 18 آوریل، 2006) / فیلم
  • برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • ریواس کجا می‌روید؟ چند است؟ فواید ریواس چیست و چطور باید آن‎را خورد؟
  • کتری هوشمند شیائومی چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • خوشامدگویی با آتش و دود؛ استقبال بی نظیر هواداران بارسلونا از اتوبوس این تیم پیش از دیدار با پاری سن ژرمن / فیلم