Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  در گفت‌وگو با  خبرنگار دفاعی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رزمایش مدافعان آسمان ولایت ٩٨ گفت: رزمایش‌های نظامی هر ساله براساس فلسفه وجودی نیرو‌های مسلح به عنوان اولین اولویت و ماموریت آن‌ها که حفظ و ارتقای آمادگی رزمی نیرو‌های مسلح طراحی و اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال هم با توجه به وضعیت و سناریو‌های محتمل درباره تهدیدات پیرامونی کشور، نیروی پدافند هوایی ارتش طراحی کردند.

او ادامه داد: در این رزمایش اقدام با محوریت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش در حوزه پدافند انجام شد که در واقع برای نظارت و مدیریت پدافند یکپارچه با تمام امکانات ارتش و هوافضای سپاه طراحی و اجرایی شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش درباره نحوه هماهنگی برای اجرای رزمایش مدافعان آسمان ولایت ٩٨ اظهار کرد: برای اجرای این رزمایش جلسات متعددی برگزار شد که هر کدام از نیرو‌ها نظرات خود را بیان کردند که در نهایت رزمایش براساس سناریوی محتمل تهدیدات با هدف هم افزایی هر چه بیشتر نیروها، نمایان شدن نقاط ضعف و ارتقای نقاط قوت برنامه ریزی شد.

وی درباره نقش نیروی هوایی در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ٩٨ نیز تاکید کرد: نیروی هوایی به عنوان اولین لایه پدافند در عمق، با هواپیما‌های رهگیر شکاری خود در قالب این سناریو اقدام می‌کرد. یعنی آن‌ها باید در شبکه یکپارچه پدافند عملیات و ماموریت خود را انجام می‌دادند.

او ادامه داد: البته دلیل آن بود که امروزه تهدیدات هواپایه یکی از محتمل‌ترین تهدیدات ما هستند، چه در قالب هواپیما‌های با سرنشین، بدون سرنشین و همچنین انواع موشک‌های دورایستا. به همین دلیل نیروی هوایی در این رزمایش به عنوان نیروی مهاجم هم حاضر بود و انجام بخشی از ماموریت را برعهده داشت.

امیر سرتیپ هادیان عنوان کرد: نقش نیروی هوایی به عنوان نیروی مهاجم در قالب نیرو‌های کشور آبی با هواپیما‌های اف ۴، اف ١۴، میگ ٢٩ و در قالب کشور نارنجی با هواپیما‌های به عنوان مهاجم سناریو‌های محتمل از طریق حمله هوایی با استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین و با سرنشین را برعهده داشت.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش با اجرای این رزمایش فرصت داشت تا وضعیت تجهیزات، نیروی انسانی، آموزش‌های مورد نیاز و مباحث خاص در رزم هوایی  ارزیابی کند و آنها را با آخرین روش‌های مطرح تطبیق داده و به خدمت بگیرد.

او افزود: از مهم‌ترین کار‌های انجام شده در این حوزه می‌توان به انتقال تجربیات خلبانان باسابقه به خلبانان جوان، بررسی آمادگی فنی و مهندسی نیروی هوایی در حوزه آفندی و پدافندی، ارزیابی میزان آمادگی در حوزه پهپادی و نقش آن در میدان رزم و بسیاری از مباحث جنگ الکترونیک و شناسایی مناطق مختلف با عکس برداری توسط یگان‌های ما از سه پایگاه شهید لشکری تهران، شهید نوژه همدان و شهید بابایی اصفهان به اجرا درآمد و ماموریت‌های خود را به طور موفقیت آمیز انجام دادند.

امیر سرتیپ هادیان در پایان نتایج رزمایش مدافعان آسمان ولایت ٩٨ را مثبت ارزیابی و تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی و طراحی های انجام شده برای نیروی هوایی در این رزمایش، به تمام اهداف تعیین شده دست پیداکردیم. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش نیروی هوایی ارتش رزمایش مدافعان حریم ولایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک انسان قرار گرفت.

اولین نبرد هوایی بین انسان و هواپیمای تحت کنترل هوش مصنوعی توسط نیروهای هوایی ارتش آمریکا برنامه‌ریزی شده بود.

دارپا، آژانس تحقیقاتی پیشرفته دفاعی دولت آمریکا، با انتشار این اطلاعات فاش کرد که این نبرد هوایی ماه سپتامبر سال گذشته میلادی بین یک جنگنده «اف-۱۶» به خلبانی یک انسان با یک هواپیمای نظامی آزمایشی مجهز به هوش مصنوعی در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا صورت گرفت.

گفته می‌‌شود این نبرد هوایی در ارتفاع بیش از ۶۰۰ متر از سطح زمین برای آزمایش میزان قدرت و پیشرفت هوش مصنوعی انجام شد. ارتش آمریکا در مورد این نبرد‌ هوایی اطلاعاتی فاش نکرده است.

دارپا در بیانیه مطبوعاتی خود از نبرد بین یک هواپیمای کنترل شده با هوش مصنوعی و یک هواپیمای کنترل شده توسط انسان به عنوان «نقطه عطفی در تاریخ» یاد کرده است.

بیل گری، از مدرسه خلبانی آزمایشی ارتش ایالات متحده گفت: «انتظار می‌رود که این آزمایش‌ها ادامه یابد».

ارتش آمریکا چند سال است که بر روی تولید هواپیماهایی نظامی کار می‌کند که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شوند. نیروی هوایی ایالات متحده پیش از این تجربه چند مورد 

گفته می‌شود تا کنون بیش از ۲۱ پرواز آزمایشی نیز در این راستا انجام گرفته و در ماه فوریه ۲۰۲۳ نیز هوش مصنوعی برای اولین بار هدایت یک هواپیمای نظامی را نزدیک به ۱۷ ساعت در دست داشته است.

 

دیگر خبرها

  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • بزرگداشت شهید قرنی در مرکز پدافند هوایی سمنان
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم
  • بی‌بی‌سی: عبور موشک‌های ایران از پدافند هواییِ چند لایه اسرائیل
  • بی‌بی‌سی: موشک‌های ایران از پدافند هواییِ چند لایه اسرائیل عبور کردند