Web Analytics Made Easy - Statcounter

آوات بازیار روز دوشنبه در در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شکار پرندگان خشکی‌زی و کنارآبزی همچون کبک و کبوتروحشی، سار معمولی، چنگر، اردک سرسبز، انقوت، غاز خاکستری، خوتکای معمولی، تنجه و باقرقره شکم سیاه که ممنوعیت شکار ندارند، با این مجوز صادر شده است.

وی با بیان اینکه این مجوز شکار در محدوده مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، ممنوع بوده اظهار داشت:  این مجوزها تا ۱۹ بهمن ماه اعتبار دارد و برابر مقررات صید و شکار فقط افرادی که مجوز حمل سلاح و دفترچه شکار دارند، می‎‌توانند برای اخذ پروانه شکار در اوقات اداری به اداره حفاظت محیط زیست بوکان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هزینه صدور هر پروانه ۲ میلیون ریال برای شکار پرندگان کنارآبزی و یک میلیون ریال برای پرندگان خشکی‌زی  تعیین شده و فرد متقاضی تنها مجاز به خرید مجوز شکار یک نوع پرنده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بوکان بیان کرد: برابر این قانون، شکار تنها در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته مجاز است و شکارچیان در هر سفر شکار می توانند بر اساس نوع پروانه صادر شده فقط تعداد مندرج در پروانه را شکار کنند و در صورت تخلف با آنان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ برگ مجوز شکار برای بوکان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: افرادی که اقدام به شکار در مناطق ممنوعه یا گونه های غیرمجاز کنند، علاوه بر برخورد قانونی و لغو پروانه شکار، محرومیت آنان از شکار برای سالهای بعد نیز اعمال می‌شود.

۷۰ درصد اراضی بوکان که بیش ۱۸۰هزار هکتار را شامل می‌شود، منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.

برچسب‌ها محیط زیست صدور مجوز بوکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست صدور مجوز بوکان محیط زیست صدور مجوز بوکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به دستگیری ۳۶۷ متخلف زیست محیطی طی پارسال استان، گفت: در این مدت ۳۵۷ فقره پرونده تخلف‌زیست محیطی در حوزه شکار و صید غیر مجاز در استان تشکیل شده است.

وی افزود: از متخلفان صید و شکار غیرمجاز پارسال ۲۴۹ قبضه سلاح شکاری و جنگی غیرمجاز ضبط و تحویل مراجع ذیربط شد.

شهند اضافه کرد: همچنین پا سال هزار و ۷۰۰ رأس دام از مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست اخراج شدند و بیش از ۲۵۵ هکتار از اراضی تحت مدیریت و حاشیه تالاب‌ها اطفای حریق شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه این استان از تنوع زیستی و حیات وحش منحصر به فردی درکشور برخوردار است، ادامه داد: ۵۶ گونه پستاندار وحشی، ۵۸ گونه خزنده و ۶ هزار رأس چهارپای وحشی در زیستگاه‌های استان زندگی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان
  • دستگیری ۸۷ متخلف زیست محیطی در استان قزوین
  • شناسایی و دستگیری شکارچی حرفه‌ای دنا
  • دسته ۲۰ راسی قوچ و میش ارمنی در بوکان مشاهده شد
  • مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • عکس یادگاری با لاشه در همدان، شکارچی متخلف را به دام قانون انداخت
  • مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
  • رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه قرق‌های شکار
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در ۵ شهر مازندران
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی