Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: انسداد ورودی بی‌سوادی را انجام دهیم.

محمود ثمینی در شورای پشتیبانی سوادآموزی لرستان اظهار کرد: سالیان سال است با موضوع بی‌سوادی مواجه‌ایم.

وی ادامه داد: عارضه‌یابی و مراقبت نکردیم و امروز شاهد افراد بازمانده از تحصیل در استان هستیم، سؤالی که به ذهن متبادر می‌شود این است که چه دلایلی سبب شده که با بی‌سوادی این افراد مواجه شویم؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تأکید بر اینکه انسداد ورودی بی‌سوادی را انجام دهیم، بیان کرد: باید از تمام سرمایه‌ها و ظرفیت‌های نهادها و خیرین استفاده شود تا لازم التعلیم‌ها در اوج نشاط و به‌موقع به مدرسه بروند نه اینکه ۱۰ سال از زمان مدرسه آنها بگذرد و سپس به فکر تحصیل آنان بیفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثمینی با بیان اینکه بسیاری از بازماندگان از تحصیل تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و نهادهای حمایتی نیستند، افزود: یکی از عواملی که این افراد نتوانستند تحصیل کنند ممکن است اعتیاد والدین آنان باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه باید تیمی تشکیل و این افراد لازم التعلیم را شناسایی کرد، گفت: چنانچه والدین این کودکان از تحصیل آنان ممانعت کنند تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

وی افزود: باید ورودی‌های بی‌سوادی در استان را با کمک ثبت احوال سد کنیم چنانچه قبل از انقلاب جلوی این عارضه را می‌گرفتیم الآن شاهد این بی‌سوادی در استان نبودیم؛ البته این مشکل کشوری است و تنها مختص استان نیست.

ثمینی اضافه کرد: حتی شرط ورود بکار افراد در کارخانه‌های سوادآموزی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان عنوان کرد: ریشه‌کنی بی‌سوادی موضوعی عمومی است و باید همه با هر توان و امکانی در این راستا یاری‌رسان باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ریشه کنی بی سوادی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند

سردار یوسف ملک‌زاده با اشاره به اینکه فضای مجازی جولانگاه انواع ناهنجاری‌ها و مشکلات است، گفت: امروزه در فضای مجازی بعضی افراد قصد دارند با القای شبهات، گسترش و ترویج سریع شایعات و تاثیرات منفی، آرامش را از جامعه بگیرند و التهاب ایجاد کنند که باید در این فضا فرهنگ سازی، قانون گذاری صحیح و نظارت بر تولید محتوا در دستور کار قرار گیرد.  

او با اشاره به نقش موثر رسانه در کنار پلیس، تصریح کرد: از همکاری صمیمانه اصحاب رسانه در پوشش به موقع اقدامات پلیس قدردانی می‌کنم.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به طبع آدمی که مشتاق شنیدن خبر است، گفت: انتشار اخبار در مجموعه انتظامی باید مهندسی شده باشد و به موقع به سمع مردم عزیز برسد.  

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • این افراد از خدمت سربازی معاف شدند
  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • آداب دعا موقع افطار چیست؟ +فیلم
  • در غرب تحصیل کرد اما آثارش به شدت ایرانی است
  • روحانی: به‌موقع بایستیم و بجنگیم، به‌موقع باید صلح کنیم
  • پذیرش ۴۰۰۰ نفر در ستادهای اسکان فرهنگیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • بازدید بیش از ۱۹ هزار گردشگر از قلعه «فلک‌الافلاک» لرستان
  • ترک تحصیل ۹۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته
  • ازدواج و تحصیل اولویت امسال کمیته امداد کشور
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند