Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ملی لبنان از وقوع درگیری‌های مجدد بین حامیان سعد حریری و دو گروه شیعه جنبش امل و حزب‌الله لبنان خبر داد که به حد تیراندازی‌هایی در بیروت رسید. حزب‌الله لبنان نیز جنایت وحشتناک در اتوبان الجیه را محکوم کرد.

به گزارش تابناک، به نقل از شبکه المنار، حزب الله لبنان در بیانیه‌ای جنایت وحشتناک در اتوبان الجیه در صبح روز دوشنبه را که به مرگ دو شهروند مرد و زن در داخل خودرویشان منجر شد، محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: آن دو در خودرویشان سوزانده شدند. این دو به نام‌های حسین شلهوب و سناء الجندی در خودروی خود سوار بودند که این جنایت وحشتناک از سوی مزدورانی که مسیرها را بند آورده بودند، صورت گرفت، این بدترین جنایت و سخیف‌ترین اقدام تروریستی در حق شهروندان بی‌گناه لبنانی است که قصد عبور از مسیرها برای رفع حاجت‌شان را داشتند.

طبق بیانیه این حزب‌، این جنایت گناهکارانه در حق دو هم‌وطن عزیز به منزله هدف گرفتن تمام لبنانی‌هاست که صلح داخلی و ثبات اجتماعی را تهدید می‌کند ما از همه می‌خواهیم مسؤولیت پذیر باشند و عوامل این جنایت تروریستی را شناسایی و به سزای عمل‌شان برسانند.

حزب‌الله لبنان به دختر این زن و شوهر لبنان و ساکنان جنوب تسلیت گفت.

همچنین خبرگزاری لبنان گزارش داد، درگیری‌ها برای دومین شب متوالی در لبنان رخ داد که هشداری است نسبت به اینکه تظاهرات لبنان که تاکنون ماهیت مسالمت‌آمیز داشته وارد مرحله‌ای خونبار می‌شود که ممکن است خشونت‌ها را به بحران سیاسی این کشور گره بزند.

یک فایل ضبط شده که شبکه ال. بی.سی.آی لبنان منتشر کرد، تصاویری از تیراندازی شدید در اطراف پل الکولا در بیروت را نشان داد که منبع این تیراندازی و نیز آمار زخمی‌ها مشخص نیست.

رسانه‌های لبنانی گزارش دادند، حامیان حزب‌الله لبنان و جنبش امل در تلاش برای باز کردن راه‌ها که معترضان آنها را بسته بودند سعی کردند چادرهای معترضان حامی سعد حریری، نخست وزیر مستعفی را جمع کنند که نیروهای امنیتی مجبور به مداخله و شلیک تیر هوایی و نیز باز کردن اجباری مسیرها شدند.

حزب‌الله لبنان و جنبش امل از نقشی تاثیرگذار در دولت ائتلافی به رهبری حریری برخوردارند؛ دولتی که ۲۹ اکتبر در پی اعتراضات استعفا کرد.

جریان المستقبل وابسته به سعد حریر از حامیانش خواست در هیچ خیزش اعتراضی مشارکت نکنند و از هرگونه تجمع عظیم دوری کنند تا کشور را دچار آشوب نکنند.

از طرفی به محل تحصن در میدان شهر الصور در جنوب لبنان حمله شد. خبرنگار الجزیره گزارش داد، گروهی از معترضان به میدان العلم در شهر صور حمله کرده و چادرهای برپا شده را خراب کردند، نیروهای ارتش نیز برای کنترل اوضاع مداخله کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین قدیانی عباس کشاورز محمود حجتی هفته بسیج پگاه آهنگرانی یارانه حمایتی مهناز افشار کد دستوری طرح معیشتی لبنان حزب الله اعتراضات حسین قدیانی عباس کشاورز محمود حجتی هفته بسیج پگاه آهنگرانی یارانه حمایتی مهناز افشار کد دستوری طرح معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله لبنان: جنایت‌های رژیم صهیونیستی بی پاسخ نخواهند ماند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه المیادین، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای تجاوز وحشیانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ساختمان « جمعیت پزشکی اسلامی» در شهرک الهباریه در جنوب لبنان را که به شهادت و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان منجر شد، به شدت محکوم کرد.
حزب الله لبنان در این بیانیه افزود: در اینجا قاطعانه اعلام می کنیم که تجاوز جنایتکارانه رژیم اشغالگر به شهرک الهباریه در جنوب لبنان بی پاسخ نخواهند ماند و این جنایت با مجازات سختی همراه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اسرائیل گزارشگر سازمان ملل را تهدید کرد
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • حزب الله لبنان: جنایت‌های رژیم صهیونیستی بی پاسخ نخواهند ماند
  • عملیات موشکی حزب‌الله لبنان علیه مواضع رژیم اسرائیل
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به جنایت رژیم صهیونیستی / یک صهیونیست کشته شد
  • پاسخ موشکی سریع حزب‌الله به جنایت اشغالگران در جنوب لبنان
  • پاسخ حزب‌ الله لبنان به جنایت الهباریه با موشک‌ باران کریات شمونه
  • پاسخ حزب‌الله به جنایت الهباریه با موشک‌باران کریات شمونه +فیلم
  • پاسخ اولیه حزب‌الله به جنایت الهباریه با موشک‌باران کریات شمونه
  • حزب‌الله: جنایت «الهباریه» بی‌پاسخ نخواهد ماند