Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار شهرضا از افزایش پنج برابری کمک این شهرداری به نهاد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایمنا، حبیب قاسمی با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی شهرضا، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ باب کتابخانه در شهرضا وجود دارد که شش باب از آن‌ها عمومی و چهار باب مشارکتی است و دو باب کتابخانه نیز در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود ۵۴۵ نسخه کتاب از نویسندگان شهرضایی در گنجینه مفاخر کتابخانه عمومی این شهر، تصریح کرد:  میزان واریزی شهرداری شهرضا از محل سهم نیم درصد بودجه سالانه به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی در هشت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، پنج برابر افزایش یافته است.

شهردار شهرضا با اشاره به اهمیت کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم ۸۰۰ بار به کتابت و اهمیت علم آموزی و خواندن اشاره شده که نشان‌دهنده توجه معارف و بزرگان اسلام به خواندن و نوشتن است.

قاسمی تاکید کرد: تنها راه رسیدن انسان به قله‌های موفقیت مطالعه و دانش‌آموزی است به همین دلیل ترویج فرهنگ مطالعه سهم زیادی در برنامه‌های فرهنگی مدیریت شهری دارد.

وی یادآور شد: فرهنگ غنی مردم شهرضا و تاریخچه کهن و بزرگان علمی این شهر، زمینه مناسب برای انجام فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه کتابخوانی را فراهم کرده که باید از آن بهره‌برداری شود.

کد خبر 398153

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران کلانشهر مدیریت شهری شهروند حقوق شهروندی كتاب و كتاب خواني کتابخانه شهرداری شهرضا شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: اکنون کتابخانه به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج،  مهدی رمضانی عصر امروز در دیدار با نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: شبکه کتابخانه‌های عمومی در کشور یک شبکه گسترده و اثرگذار است و قریب به 3800 کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد.

وی با ذکر اینکه بعد از مساجد و مدارس، گسترده‌ترین شبکه فرهنگی جمهوری اسلامی کتابخانه‌ها هستند، گفت: خدمات متنوع و اثرگذار فرهنگی و اجتماعی امروزه در کتابخانه‌ها ارائه می‌شود در حالی‌که قبلاً نگاه اینگونه بود که کتابخانه یک سالن مطالعه است!

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: اکنون کتابخانه به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده و کتابخانه مرکزی سنندج نیز بر همین پایه و اساس  شکل گرفته است که تنوعی از خدمت در آن وجود دارد که همین تنوع خدمت اثرگذاری را هم به دنبال دارد.

وی با اشاره به تعداد قابل توجهی کتابخانه‌های عمومی در سطح کشور عنوان کرد: ایران از لحاظ تعداد کتابخانه‌ها جزو 20 کشور اول دنیاست و در منطقه جایگاه نخست و در آسیا هم جزو 5 کشور اول است. در حوزه توسعه خدمات اتفاقات خوبی را توانستیم رقم بزنیم و پیشروی مطلوبی داشته‌ایم.

تولید بیش از 4700 ساعت محتوای قرآنی در کشور

رمضانی از برگزاری محافل قرآنی در ماه رمضان امسال خبر داد و اظهار کرد: یکی از مواردی و مسائلی که راجع به کتاب هست مربوط به قرآن کریم است حتماً باید در این حیطه کار شود، ما در پی اهمیت آن محافل  قرآنی را در کتابخانه‌های عمومی کشور راه‌اندازی کردیم که با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شدیم.

وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 4700 ساعت محتوای قرآنی در کشور تولید و به دست مردم عزیز کشورمان رسید که بی‌شک اتفاق مهمی بود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح هدهد سفید در چهار سطح، ابراز داشت: تلاش ما بر این است که بتوانیم کودک و نوجوانان را بیش از پیش به سمت کتاب و کتابخوانی ترغیب کنیم.

وی با بیان اینکه تمام تلاشمان فراهم کردن دسترسی آسان مردم به کتابخانه‌ها است، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم مسئله کتابخوانی را حل کنیم باید به حوزه مدارس و کودک نوجوان توجه کنیم.

نگاهمان به همه قومیت‌ها و مذاهب یکسان است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به افزایش قیمت در حوزه کتاب و شعار دولت مبنی بر عدالت فرهنگی افزود: یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند عدالت فرهنگی را برقرار کند، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار است که در حال پبگیری و جذب خودرو و تجهیزات هستیم که یقیناً با اجرای دستور رئیس‌جمهور مبنی بر اختصاص خودروها، کردستان نیز ویژه دیده خواهد شد.

به گفته رمضانی، کردستان، استانی است که مردمان فرهنگی و نویسندگان و هنرمندان توانمندی دارد که نگاهمان توجه به این ظرفیت‌هاست، البته محدودیت‌هایی هم از حیث تولید منابع داریم اما نگاهمان به همه قومیت‌ها و مذاهب یکسان است و امیدواریم بتوانیم منابع و قرینه‌سازی مناسب هر گروه هدف را فراهم کنیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است