Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست و چهارمین نشست کنفرانس اعضای کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی با تاکید بر مقابله با تروریسم اقتصادی آمریکا آغاز به کار کرد. ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین دهقانی معاون حقوقی- بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان، امروز دوشنبه 4 آذر ماه، در بیست و چهارمین نشست کنفرانس سالانه اعضاء کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی، در سخنرانی خود ضمن یادآوری سی و دومین سالگرد حملات شیمیایی رژبم صدام بر علیه غیر نظامیان کشورمان در سردشت و بیست و دومین سالگرد لازم الاجرا شدن کنوانسیون بین‌المللی سلاح های شیمیایی، کمک های بین المللی به قربانیان حملات شیمیائی را ناچیز دانست و در این زمینه تحریم های یک جانبه آمریکا را غیر انسانی و شرم آور خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحریم هایی که در مسیر تهیه دارو و دیگر نیازهای ضروری پزشکی قربانیان سلاح‌های شیمیایی ایجاد مشکل کرده است. وی از جامعه بین المللی درخواست کرد تا با این تحریم ها که تروریسم اقتصادی بشمار آمده و نقض آشکار کنوانسیون بین المللی منع سلاح های شیمیایی است، مقابله نمایند.

دهقانی همچنین خواهان تلاش های هرچه بیشتر کشورهای عضو سازمان برای کمک به مصدومین شیمیایی از محل صندوق کمک های داوطلبانه به قربانیان شیمیائی شد. وی بر ضرورت مقابله اعضاء با اقدامات آمریکا در جلوگیری از انتقال مواد و تجهیزات شیمیایی از جمله مواد اولیه دارویی به کشورهای عضو به عنوان جنایت علیه بشریت، تاکید نمود.

علاوه بر آن دهقانی ضمن یاد آوری این امر که وضعیت آمریکا به عنوان تنها کشور دارنده سلاح های شیمیایی در جهان، تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی بشمار می رود، خواهان انهدام هرچه سریع تر این سلاح ها و نظارت هرچه بیشتر سازمان منع سلاح های شیمیایی بر روند امحاء سلاح های شیمیائی آمریکا قبل از ضرب العجل تعیین شده گردید.

ایران: شورای امنیت و اعضای آن باید در قبال عملکرد خود، به جامعه جهانی پاسخگو شوندایران، آمریکا را تهدیدی برای امنیت بین‌المللی خواند

 

دهقانی همچنین ضمن تاکید بر جهانشمولی کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی و اهمیت این امر، امتناع لجوجانه رژیم صهیونیستی در الحاق به کنوانسیون مذکور را مانع اصلی تحقق جهانشمولی کنوانسیون مذکور عنوان نمود و ضمن یادآوری این امر که رژیم صهیونیستی دارای ذخایر فراوان سلاح های کشتار جمعی می باشد، خواهان انجام تمامی اقدامات لازم از سوی کشورهای عضو برای وادار نمودن این رژیم جهت پیوستن به کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی شد.

دهقانی ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی برای جمهوری اسلامی ایران به عنوان آخرین کشور قربانی کاربرد وسیع این گونه سلاح ها در قرن بیستم، بر ضرورت رعایت اصل اجماع در تصمیم گیریهای سازمان تاکید نمود و از رویه جدید دول غربی مبنی بر سیاسی کردن موضوعات مربوط به سازمان تخصصی منع سلاح های شیمیایی و سوء استفاده از سازمان، انتقاد کرد و آن را برای آینده سازمان و اجرای موءثر کنوانسیون بسیار مخرب توصیف نمود.

بیست و چهارمین نشست کنفرانس اعضای کنوانسیون سلاح های شیمیایی روز دوشنبه مورخ 4 آذرماه در محل اجلاس های بین المللی لاهه هلند آغاز به کار کرد و تا روز جمعه 8 آذر ماه به کار خود ادامه خواهد داد. قابل ذکر است، سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه قربانیان شیمیایی کشورمان در حاشیه نشست سالجاری کنفرانس اعضا، نمایشگاهی را ترتیب داده اند تا اعضاء کنفرانس را با آخرین تحولات مربوط به قربانیان سلاح های شیمیایی آشنا سازند.

خاطر نشان می سازد، کنفرانس اعضاء کنوانسیون سلاح های شیمیایی، مهمترین نهاد سیاست گزار سازمان منع سلاح های شیمیایی می باشد که در نشست های سالیانه آن، 193 کشور عضو آخرین تحولات و سیاست گزاری های بین المللی در خصوص مقابله با کاربرد سلاح های شیمیایی را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

انتهای پیام/

R36446/P/S8,95,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای ارسال کمک‌ها به غزه به آتش‌بس فوری نیاز داریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در سخنانی با ابراز نگرانی از اوضاع غزه اعلام کرد که برای رساندن کمک‌ها به نیازمندان غزه به آتش‌بس فوری نیاز داریم.

به گفته سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در شرایط فعلی امدادرسانی به غزه تقریباً غیرممکن است.

همزمان گزارش شده است که نیروهای اشغالگر صهیونیستی منازل و ساختمان‌ها را در مجاورت شرکت انرژی در شمال نصیرات در مرکز نوار غزه منفجر کردند.

همچنین در بمباران رژیم صهیونیستی علیه مناطقی از نوار غزه، خانه‌ای در اردوگاه یبنا در مرکز رفح هدف قرار گرفت.

در این بمباران حداقل ۷ نفر به شهادت رسیدند و در میان شهدا تعدادی از کودکان و زنان به چشم می‌خورد. گفته شده حداقل ۴ نفر از شهدای این بمباران کودکان بوده‌اند.

نیروهای اشغالگر همچنین با مسلسل عملیات گسترده‌ای را علیه ساکنان در شهرک کفرکلا انجام می‌دهند.

روز گذشته نیز «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اعلام کرد که جامعه فلسطین با نسل‌کشی جمعی روبرو است.

آلبانیز گفت: در اروپا استانداردهای دو گانه‌ای در خصوص مساله فلسطین وجود دارد. ما باید با اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان به ویژه در غزه رویاروی شویم.

گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز حمله به غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی را در غزه به شهادت رسانده است.

همچنین آلبانیز بیان کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون، روزانه ۲۵۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

گزارشگر سازمان ملل در مورد حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت: اسرائیل دست‌کم ۳ جنایت نسل‌کشی را در غزه مرتکب شده است.

کمی پیش‌تر نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تازه‌ترین آمار شهیدان و مجروحان جنگ غزه را اعلام کرد. این وزارتخانه تاکید کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ فلسطینی دیگر در نوار غزه به شهادت رسیده و ۱۱۰ نفر هم زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بیان کرد که شمار کلی شهیدان جنگ در غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر رسیده است.

همچنین به تازگی روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با اشاره به تعمیق انزوای بین المللی رژیم صهیونیستی هشدار داد که همکاری با آمریکا و دیگر متحدان این رژیم در صورت عدم تغییر سیاست‌های کابینه اسرائیل امکان‌پذیر نخواهد بود و این روند چهره تل‌آویو را در دنیا مخدوش می‌کند.

این گزارش با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر در یک انزوای بین‌المللی به سر می‌برد، تاکید کرد که این انزوا، در صورتی که اسرائیل سیاست‌های خود را به صورت ریشه‌ای تغییر ندهد، به پایان نخواهد رسید.

عوزی برعام وزیر اسبق امور داخلی و عضو سابق کنیست رژیم صهیونیستی در مقاله خود در این روزنامه به همکاری آمریکا و متحدان این رژیم با تل‌آویو اشاره و تاکید کرد که این همکاری دائمی نیست و تنها در مواقع بحران ایجاد می‌شود. اسرائیل نمی‌تواند خود را فریب داده و تصور کند که همیشه می‌تواند روی این همکاری‌ها حساب کند، اسرائیل به سرعت در حال از دست دادن اعتبار بین‌المللی خود در جهان است.

هاآرتص به تحریم‌های بین المللی عربی علیه رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد که این موضوع باعث شده بسیاری از شرکت‌های مهم بین‌المللی روابط خود با تل‌آویو را قطع کنند.

کد خبر 6080462

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کردستان
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • کنعانی: اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوز‌ها مقابله کنند
  • اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوزها مقابله کنند
  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • برای ارسال کمک‌ها به غزه به آتش‌بس فوری نیاز داریم
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه