Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، سردار سیدکمال هادیانفر صبح امروز در همایش تخصصی رؤسای پلیس راهور، افزایش تلفات تصادفات رانندگی در سال گذشته را یکی از معضلات دانست و گفت: تلاش کردیم با هدفگذاری برای کاهش ۱۲ درصدی تصادفات و جان‌باختگان اقدام کنیم و در طول ۸ ماه توانستیم ۴ درصد تعداد جان‌باختگان، ۳ درصد تصادف جعلی و ۱۱ درصد تصادف خسارتی را کاهش دهیم، اما این ارقام مطلوب ما نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادیانفر با اشاره به افتتاح گروه گشتی‌های پلیس راهور و ایجاد ساختار جدید در آنها، تصریح کرد: امروز ۱۲۰ دستگاه خودرو RAV۴ و ۵۰ دستگاه خودرو سراتو را در اختیار خواهیم گرفت، این خودرو‌ها عمدتاً در مناطق کوهستانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این مقام پلیس راهور همچنین از رونمایی از سایت جدید پلیس راهور خبر داد و گفت: سایت راهور ۱۲۰ با قابلیت‌های جدید در دسترس خواهد بود و با توجه به شرایط فنی موجود دسترسی آن از طریق تلفن همراه و تبلت آسانتر شده، همچنین خدمات رفته‌رفته به آن اضافه می‌شود.

هادیانفر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اجرای طرح مصرف سوخت و نتیجه این طرح در کاهش تصادفات و تردد وسایل نقلیه نیز خاطرنشان کرد: پس از اجرای این طرح فعلاً کاهشی در مصرف سوخت روی نداده و تا دو روز گذشته مصرف ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در روز به ثبت رسید، در صورتی که در شرایط طبیعی این رقم در حدود ۹۴ میلیون لیتر بود.

وی افزود: در سال ۹۶ پس از افزایش قیمت بنزین تقریباً ۳ درصد کاهش تصادفات فوتی رخ داد، یعنی حداکثر ۵۵۱ نفر از تعداد جانباختگان در طول یکسال کاسته شد، اما به مرور اثربخشی خود را از دست داد، اکنون نیز زیاد امیدی نداریم که افزایش قیمت بنزین منجر به تحقق برنامه پلیس راهور مبنی بر کاهش ۲ هزار نفری کشته شدگان سوانح رانندگی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به وجود ۲۱۷ هزار کیلومتر راه‌های اصلی، فرعی و روستایی، هزار و ۴۷ شهر در کشور و ۳۴ میلیون وسیله نقلیه، خاطرنشان کرد: حتماً زیرساخت‌های فعلی جوابگوی این نیاز نیست، فاصله گشتی‌های پلیس راهور و استقرار آن‌ها در شهر‌ها با هم تناسب ندارند مگر اینکه به سمت استفاده از تجهیزات به‌روز و تکنولوژی‌های هوشمند برویم.

به نوشته انتخاب هادیانفر تصادفات را معضل جدی کشور دانست و بیان کرد: با تحلیل ۱۱ سال تصادفات اتفاق افتاده در کشور متوجه شدیم با توجه به فراوانی خودرو در کشور ۲ خودرو پراید و ۴۰۵ بیشترین آسیب‌ها را در تصادفات می‌بینند، یکی از مشکلات پراید در تصادفات خارج کردن مجروحان و اجساد از آن علاوه بر آسیب‌دیدن این خودرو در تصادفات است.


وی متذکر شد: در نهایت پس از تهیه گزارش مفصل و ارائه آن به ارگان‌های ذی‌ربط، آن‌ها متقاعد شدند که خودروی جایگزین پراید و ۴۰۵ با قیمت مناسب در دسترس عموم قرار گیرد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران مصرف سوخت پلیس راهور تصادفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید تیمور حسینی در این مراسم که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از معاونان وزارت بهداشت در سالن امام جواد (ع) این وزارتخانه برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های اجرایی بتوان شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی بود.

وی به آمارهای تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی‌ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای، ۹.۴ درصد کاهش فوتی داشته‌ایم.

سردار حسینی، وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای در میانه دهه ۸۰ را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌های راه‌ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای تا سال‌های ۹۵ و ۹۶ بودیم اما مجدداً وضعیت به شرایط قبل برگشت و متأسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده‌ای از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران مؤثر ارزیابی و عنوان کرد: مؤلفه‌های مؤثر در کاهش حوادث، مصدومیت‌ها و تلفات را شناسایی کرده و می‌دانیم که چه اقدامی باید در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، یادآور شد: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضائی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

سردار حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش بینانه، ۱۰ درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می‌شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می‌کند بنابراین باید اشتراک عمل و هم اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد عنوان کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می‌تواند در تأمین سلامت مردم مؤثر باشد.

کد خبر 6086588

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی