Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، قطعه یک آزادراه تهران-شمال امسال هم مانند سال‌های قبل با تاخیر در افتتاح رو به رو و تاریخ‌های مختلفی برای بهره‌برداری از آن اعلام شد و بالاخره همه مسئولان دولتی و البته پیمانکار آن، دهه‌ فجر را به عنوان روز نهایی بهره‌برداری وعده دادند.

اما با توجه به تمدیدها و تاخیرهای مکرر در این پروژه از جلال بهرامی- معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل- درباره اینکه قطعه نخست آزادراه تهران-شمال آیا به موعد افتتاح اعلام شده، می‌رسد و هم اکنون در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ گفت: در زمینه ساخت و انجام عملیات عمرانی باید گفت به غیر از ۱۰۰ متر ابتدایی این آزادراه و یک پل ماشین رو در این مسیر هیچ کاری از این نظر باقی نمانده است که این دو بخش بسیار کوچک به زمان زیادی نیاز ندارد و مشکلی برای افتتاح و بهره‌برداری از آزادراه تهران‌-شمال در دهه فجر که همه مسئولان بر آن تاکید کرده بودند، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نصب تجهیزات مورد نیاز این آزادراه انجام شده است و این کار در حال گذراندن مراحل تست و آزمایش قرار دارد و به نظر نمی رسد مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: آزادراه تهران شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور

مدیر کل دفتر فنی و تحقیقات نوسازی مدارس کل کشور با بیان اینکه ۵۶ پروژه ساخت نیروگاه های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور در ۱۵ استان در حال اجراست، اظهار کرد: ۱۶ پروژه ساخت نیروگاه های مدارس در ۶ استان به پایان رسیده که همزمان در استان های اصفهان، قم، گلستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی به صورت همزمان، امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسند.

به گزارش ایسنا، سید محمد واعظی نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۶ پروژه ساخت نیروگاه های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور با ظرفیت ۸۴۰ کیلووات توسط خیرین مدرسه ساز در حال اجراست؛ این نیروگاه ها در حال انعقاد قرارداد و یا در حال طی کردن مراحل اجرا هستند که دو تا سه ماه آینده وارد مدار می شوند.

وی با اشاره به مزایای بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در مدارس کشور، افزود: ساخت این نیروگاه ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از بکارگیری سوخت های فسیلی در مدارس می شود.

واعظی نژاد در ادامه تصریح کرد: از آنجا سرانه های تخصیص یافته به مدارس پایین است و مدارس در فصل های فعال مجبورند از سوخت های فسیلی استفاده کنند، بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در آنان ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری همچون آب، برق و کاغذ و ... سبب کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی می شود.

وی از هدف گذاری ساخت نیروگاه های خورشیدی در ۲۰ هزار مدرسه کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته، قرار است نیروگاه های خورشیدی در ۲۰ هزار مدرسه ساخته شوند؛ از این سطح ۱۶ نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده و ۵۶ پروژه در سطح کشور در حال اجراست.

طبق اعلام ساتبا، نیروگاه خورشیدی ۶۰ کیلوواتی در مدرسه خیرساز ۱۵ کلاسه حاج غلام رضا زیرک امروز، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق(ساتبا)، دکتر حمید رضا خان محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، دکتر سید محمد آقامیری، استاندار قم، آیت الله حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مسئولان استان قم به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد
  • به زودی، بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین+ فیلم
  • بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین بزودی + فیلم
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد