Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ در شرایطی که مجلس طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را در روز سه شنبه در دستور کار داشت، رئیس جمهور با استعفای وی موافقت کرد و بدین ترتیب یکی از وزیران موثر کابینه، از دولت دوازدهم کنار رفت.

مروری بر کارنامه حجتی نشان می‌دهد که در دوران وزارت وی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، تولید کالا‌های اساسی نظیر گندم، شکر و برنج به خودکفایی یا مرز خودکفایی رسیده است به طوری که به عنوان مثال تا پیش از سال ۹۲، ایران یکی از واردکنندگان بزرگ گندم در جهان محسوب می‌شد و سالانه حدود ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد دلار برای واردات این محصول صرف می‌کرد.

با این حال، پیگیری صحیح سیاست قیمت تضمینی در سال‌های ۹۲ و ۹۳، به افزایش تولید این ماده غذایی استراتژیک در سال ۹۵ منجر شد و این موضوع تا سال گذشته یعنی سه سال پیاپی ادامه داشت. از سوی دیگر امسال با رشد ۴۲ درصدی تولید برنج، کشور برای نخستین بار در آستانه خودکفایی برنج نیز قرار گرفته است. این موضوع در سایه پیگیری برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در مدیریت واردات این محصول نظیر ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت و اعمال تعرفه ۴۰ درصدی برای واردات این محصول به دست آمد. بیشتر بخوانید: ۳ استیضاح، نتیجه بی‌اعتنایی دولت به مجلس خودکفایی در تولید شکر نیز از دیگر خبر‌های خوب مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بود که در سال ۹۷ اعلام شد.

در عین حال برخی نیز دستگیری‌های اخیر از جمله دستگیری معاون وی در امور جنگل بانی و اعتراض حجتی به این دستگیری را دلیل این استعفا می‌دانند. اما این یک روی عملکرد حجتی در وزارت جهاد بود. افشاگری‌های بی‌سابقه او با هدف مبارزه با فساد در این وزارتخانه از دیگر نقاط قابل توجه در سابقه عملکرد وی است. با این حال، دیروز در شرایطی حجتی استعفا کرد که گفته می‌شود وی در زمانی که بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از این وزارتخانه جدا و به وزارت صنعت ملحق شد، ضمن اعتراض، استعفای خود را به رئیس جمهور ارائه کرده بود. منبع: روزنامه خراسان خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 حجتی استعفای حجتی استیضاح حجتی وزیر جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت

وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدعلی نیکبخت بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش ازیک سال از آغاز "طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت" نمی‌گذرد که وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی و هماهنگ کننده، در اولین سال اجرای این طرح بزرگ راهبردی، همه زیرساخت‌های لازم از جمله نهال متناسب با اقلیم و پهنه‌های مورد مطالعه برای کاشت در سراسر کشور را فراهم ساخته است.

وی گفت: استقبال بی‌نظیر مردم و سازمان‌های مردم نهاد، پایبندی به مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی، مشارکت فعال نهاد‌ها ‌و دستگاه‌های اجرایی و نظامی، تاکیدات اثر‌بخش مقام معظم رهبری و پیگیری مجدانه رییس‌ جمهورحضرت آیت ا.. رئیسی در کنار بسترهای لازم در تولید انبوه نهال؛ افق روشنی از اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در مدت چهار سال را پیش چشم فعالان و علاقمندان محیط‌زیست گشوده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: بازگشت به چرخه تولید نهالستان‌های راکد و به‌کارگیری ظرفیت کامل تولید نهال در واحد‌های نیمه فعال، اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان و تبدیل خانه‌های روستایی به مزرعه کشت نهال؛ نهضت تولید نهال در کشور را با بیش از250 میلیون اصله به وجود آورده و استان سمنان با توجه به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تعهد آن در چهار سال ده میلیون بوده که سالی 2/5میلیون که در سال اول بیش از سه میلیون نهال تولید و با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی آن را در زمستان گذشته غرس کردند.

نیکبخت گفت: وزارت جهادکشاورزی همه امکانات خود را برای اجرای این طرح به کار بسته تا ضمن توسعه فضای سبز کشور از دیگر مواهب آن در جلوگیری از فرسایش خاک، احیای جنگل، ترمیم سفره آب زیرزمینی، پالایش هوا، زراعت چوب و دیگر آثار زیست محیطی و اجتماعی طرح در اقلیم خشک و نیمه خشک ایران بهره‌برداری کند.

در این بازدید سیدحسن میرعماد مدیرکل حوزه ریاست، بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مهندس محمدرضا قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان  و جعفرمرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان،  وزیر جهاد کشاورزی را در این بازدید همراهی کردند.

انتهای پیام/361/.

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی
  • نشست مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارتقای بخش کشاورزی مازندران
  • وزیر صمت:‌ ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی
  • جدیدترین قیمت شکر و برنج خارجی در بازار | برنج هندی و پاکستانی کیلویی چند شد؟
  • مقاومت مدیران وزارت جهاد برای جلوگیری از تخلف در واردات ذرت