Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون پرستاری وزارت بهداشت  با بیان اینکه آزمون صلاحیت حرفه‌ای در حال حاضر فقط برای پرستاران برگزار می‌شود، گفت: در تلاش هستیم که پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای سایر گروههای وابسته پرستاری مانند هوشبری، اتاق عمل و فوریت‌ها نیز صادر شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر مریم حضرتی در جلسه ویدیو کنفرانس پیرامون آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران که با حضور مدیران و اعضای شورای هماهنگی پرستاری کشور، برگزار شد ضمن تشریح اهمیت پروانه صلاحیت حرفه‌ای به چگونگی برگزاری نخستین آزمون صلاحیت حرفه ای پرداخت و گفت: مدیران پرستاری تمهیداتی بیندیشند که تمامی پرستارانی که شرایط شرکت در آزمون را دارند بدون هیچ دغدغه و مشکلی در این آزمون شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه به سوالات مدیران و اعضای شورای هماهنگی پرستاری پاسخ داد و در پاسخ به این سوال که اعضای هیات علمی باید به چه شکل پروانه صلاحیت حرفه ای خود را دریافت کنند، گفت: اعضای هیات علمی پرستاری می توانند از سه طریق؛ ارتقای سالانه، کسب امتیاز بازآموزی یا شرکت در آزمون صلاحیت حرفه ای، پروانه صلاحیت حرفه ای دریافت کنند.
معاون پرستاری وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگری که آیا منابع آزمون غیر از آنچه در دفترچه ذکر شده از منابع دیگری هم هست، گفت: منابع آزمون " Fundamental of Nursing" است که در دفترچه راهنمای آزمون با ذکر نویسندگان درج شده است.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر جاماندگان در آزمون به هر دلیلی، گفت: فارغ التحصیلان سال 96 به بعد می توانند در این آزمون شرکت کنند و اگر به هر دلیلی نتوانستند در نخستین آزمون شرکت کنند، این آزمون هر 6 ماه برگزار می شود و می توانند در دوره های بعدی شرکت کنند بنابراین نگرانی وجود ندارد.
شرکت فارغ التحصیلانی که در حال گذراندن طرح هستند نیز سوال دیگری بود که دکتر حضرتی این گونه پاسخ داد:  تمامی فارغ التحصیلان سال 96 بعد می توانند در این آزمون شرکت کنند که این موضوع شامل نیروهای طرحی نیز می شود و مشروط به داشتن گواهی پایان طرح، کارت پایان خدمت نمی باشد و با ارایه حکم کارگزینی یا گواهی موقت فارغ التحصیلی می توانند در آزمون ثبت نام کنند.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا الزامی برای دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای وجود دارد، گفت: در حال حاضر کسب پروانه صلاحیت حرفه ای جهت ایفای هرگونه نقش پرستاری و خدمات پرستاری در عرصه هایی چون جامعه و مراكز و موسسات بهداشتی، درمانی، آموزشی و توانبخشی دولتی (کشوری و لشکری)، غیر دولتی (خصوصی، تامین اجتماعی، خیریه و...) و مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل به افراد، خانواده ها، گروهها و جوامع الزامی است و فعلا اجباری برای اینکه همه پرستاران باید پروانه صلاحیت حرفه دریافت کنند نیست. اما در سالهای آینده دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای برای همه پرستاران الزامی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان

جام جم آنلاین - خوزستان، شهرام ملایی هزاروندی با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال1402مجموعا تعداد 147 هزارو513 نفر موردسنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای شدند که از این تعداد 90 هزار و 385 نفر موفق به اخذ گواهینامه بین المللی مهارتی شدند.

مدیر كل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اضافه کرد: آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای در بیش از 350 حرفه مهارتی از زیر مجموعه رشته‌هاي صنایع غذایی،صنایع کشاورزی، فناوري اطلاعات، صنايع جوش، عمران، امور مالي و بازرگاني، تاسيسات، اتومكانيك، برق، صنايع دستي وصنعت ساختمان ودرقالب11 مرحله اجراشد.

وی عنوان کرد: با راه اندازی 24 مرکزآزمون آنلاین استان در سال گذشته 62 درصد نسبت به سال1401 رشد نشان می دهد.

مدیر كل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: سنجش مهارت وتعیین صلاحیت حرفه ای شامل آزمون هماهنگ پایان دوره كارآموزان بخش هاي دولتي، آموزشگاه های آزاد، تفاهم نامه ، صنعت ساختمان و آنلاین می باشد .

گفتنی است در خوزستان 55 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و یک هزار و 550 آموزشگاه آزاد در بخش خصوصی برای ارایه آموزش های مهارتی در استان فعالیت دارند.

دیگر خبرها

  • تدوین لایحه حمایت مادی و معنوی از حقوق پرستاران
  • زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳ مشخص شد
  • تشریح اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور
  • کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون
  • به تعویق افتادن زمان آزمون استخدامی در استان تهران
  • پایش صلاحیت حرفه‌ای ۲۷۰ نیروی پیمانکاری منطقه غرب فارس
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • شرکت بیش از ۶۵ هزار نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در همدان 
  • صدور بیش از ۹۰ هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان 
  • زمان مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای